수학문장제 문제해결과정에서의 수학학습장애 위험학생 인지상태 진단

' 수학문장제 문제해결과정에서의 수학학습장애 위험학생 인지상태 진단' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • cognitiveattribute
  • cognitivestates
  • rsm(rulespacemodel)
  • wordproblemsolvingprocess
  • 규칙장모형
  • 수학문장제 문제해결과정
  • 수학학습장애위험학생
  • 인지상태
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,490 0

0.0%

' 수학문장제 문제해결과정에서의 수학학습장애 위험학생 인지상태 진단' 의 참고문헌

  • 초등수학의 영역별 오류 유형에 대한 종합적 고찰 : 4학년을 중심으로
    정미자 부산교육대학교 교육대학원 [2011]
  • 인지진단측정의 교육적 효과성 연구
    김명화 교육문제연구 10 : 201 ~ 227 [1998]
  • 인지진단을 위한 진단적 준거설정과 교육적 활용
    김경리 이화여자대학교 대학원 [2012]
  • 인지진단모형을 적용한 학업성취 프로파일 분석 및 결과 보고 방안
    김희경 [2012]
  • 인지진단모형을 적용한 잠재집단별 분수뺄셈검사 문제해결 전략의 차이 분석
    김성은 교육평가연구 25 (1) : 49 ~ 68 [2012]
  • 인지구조모형에 근거한 학생의 지식상태의 진단-규칙장이론(Rule-space theory)의 적용-
    김성훈 교육학연구 43 (1) : 81 ~ 107 [2005]
  • 오답원인 자기평가의 외적타당화: 고 2 수학과와 영어과 수업 사례
    김성훈 교육평가연구 24 (2) : 209 ~ 230 [2011]
  • 오개념 진단 및 교정을 위한 규칙장 모델의 알고리즘 개발
    김성훈 교육평가연구 17 (2) : 183 ~ 196 [2004]
  • 수학학습장애 위험군아동, 읽기ㆍ수학공존학습장애 위험군아동, 일반아동의 수학문장제 문제해결력 비교 -수학 인지변인을 중심으로-
    김동일 특수교육저널:이론과 실천 14 (1) : 1 ~ 21 [2013]
  • 수학연산문제 구성형식에 따른 수학부진학생의 수행결과 차이 분석.
    신종호 학습장애연구 1 (1) : 115 ~ 132 [2004]
  • 수학 기초학력 부진아 지도를 위한교과서 및 교사용 지도서의 개선 방안 탐색 - 초3 국가수준 기초학력 진단평가 기초 수학 결과 분석 -
    조영미 학교수학 8 (1) : 69 ~ 88 [2006]
  • 새로운 교육평가를 위한 인지심리학적 교육측정의 활용 가능성 탐색
    김성훈 한국교육 20 : 131 ~ 154 [1993]
  • 문항반응이론의 이해와 적용
    성태제 교육과학사 [2001]
  • 문장제 유형 및 그 구성요소가 문제해결에 미치는 영향 분석
    김성준 교육과정평가연구 9 (2) : 281 ~ 309 [2006]
  • 규칙군 집단에로의 문항반응유형의 통계적 분류: 규칙장 이론의 적용
    김성훈 교육평가연구 10 (2) : 139 ~ 175 [1997]
  • 국내 수학 학습장애 연구의 선별 및 진단 방법 분석: 2000-2010년 학술지 수록 연구를 중심으로
    정은주 특수교육학연구 45 (3) : 115 ~ 133 [2010]
  • Validation of cognitive sensitivity for item response curves
    Tatsuoka, K. K. Journals of Educational Measurement 24 : 233 ~ 245 [1987]
  • Using the attribute hierarchy method to make diagnostic inference about examinees’ cognitive skills
    Gierl, M. J. Cambridge University Press [2007]
  • Towards adaptative CALL: Natural language processing for diagnostic language assessment
    Jang, E. E. Iowa State University : 117 ~ 131 [2008]
  • The potential for diagnostic analysis within curriculum-based measurement
    Fuchs, L. S. Assessment for Effective Intervention 28 (3) : 13 ~ 22 [2003]
  • Spotting erroneous rules of operation by the individual consistency index
    Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Measurement 20 : 221 ~ 230 [1983]
  • Rule-space : An approach for dealing with misconceptions based on item response theory
    Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Measurement 20 (4) : 345 ~ 353 [1983]
  • R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical Computing
    R Core Team R Core Team
  • Patterns of diagnosed mathematical content and process skills in TIMSS-R across a sample of 20 countries
    Tatsuoka, K. American Educational Research Journal 41 (4) : 901 ~ 926 [2004]
  • On the structure of educational assessment
    Mislevy, R. J. Measurement : Interdisciplinary Research and Perspectives 1 : 3 ~ 67 [2003]
  • On the stability of students’ rules of operation for solving arithmetic problems
    Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Measurement 26 (4) : 351 ~ 361 [1990]
  • Measurement of psychological disorders using cognitive diagnosis models
    Templin, J. L. Psychological Methods 11 : 287 ~ 305 [2006]
  • Handbook of statistics: Vol. 26. Psychometrics
    Roussos, L. Elsevier : 979 ~ 1027 [2007]
  • Handbook of statistics. Vol. 2, Psychometrics
    DiBello, L. Elsevier Science B. V. [2007]
  • Fusion Model에 의한수학 능력 진단을 위한 Q-행렬의 정교화
    김수진 교육평가연구 21 (2) : 115 ~ 139 [2008]
  • Effects of response format on diagnostic assessment of scholastic achievement
    Birenbaum, M. Applied Psychological Measurement 16 (4) : 353 ~ 363 [1992]
  • Educational measurement
    Snow, R. E. Macmillan [1989]
  • Educational assessment of mathematics skills and abilities
    Braynt, B. R. Journal of Learning Disabilities 30 : 57 ~ 68 [1997]
  • Diagnostic monitoring of skill and knowledge acquisition
    Embreston, S. Laurence [1990]
  • Diagnostic monitoring of skill and knowledge acquisition
    Tatsuoka, K. K. Erlbaum [1990]
  • Diagnostic assessment in TIMSS-R : Between countries and within-country comparisons of eighth graders’ mathematics performance
    Birenbaum, M. Studies in Educational Evaluation 30 (2) : 151 ~ 173 [2004]
  • Diagnostic Measurement: Theory, Methods, and Applications
    Rupp, A. A. The Guilford Press place of publication [2010]
  • Diagnosing students’ misconceptions in algebra : Results from an experimental pilot study
    Russeell, M. Behavior Research Methods 41 (2) : 414 ~ 424 [2009]
  • Construction versus Choice in Cognitive Measurement
    Tatsuoka, K. K. Erlbaum : 107 ~ 133 [1993]
  • Cognitively diagnostic assessment
    Nichols, P. D. Erlbaum [1995]
  • Cognitively Diagnostic Assessment
    Tatsuoka, K. K. Erlbaum [1995]
  • Cognitively Diagnostic Assessment
    DiBello, L. Lawrence Erlbaum Associates [1995]
  • Cognitive assessment: An introduction to the rule space method
    Tatsuoka, K. K. Tylor & Francis [2009]
  • BILOG-MG3 [Computer software]
    Zimowski, M. F. Assessment Syste Corporation [2002]
  • AnyRSM. 인지상태진단용 컴퓨터 프로그램
    KSES. [2004]
  • A psychometrically sound cognitive diagnosis model: Effect of remediation as empirical validity
  • A probabilistic model for diagnosing the misconceptions by the pattern classification approach
    Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Measurement 20 (4) : 55 ~ 73 [1985]
  • A multidimensional latent trait model for measuring learning and change
    Embreston, S. Psychometrika 37 : 359 ~ 374 [1991]
  • A general cognitive diagnosis model for expert-defined polytomous attributes
    Chen, J. Applied Psychological Measurement 20 (10) : 1 ~ 19 [2013]
  • A cognitive diagnostic modeling of attribute mastery in Massachusetts, Minnesota, and the U. S. national sample using the TIMSS 2007
    Lee, Y. S. International Journal of Testing 11 (2) : 144 ~ 177 [2011]
  • A cognitive design system approach to generating valid test: Application to abstract reasoning
    Embreston, S. Psychological Methods 3 : 380 ~ 396 [1998]
  • A Bayesian framework for the unified model for assessing cognitive abilities: Blending theory with practice
    Hartz, S. The University of Illinois [2002]