SPA브랜드 점포속성 및 점포개성-자아일치성과 점포태도의 관계에서 자기해석수준과 브랜드 명성의 조절효과에 관한 연구

신종국 2014년
' SPA브랜드 점포속성 및 점포개성-자아일치성과 점포태도의 관계에서 자기해석수준과 브랜드 명성의 조절효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brand reputation
  • self-construallevel
  • spa brand
  • spa 브랜드
  • store attitude
  • store attribute
  • storepersonality-selfcongruity
  • 브랜드 명성
  • 자기해석수준
  • 점포개성-자아일치성
  • 점포속성
  • 점포태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,438 1

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' SPA브랜드 점포속성 및 점포개성-자아일치성과 점포태도의 관계에서 자기해석수준과 브랜드 명성의 조절효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국화장품브랜드에 대한 중국소비자의 애착요인과 긍정적 행동 간의 관계
    최낙환 경영교육연구 27 (1) : 370 ~ 390 [2012]
  • 지각된 쇼핑가치차원이 점포태도, 쇼핑과정에서의 정서적 경험, 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 아시아마케팅저널 12 (4) : 137 ~ 164 [2011]
  • 지각된 디자인품질과 브랜드 명성이 스마트폰의 고객충성도에 미치는 영향
    박지형 경영교육연구 27 (4) : 111 ~ 136 [2012]
  • 점포개성과 기능적 점포이미지가 점포애호도에 미치는 상대적 영향 : 쇼핑동기의 조절효과
    전달영 마케팅관리연구 14 (1) : 99 ~ 127 [2009]
  • 의류점포속성 및 관계품질이 점포전환의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 인터넷 쇼핑몰과 재래시장 패션전문상가를 중심으로 -
    정영주 패션 비즈니스 16 (4) : 75 ~ 87 [2012]
  • 스토어 브랜드의 개성과 자아 이미지 일치성이 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
    최원수 브랜드디자인학연구 7 (2) : 125 ~ 144 [2009]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 라이프스타일과 브랜드 유형에 따른 패션점포속성 및 브랜드 자산에 관한 연구
    나윤규 한국패션디자인학회지 10 (3) : 97 ~ 114 [2010]
  • 대형마트 점포선택기준이 점포애호도와 고객만족에 미치는 영향: 소비자 감정을 조절효과로
    오영호 경영교육연구 27 (4) : 413 ~ 438 [2012]
  • 국내외 SPA브랜드의 마케팅전략 특징 연구
    김희선 한국의상디자인학회지 14 (1) : 131 ~ 150 [2012]
  • 광고의 명시적 표현과 암시적 표현이 브랜드태도와 구매의도에 미치는 영향: 브랜드명성의 조절효과
    유창조 광고학연구 16 (5) : 249 ~ 263 [2005]
  • When Good Brands Do Bad
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 31 (1) : 1 ~ 16 [2004]
  • Validating the Retail Service Quality Scale for US and Korean Customers of Discount Stores: An Exploratory Study
    Kim, S. Journal of Services Marketing 16 (3) : 223 ~ 237 [2003]
  • The role of products as social stimuli: A symbolic interactionism perspective
    Solomon, M. R. Journal of Consumer Research 10 (3) : 319 ~ 329 [1983]
  • The Value of Fast Fashion: Quick Response, Enhanced Design, and Strategic Consumer Behavior
    Cachon, G. P. Management Science 57 (4) : 778 ~ 795 [2011]
  • The Shopping Experience of Female Fashion Leaders
    Michon, R. International Journal of Retail & Distribution Management 35 (6) : 488 ~ 501 [2007]
  • The Role of Brand, Corporate, and Headquarter Origin Image as Antecedents of Customer Loyalty in Russian Mobile Phone Service Market
    방용태 경영교육연구 27 (2) : 45 ~ 70 [2012]
  • The Measurement of Independent and Interdependent Self-Construals
    Singelis, T. Personality and Social Psychology Bulletin 20 (5) : 580 ~ 591 [1994]
  • The Influence of Store Environment on Quality Inferrences and Store Image
    Baker, Julie Journal of the Academy of Marketing Science 22 (Fall) : 328 ~ 339 [1994]
  • The Influence of Brand Recognition on Retail Store Image
    Porter, S. S. Journal of Product & Brand Management 6 (6) : 373 ~ 387 [1997]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, M. C. Journal of Marketing Research 26 : 69 ~ 83 [1989]
  • The Effects of Information and Company Reputation on Intertions to Buy a Business Service
    Yoon, E. Journal of Business Research 27 : 215 ~ 228 [1993]
  • Supplier management in fast moving fashion retailing
    Doyle, S. A. Journal of Fashion Marketing and Management 10 (3) : 272 ~ 281 [2006]
  • SPA형 브랜드의 점포속성이 브랜드 선호도와 재구매 의도에 미치는영향
    박정권 한국생활과학연구 30 (1) : 48 ~ 54 [2010]
  • SPA매장의 VMD가 제품평가 및 구매 선호도에 미치는 영향
    정승아 한국패션디자인학회지 11 (2) : 75 ~ 95 [2011]
  • SPA(Speciality store retailer of Private label Apparel) 브랜드 구매경험이 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    이호성 고객만족경영연구 14 (1) : 101 ~ 123 [2012]
  • SPA 성공전략 Ⅰ, Ⅱ
    이호정 패션인사이트 [2010]
  • SPA 브랜드의 소비자 구매 행동 및 점포 속성 중요도 분석- 서울, 경기 지역 여대생을 중심으로 -
    김현주 복식문화연구 15 (3) : 369 ~ 382 [2007]
  • SPA 브랜드 소비자 선호도 조사 보고서
  • SPA 브랜드 성공요인과 시사점
    김태희 월간신한리뷰 : 18 ~ 21 [2011]
  • Retail Environment, Self-congruity, and Retail Patronage: An Integrative Model and Research Agenda
    Sirgy, M. J. Journal of Business Research 49 (2) : 127 ~ 138 [2000]
  • Patronage Behavior of Apparel Shopping:Part 2, Testing Patronage Model of Consumer Behavior
    Shim, S. Y. Clothing and Textile Research Journal 10 (2) : 58 ~ 64 [1992]
  • Linking consumer perception to preference of retail stores: an empirical assessment of the multi-attributes of store image
    Thang, D. C. L. Journal of Retailing and Consumer Services 10 : 193 ~ 200 [2003]
  • I Seek Pleasures, We Avoid Pains: The Role of Self Regulatory Goals in Information Processing of Persuasion
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 28 (6) : 33 ~ 49 [2001]
  • How call center location impacts expectations of service from reputable versus lesser known firms
    Roggeveen, A. L. Journal of Retailing 83 (4) : 403 ~ 410 [2007]
  • Fast fashion in the retail store environment
    Barnes, L. International Journal of Retail & Distribution Management 38 (10) : 760 ~ 772 [2010]
  • Fast Fashion Lessons
    Sull, D. Business Strategy Review 19 (2) : 4 ~ 11 [2008]
  • Effects of store characteristics and in-store emotional experiences on store attitude
    Yoo, C. Journal of Business Research 42 (3) : 253 ~ 263 [1998]
  • Effect of Self-Congruity with Sponsorship on Brand Loyalty
    Sirgy, M. J. Journal of Business Research 61 : 1091 ~ 1097 [2008]
  • Dimension of Brand Personality
    Aaker, J. Journal of Marketing Research 34 (1) : 347 ~ 356 [1997]
  • Culture and the Self : Implications for Cognition, Emotion, and Motivation
    Markus, H. R. Psychological Review 98 : 224 ~ 253 [1991]
  • Culture and Systems of Thought: Holistic vs. Analytic Cognition
    Nisbett, R. E. Psychological Review 108 : 291 ~ 310 [2001]
  • Corporate Reputation: Seeking a definition
    Gotsi, M. Corporate Communications: An International Journal 6 (1) : 24 ~ 30 [2001]
  • Consumer Dissatisfaction : The Effect of Disconfirmed Expectancy on Perceived Product Performance
    Anderson, R. E. Journal of Marketing Research 10 : 38 ~ 44 [1973]
  • Consumer Behavior
    Hawkins, D. I. McGraw-Hill [2010]
  • Consumer Attitude toward Virtual Stores and its Correlates
    Lee, B. C. Y. Journal of Retailing and Consumer Services 14 : 182 ~ 191 [2007]
  • Broken (Promotional) Promises: The Impact of Frim Reputation and Blame
    Bailey, A. A. Journal of Marketing Communications 16 (5) : 287 ~ 306 [2010]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley Pub [1975]
  • A Visual Tool for Brand Personality Development by Brand Meaning
    형연희 경영교육연구 27 (6) : 209 ~ 241 [2012]
  • A Scale for Measuring Store Personality
    d'Astous, A. Psychology & Marketing 20 (5) : 455 ~ 469 [2003]