고객과의 접촉도가 높은 서비스 제공자의 직무스트레스와 감정노동 간의 상호작용 분석

' 고객과의 접촉도가 높은 서비스 제공자의 직무스트레스와 감정노동 간의 상호작용 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • casinodealer
  • emotional labor
  • job stress
  • 감정노동
  • 직무스트레스
  • 카지노딜러
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,418 1

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' 고객과의 접촉도가 높은 서비스 제공자의 직무스트레스와 감정노동 간의 상호작용 분석' 의 참고문헌

  • 호텔기업 종사원의 감정노동이 직무스트레스와 소진에 미치는 영향
    박영배 한국콘텐츠학회 논문지 9 (12) : 853 ~ 864 [2009]
  • 한국형 카지노 모델 설정과 개발 방향
    서원석 한국카지노업관광협회 [2012]
  • 프랜차이즈 기업의 신제품 개발 및 마케팅 전략: 파리바게뜨 사례
    조준상 Korea Business Review 14 (3) : 215 ~ 250 [2011]
  • 판매원의 감정부조화와 감정적 고갈이 고객지향성 및 고객의 서비스품질 평가에 미치는 영향
    서문식 마케팅연구 17 (4) : 47 ~ 75 [2002]
  • 카지노딜러의 직무스트레스원: 측정도구의 제안 및 인구통계변수에 따른 차이검정
    전병길 관광연구 23 (2) : 103 ~ 120 [2008]
  • 직무스트레스 요인이 직무스트레스 결과에 미치는 영향 : 예방관리전략의 조절효과를 중심으로
    허찬영 인적자원관리연구 15 (2) : 197 ~ 224 [2008]
  • 직무스트레스 요인과 감정노동의 직무만족과의관계에서 직무소진의 매개 효과 및 사회적 지원의조절 효과 연구
    김일성 인적자원개발연구 15 (2) : 1 ~ 36 [2012]
  • 전 범위 리더십 모델로 본 코리안리의 성공적인 변화와 박종원 사장의 리더십
    정동일 Korea Business Review 17 (3) : 53 ~ 88 [2013]
  • 이슈와 현장: 서비스산업 노동과정과 실태 ①: 카지노 딜러의 노동 과정과 실태
    김종진 노동사회 146 (55) [2009]
  • 시보와 브랜드 파워가 시보광고 효과에 미치는 영향
    박승배 Korea Business Review 15 (1) : 143 ~ 162 [2011]
  • 서비스종사원 감정노동의 표면행위와 내면행위가 감정부조화 및 직무태도에 미치는 영향
    권혁기 인적자원관리연구 18 (1) : 311 ~ 326 [2011]
  • 서비스 접점에서 서비스제공자의 감정부조화 발생요인 및 조절요인에 관한 연구
    김상희 마케팅연구 20 (1) : 111 ~ 145 [2005]
  • 무엇 보다 실천이 중요한 고객 불만 해결법
    고주선 세븐럭하우스 : 18 ~ 19 [2009]
  • 글로벌화에 대한 철학을 옷에 담다, 유니클로(UNIQLO)
    박영은 Korea Business Review 16 (4) : 55 ~ 84 [2012]
  • 국내 대기업 인적자원개발(HRD) 동향 탐색
    송영수 Korea Business Review 17 (2) : 1 ~ 24 [2013]
  • 고객만족지수의 동태적 분석
    박상준 마케팅연구 25 (3) : 97 ~ 117 [2010]
  • 고객만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • 고객만족도 측정방법론과 전략적 활용
    김영찬 마케팅연구 18 (1) : 113 ~ 132 [2003]
  • 감정노동자의 직무소진에 영향을 미치는 직무스트레스의 매개효과 연구
    전순영 기업경영연구 20 (6) : 173 ~ 190 [2013]
  • 감정노동자의 감정부조화와 직무스트레스 관계에서 자기위로능력의 조절 효과: 콜센터 상담원을 중심으로
    김현정 進路敎育硏究 26 (1) : 159 ~ 173 [2013]
  • 감정 노동 프로세스에서 감정 부조화의 역할에 대한 재고찰
    김민수 경영총론 24 (1) : 2 ~ 7 [2006]
  • Vocational misfit: Source of occupational stress among accountants
    Cluskey, G. R. Journal of Applied Business Research 13 (3) : 43 ~ 54 [1997]
  • The consequences of emotional labol: effects on work stress
    Pugliesi, K. Job Satisfaction and Well-being Motivation and Emotion 23 (2) : 125 ~ 154 [1999]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The Dimension, Antecedents and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • Stress, and Work: A managerial perspective
    Ivancevich, J. M. Foresman and Company [1980]
  • Service provider hostility and service quality
    Doucet, L. Academy of Management Journal 47 (5) : 761 ~ 772 [2004]
  • Relationship of Cessation Smoking With Jop Stress, Personalit and Social Support
    Caplan, R. D Joumal of Applied/ Psychology 60 (2) : 211 ~ 219 [1975]
  • ROCSI: 고객만족투자 과연 효과 있는가?
    전인수 마케팅연구 20 (3) : 65 ~ 84 [2005]
  • Psychology applied to work. Belmont
    Muchinsky, P. M. Wadsworth/Thoon Learning [2003]
  • People-work: emotion management, stress and coping
    Mann, S. British Journal of Guidance & Counselling 32 (2) : 205 ~ 221 [2004]
  • Organizational Behavior. Boston
    Organ, D. W. Richard D. Irwin, Inc [1991]
  • Market competitiveness and quality performance in high-contact service industries
    Rachel, W. Y Industrial Management & Data Syste 113 (4) : 573 ~ 588 [2013]
  • Managing job stress
    Brief, A. P. Little, Brown [1981]
  • Juggling Food and Feelings
    Gatta, M. Lexington Books [2002]
  • Human stress and Cognition in Organization
    Beehr, T. A. John Wiley and Sons : 379 ~ 380 [1985]
  • Hotel service provider's emotional labor : The antecedents and effects on burnout
    Kim, H. J. International Journal of Hospitality Management 27 (2) : 151 ~ [2008]
  • Factors related to casino dealer burnout and turnover intention in Macau:Implications for casino management
    Taormina International Gambling Studies 9 (3) : 275 ~ 294 [2009]
  • Exploring the Dimensions of Emotional Labor: The Heart of Hochschild's Work
    Kruml Management Communication Quarterl 14 : 8 ~ 49 [2000]
  • Environmental tobacco smoke exposure among casino dealers
    Achutan, C. J Occup Environ Med 53 (4) : 346 ~ 351 [2011]
  • Ensuring Greater Satisfaction by Engineering Salesperson Response to Customer Emotions
    Menona, K Journal of Retailing 76 (3) : 285 ~ 307 [2000]
  • Employee Development: An Examination Of Service Straegy In A High- Contact Service Environment
    Susan, M. G. Pduction and Operations Management 12 (2) : 186 ~ 203 [2003]
  • Emotional labor in service roles: he influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of management Review 18 (1) : 88 ~ 100 [1993]
  • Emotional labor : A conceptualization and scale development
    Glomb, T. M. Journal of Vocational Behavior 64 : 1 ~ 23 [2004]
  • Emotional Work and Psychological Well-being: A Review of The Literature and Some Conceptual Considerations
    Zapf, D. Human Resource Management Review 12 : 237 ~ 268 [1999]
  • Emotional Regulation in the Workplace, A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. Journal of Occupational Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Emotional Expression at Work and at Home:Domain, Status, or Individual Characteristics?ʼ
    Lively, K. J. Social Psychology Quarterly 69 (1) : 17 ~ 38 [2005]
  • Emotion Work, feeling rules, and social stucture
    Hochschild, A. R. American Journal of socioloy 85 (3) : 550 ~ 570 [1979]
  • Disordered gambling among Chinese casino employees
    Wu, A J Gambl Stud 24 (2) : 207 ~ 217 [2008]
  • Development and Validation of the Emotion Labor Scale
    Brotheridge, C. M. Journal of Occupatinal and Organizational Psychology 76 : 365 ~ 379 [2003]
  • Designing High contact service Systems
    Richard, B Decision Sciences 15 (4) : 542 ~ 556 [2007]
  • Coping with stress: A guide to living
    Mills, J. W. John Wiley and Sons : 44 ~ [1982]
  • Conceptual confusions: emotion work as skilled work
    Bolton, S. C. The Skill that Matter : 19 ~ 17 [2004]
  • Are hospitality employees equipped to hide their feelings?
    Pizam, A. Hospitality Management 23 : 315 ~ 316 [2004]