The Distribution Industry’s Social Responsibility and Ethics Management: Effects on Corporate Trust and Loyalty

' The Distribution Industry’s Social Responsibility and Ethics Management: Effects on Corporate Trust and Loyalty' 의 주제별 논문영향력
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  • 경영관리
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  • distributionindustry
  • ethicsmanagement
  • social responsibility
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' The Distribution Industry’s Social Responsibility and Ethics Management: Effects on Corporate Trust and Loyalty' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 윤리경영이 호텔이미지 및 고객 이용의도에 미치는 영향
    김홍범 관광연구저널 25 (3) : 179 ~ 195 [2011]
  • 할인점의 사회적 책임 활동과 점포태도간의 관계 : 지역애착도의 조절효과
    문연희 유통연구 14 (1) : 1 ~ 25 [2009]
  • 프랜차이즈 CSR이 조직시민행동에 미치는 영향: 조직신뢰의 매개역할
    이경희 외식경영연구 13 (4) : 297 ~ 321 [2010]
  • 지각된 윤리적 판매행동이 고객만족, 고객신뢰, 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    박종오 경영과 정보연구 29 (1) : 145 ~ 176 [2010]
  • 이슈별 CSR 활동이 기업 충성도에 미치는 영향: 국가별 및 산업별 비교 분석
    최지호 상품학연구 29 (2) : 101 ~ 111 [2011]
  • 윤리경영이 조직신뢰 및 조직시민행동에 미치는 영향
    한진환 대한경영학회지 24 (4) : 2225 ~ 2244 [2011]
  • 윤리경영의 운영과 리더에 대한 신뢰가 조직몰입에 미치는 영향
    최창명 기업경영연구 12 (2) : 89 ~ 119 [2005]
  • 윤리경영과 조직유효성과의 관계에 있어서 신뢰의 역할
    박계홍 대한경영학회지 18 (2) : 649 ~ 680 [2005]
  • 윤리경영과 조직시민행동과의 관계에 있어서 신뢰의 역할
    허갑수 인적자원관리연구 13 (1) : 85 ~ 102 [2006]
  • 소비자 특성과 소비자 신뢰가 친환경농산물의 구매의도에 미치는 영향 분석
    김미송 유통과학연구 11 (1) : 45 ~ 53 [2013]
  • 소매업체의 사회적 책임에 대한 탐색적 연구: 부산지역 대형할인점을 중심으로
    이동대. 마케팅관리연구 9 (1) : 47 ~ 78 [2004]
  • 부하가 인식하는 상사의 리더십이 직무만족에 미치는 영향연구: 상사신뢰의 매개역할을 중심으로
    김호균 행정논총 45 (4) : 167 ~ 194 [2007]
  • 롯데마트:사회적 책임구현과 윤리경영의 실천
    오창호 아시아마케팅저널 7 (3) : 83 ~ 104 [2005]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 (1) : 231 ~ 250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 소비자 신뢰형성에 미치는 영향: 韓.中 소비자 비교를 중심으로
    박종철 소비문화연구 15 (4) : 101 ~ 121 [2012]
  • 기업의 사회적 책임활동이 고객충성도에 미치는 영향 : 호혜성과 신뢰의 매개역할
    박종철 마케팅관리연구 14 (4) : 19 ~ 35 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할
    황수현 기업경영연구 18 (3) : 17 ~ 37 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동과 재무성과와의 관련성:환경시설투자를 중심으로
    정용기 회계저널 17 (4) : 325 ~ 352 [2008]
  • 기업의 사회적 책임의 지수화에 관한 연구
    한은경 한국방송학보 17 (3) : 274 ~ 303 [2003]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 관광산업 기업종업원의 기업윤리 지각이 신뢰 및 조직유효성에 미치는 영향
    한기장 호텔관광연구 13 (3) : 301 ~ 315 [2011]
  • Zero Defections: Quality Comes to Services
    Reichheld, Frederick F. Harvard Business Review 68 : 105 ~ 111 [1990]
  • Trust as a social reality
    Lewis, J. D. Social Forces 63 (4) : 967 ~ 985 [1985]
  • Trust and power
    Luhmann, N. Wiley & Sons [1979]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Role of Identity Salience in the Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior
    Marin, L. Journal of Business Ethics 84 : 65 ~ 78 [2009]
  • The Financial Performance of Ethics Investment Trusts: An Australian Perspective
    Cumming, L. S. Journal of Business Ethics 25 : 79 ~ 92 [2000]
  • The Effects of Distribution Channel Ethics on Trust and Commitment between the Retailers and heir Venders
    Roh, Eun-Jung Yonsei University [2003]
  • The Effect of Employees’ Perception of a Supervisor’s Servant Leadership on Employees’ Perceived Organization’s Support: The Mediating Effect of Employees’ Perceived Supervisor’s Supports
    강민정 유통과학연구 12 (3) : 105 ~ 109 [2014]
  • The Corporate Social Performance Financial Performance Link
    Sandra, Waddock Strategic Management Journal 18 (4) : 303 ~ 319 [1997]
  • The Association between Corporate Social Responsibility and Financial Performance: The Paradox of Social Cost
    Pava, Moses L. Journal of Business Ethics 15 (3) : 321 ~ 357 [1996]
  • Tasks for Origin Organization and Agriculture Distribution Policy
    Kwon, Seung-Gu 2012Summer Academic Symposium [2012]
  • Social responsibility of the businessman
    Bowen, H. R. Haper & Row [1953]
  • Service Marketing
    Zeithaml, Valarie A. McGraw-Hill [1996]
  • Retail Relationships and Store Loyalty : A Multi Level Perspective
    Macintosh, G. International Journal of Research in Marketing 14 (5) : 87 ~ 97 [1997]
  • Relationship Marketing, In Emerging Perspectives on Services Marketing. Eds. Leonard L. Berry, G. Lynn Shostack, and Gregory D. Upah
    Berry, Leonard L. American Marketing Association : 25 ~ 28 [1983]
  • Positive integration of the franchise system: A new perspective on leadership, followership, trust and group efficacy
    양회창 The East Asian Journal of Business Management 1 (1) : 5 ~ 8 [2011]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. Jr. Prentice-Hall International [1998]
  • Managing Corporate Ethics
    Agulilar, Francis J. Oxford University Press [1994]
  • In a Different Voice: Psychological Theory and Women’s Development
    Gilligan, C. Harvard University Press [1982]
  • How corporate social responsibility is defined : an analysis of 37 definitions
    Dahlsrud, Alexander Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 (1) : 1 ~ 13 [2008]
  • How Presentation Flaws Affect Perceived Site Quality, Trust, and Online Store
    Everard, A. Journal of Management Information Syste 22 (3) : 55 ~ 95 [2006]
  • Generalized Expetancies for Interpersonal Trust
    Rotter, J. B. American Psychologist 26 (5) : 443 ~ 452 [1967]
  • Ethical Decision Making by individuals Organizations : An Issue-Contingent Model
    Jones, Thomas M. The Academy of Management Review 16 (2) : 366 ~ 395 [1991]
  • Effect of Corporate Social Responsibility Activity to Corporate Confidence and Product Evaluation:Pivot on Harbin Beer Co. Ltd
    Xu, Jia-Qi Graduate School of Business Administration, Social Welfare Jeju International University [2012]
  • Doing Better at Doing God : When, Why, and How Consumes Respond to Corporation Social Initiatives
    Bhattacharya, C. B. California Management Review 47 (1) : 9 ~ 24 [2004]
  • Customer Trust in an Internet Store
    Jarvenpaa, Sirrka L. Information Technology and Management 1 : 45 ~ 71 [2000]
  • Customer Relations Through the Internet
    Bauer, Hans H. eCommerce Research Forum
  • Customer Loyalty: Toward an integrated Conceptual Framework
    Dick, Alan S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (Spring) : 99 ~ 113 [1994]
  • Corporate Social Responsibility, Innovation Capability, and Organizational Performance: A Structural Approach
    Lee, Young-Chan Social Enterprise Studies 1 (1) : 93 ~ 117 [2008]
  • Corporate Social Responsibility and Marketing: An Integrative Framework
    Maignan, Isabelle Journal of the Academy of Marketing Science 32 (1) : 3 ~ 19 [2004]
  • Corporate Social Responsibility and Financial Performance
    Cochran, P. Academy of Management Journal 27 : 42 ~ 65 [1984]
  • Corporate Ethical Values and Organizational Commitment in Marketing
    Hunt, Shelby D. Journal of Marketing 53 (7) : 79 ~ 90 [1989]
  • Consumers' Evaluations of Socially Responsible Activities in Retailing
  • Consumer perceptions of organizations that use cause related marketing
    Ross Ⅲ, J. K. Journal of the Academy of Marketing Science : 93 ~ 97 [1992]
  • Business and Society
    Shin, Chul-Woo Samyoungsa [2003]
  • Business Ethics and Business Education
    Shin, Yoo-Keun Seokeungsa [1992]
  • Brand loyalty: Measurement and management
    Jacoby, J. Wiley [1978]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. Academy of Management Review 20 (3) : 709 ~ 734 [1995]
  • An Empirical Study on the Ethical Management Strategies of the Retailing Corporate in Korea
    Lee, Sang-Wook Chung-Ang University [2006]
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carrol, A. B. Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • A Study on the Practices of Business Ethics and Code of Ethics
    Bae, Moo-Hwan Kwandong University Management Journals 17 : 30 ~ 38 [1998]
  • A Study on the Formulation of an Ethical Business Management Model for Korean Alcoholic Beverage Companies
    Kim, Jung-Shick Chung Ang University [2006]
  • A Study on the Business Ethics and Corporation of Social Responsibility
    Kim, Jong-Cheol Seoul City University [2010]
  • A Marketing Approach to Customer Retention
    Rosenberg, Larry J. Journal of Consumer Marketing 1 : 45 ~ 51 [1984]
  • A Formal Model of Trust Based on Outcomes
    Bhattacharya, R. Academy of Management Review 23 (3) : 459 ~ 472 [1998]
  • A Feminine Approach to Ethics and Moral Education
    Noddings, N. University of California Press [1984]