연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
외국인 유학생의 학문공동체 참여에 관한 내러티브 연구
박성원
신동일
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박성원
신동일
주제어
academic community
academiccommunityparticipation
International students
koreanuniversities
narrative inquiry
내러티브 탐구
실행공동체
외국인 유학생
참여
학문공동체
참고문헌( 54)
유사주제 논문( 16,847)
교육학 14,718건
내러티브 탐구 785건
참여 444건
narrative inquiry 406건
외국인 유학생 357건
international students 66건
실행공동체 36건
학문공동체 21건
academic community 11건
koreanuniversities 2건
academiccommunityparticipation 1건
인용/피인용
외국인 유학생의 학문공동체 참여에 관한 내러티브 연 ...
' 외국인 유학생의 학문공동체 참여에 관한 내러티브 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
academic community
academiccommunityparticipation
international students
koreanuniversities
narrative inquiry
내러티브 탐구
실행공동체
외국인 유학생
참여
학문공동체
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
16,484
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
academic community
12
0
0.0%
academiccommunityparticipatio ...
2
0
0.0%
international students
67
0
0.0%
koreanuniversities
3
0
0.0%
narrative inquiry
407
0
0.0%
내러티브 탐구
786
0
0.0%
실행공동체
37
0
0.0%
외국인 유학생
358
0
0.0%
참여
445
0
0.0%
학문공동체
22
0
0.0%
계
16,858
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 외국인 유학생의 학문공동체 참여에 관한 내러티브 연구'
의 참고문헌
학문 목적을 위한 한국어와 영어의 연구 경향 비교 분석
설수연
이중언어학 50 (50) : 79 ~ 105
[2012]
재한 중국유학생의 문화적응과 정신건강 실태 : 한족, 조선족 유학생간의 비교연구
허춘영
漢陽大學校 大學院
[1999]
유학생 현황통계
출입국 외국인 정책본부
[2012]
우리나라 외국인 유학생의 이주 현황과 특성 : 이론적 논의와 실태 분석
안영진
한국경제지리학회지 11 (3) : 476 ~ 491
[2008]
외국인 유학생의 대학적응 결정요인에 관한 연구
김선남
다문화 커뮤니케이션의 조화와 균형 : 29 ~ 46
[2007]
외국인 유학생의 국제이주와 지역사회 적응에 관한 연구 : 대구 경북지역 대학을 중심으로
박은경
현대사회와 문화 1 (2) : 113 ~ 139
[2011]
외국인 유학생의 국내대학 학습경험에 관한 질적 연구
주휘정
교육문제연구 36 (36) : 135 ~ 159
[2010]
박사
국내 외국인 유학생의 적응 실태 연구
이재모
이재모
이화여자대학교 사회복지대학원
[2008]
박사
국내 외국 유학생의 한국 문화 적응에 관한 연구-서울 5개 대학교를 중심으로
엄혜경
중앙대학교 행정대학원
[2003]
국내 거류 외국인의 한국 사회 적응과정에 관한 연구: 문화간 커뮤니케이션과 사회적 연결망을 중심으로
김현주
한국언론학보 40 : 105 ~ 139
[1997]
계층분석과정에 의한 강의평가요인의 중요도 분석
이혜림
한국교원교육연구 22 (1) : 49 ~ 68
[2005]
Writing/disciplinarity: A sociohistoric account of literate activity in the academy
Prior, P.
Lawrence Erlbaum
[1998]
Who Teaches the Teachers? A Study of Ontario Teacher Educators
Conle, C.
[1992]
The reflective turn: case studies in and on educational practice
Clandinin, D. J.
Teachers College Press
[1991]
The handbook of educational linguistics
McKinney, C.
Blackwell : 192 ~ 205
[2008]
The discursive co-construction of knowledge, identity, and difference: An ethnography of communication in the high school mainstream
Duff, P.
Applied linguistics 23 (3) : 289 ~ 322
[2002]
The birth of the clinic: An archaeology of medical perception
Foucault, M.
Tavistock
[1973]
Teachers’ professional knowledge landscapes
Clandinin, D. J.
Teachers College Press
[1995]
Teachers as curriculum planners:Narratives of experience
Connelly, F.
Teachers College Press
[1988]
Strangers in Academia : The experiences of Faculty and ESL Students across the Curriculum
Zamel, V.
College and Communication 46 (4) : 506 ~ 521
[1995]
Stigma
Goffman, E.
Prentice-Hall
[1963]
Sociocultural theory and second language learning
Pavlenko A.
Oxford University Press : 155 ~ 177
[2000]
Social Identity, Investment, and Language Learning
Norton, B.
TESOL Quarterly 29 (1) : 9 ~ 31
[1995]
Situated learning: Legitimate peripheral participation
Lave, J.
Cambridge University Press
[1991]
Reproduction: In education, society and culture
Bourdieu, P.
Sage Publications
[1977]
Re-authoring lives
White, M.
Dulwich Centre Publications
[1995]
Power distance and group dynamics of an international project team : A case study
Paulus, T. M.
Teaching in Higher Education 10 (1) : 43 ~ 55
[2005]
Please speak up : Asian immigrant students in American college classrooms
Hodne, B.
New directions for teaching and learning 70 : 85 ~ 92
[1997]
On TESOL ‘81
Sato, C.
Teachers of English to Speakers of Other Languages : 11 ~ 24
[1982]
Negotiating Participation and identity in second language academic communities
Morita, N.
TESOL Quarterly 38 (4) : 573 ~ 603
[2004]
Narrative study: Whose story is it, anyway?
Pavlenko A.
TESOL Quarterly 36 (2) : 213 ~ 218
[2002]
Narrative research : A comparison of two restorying data analysis approaches
Ollerenshaw, J,.
Qualitative Inquiry 8 (3) : 329 ~ 347
[2002]
Narrative Inquiry: More than just telling stories
Bell, J.
TESOL Quarterly 36 (2) : 207 ~ 213
[2002]
Narrative Inquiry. Experience and Story in Qualitative Research
Clandinin, D. J.
Jossey-B
[2000]
Linguistic access participation : English language learners in an English-dominant community of practice
Iddings, A.
Bilingual Research 29 (1) : 165 ~ 183
[2005]
Life history and narrative
Polkinghorne, D.
Falmer Press : 5 ~ 23
[1995]
Life history among the elderly: Performance, visibility, and remembering
Myerhoff, B.
University of Pennsylvania Press : 99 ~ 117
[1982]
Language, culture, gender and academic socialization
Morita, N.
Language and Education 23 (5) : 443 ~ 460
[2009]
Language socialization into academic discourse communities
Duff, P.
Annual review of applied linguistics 30 : 169 ~ 192
[2010]
Language and academic identity : A study of the experiences of non-native English speaking international students
Halic, O.
International Education 38 (2) : 73 ~ 110
[2009]
In the world of the tradition, I was unimagined : Negotiation of identities in cross-cultural autobiographies
Pavlenko A.
The International Journal of Bilingualism 5 (3) : 317 ~ 344
[2001]
Identity and language learning: Gender, ethnicity and educational change
Norton, B.
Longman/Pearson Education
[2000]
Identity and diversity: Gender and the experience of education
Flax, J.
Multilingual Matters : 143 ~ 172
[1995]
How to design and evaluate research in education
Fraenkel, J.
McGraw Hill
[1990]
From silence to talk : Cross-cultural ideas on students’participation in Academic group discussion
Jones, J.
English for Specific Purposes 18 (3) : 243 ~ 259
[1999]
From critical research practice to critical research reporting
Canagarajah, A. S.
TESOL Quarterly 30 : 321 ~ 331
[1996]
Communities of practice: Learning, meaning and identity
Wenger, E.
Cambridge University
[1998]
Classroom participation by international students : The case of Turkish graduate students
Tatar, S.
Journal of Studies in International Education 9 (4) : 337 ~ 355
[2005]
Breaking them up, taking them up away : ESL students in grade 1
Toohey, K.
Tesol Quarterly 32 (1) : 61 ~ 84
[1998]
American group discussion patterns as viewed by ESL students: The turn-taking behavior of eight Chinese students studying in America
Lam, C.
ERIC Document Reproduction Service No. ED379931
[1994]
Academic writing in a second language: Essays on research and pedagogy
Casanave, C. P.
Ablex : 83 ~ 110
[1995]
A study of language teachers’ personal practical knowledge
Golombek, P. R.
TESOL Quarterly 32 : 447 ~ 464
[1998]
A narrow thinking system : Nonnative-English-speaking students in group projects across the curriculum
Leki, I.
TESOL Quarterly 35 (1) : 39 ~ 67
[2001]
A mother’s tongue
Kouritzin, S.
TESOL Quarterly 34 : 311 ~ 323
[2000]
' 외국인 유학생의 학문공동체 참여에 관한 내러티브 연구'
의 유사주제(
) 논문