기업 간 협업 환경에서 거래공정성이 관계품질을 매개로 업무효율성에 미치는 영향

' 기업 간 협업 환경에서 거래공정성이 관계품질을 매개로 업무효율성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • business performance
  • relationship quality
  • transaction justice
  • 거래공정성
  • 관계품질
  • 업무효율성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,854 6

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' 기업 간 협업 환경에서 거래공정성이 관계품질을 매개로 업무효율성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 할인점과 협력회사간 유통경로 윤리가 양자간 신뢰와 결속에 미치는 영향
    노은정 연세대학교 경영대학원 [2004]
  • 품질경영활동의 성과실현에 대한 제조업과 서비스업 차이에 대한 연구
    권영훈 대한경영학회지 21 (5) : 2233 ~ 2255 [2008]
  • 평가시스템의 공정성과 조직유효성의관계에 관한 연구
    정범구 생산성논집 18 : 169 ~ 196 [1993]
  • 조직공정성과 종업원 행동과의 관계: 최고경영자 및 상사에 대한 신뢰의 매개효과
    조은현 응용통계연구 22 (3) : 463 ~ 477 [2009]
  • 조직공정성과 상사신뢰, 직무긴장, 이직의도와의 관계 및 조직정치 지각의 매개효과
    배성현 인적자원관리연구 16 (3) : 123 ~ 148 [2009]
  • 조직 행동의 이해
    황규대 박영사 [2001]
  • 제조업체와 수출업체간 특성인식이 장기거래지향성에 미치는 영향: 관계품질과 의존성의 매개역할
    윤만희 경영연구 25 (4) : 89 ~ 128 [2010]
  • 인적자원관리관행에 대한 공정성 인식과 조직유효성 간의 관련성에 관한 연구 - 조직몰입의 매개효과검증을 중심으로 -
    윤정현 인적자원관리연구 17 (3) : 1 ~ 22 [2010]
  • 인사관리 체계의 분배공정성과 절차공정성 : 제조업 생산직 노동자를 중심으로
    김영진 延世大學校 大學院 [1996]
  • 의류전자상거래 환경에서 고객화 유형이 관계품질에 미치는 영향
    이지현 한국의류학회지 32 (2) : 259 ~ 270 [2008]
  • 원자재 수입 중소기업의 파트너 의사소통과 전략 적합성, 신뢰가 기업성과와 전략성과에 미치는 경로 차이
    조연성 국제경영리뷰 16 (4) : 257 ~ 277 [2012]
  • 오픈마켓의 지속적 이용의도결정요인에 관한 연구 : 공정성 이론의 관점
    홍문경 한국경영학회 통합학술대회 20 (2) : 1 ~ 42 [2009]
  • 성공적인 기업 간 협력을 위한 선행요인 및 몰입과 경영성과의 관계: 국내 원자재 수입 중소기업을 대상으로
    조연성 대한경영학회지 24 (2) : 1183 ~ 1203 [2011]
  • 서비스 산업에 있어서의 관계의 질에관한 연구
    김영구 인제 논총 22 (1) : 167 ~ 187 [2007]
  • 산업재시장에서 공정성이 관계품질과 성과에 미치는 영향
    지성구 유통연구 11 (3) : 79 ~ 101 [2006]
  • 분배·절차·상호작용공정성이 상사에 대한 신뢰, 조직지원인식 및 조직시민행동에 미치는 영향
    정홍술 전남대학교 대학원 [2002]
  • 분배, 공식절차 및 상호작용 공정성이 호텔종사자의 직무만족, 조직몰입 및 상사신뢰에 미치는 상대적 영향력에 대한 연구
    고종욱 관광학연구 28 (4) : 193 ~ 212 [2005]
  • 목표관리과정이 조직유효성에 미치는 영향 연구-상호작용공정성 조절효과 중심으로-
    우정희 기업경영연구 15 (3) : 89 ~ 109 [2008]
  • 구조방정식모형 분석
    김계수 한나래출판사 [2007]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 7. 0
    이학식 법문사 [2008]
  • 박사
  • 공정성이 지각된 관계성과와 거래의존성에 미치는 영향
    김학윤 대한경영학회지 21 (3) : 1059 ~ 1076 [2008]
  • 공급사슬관리 참여특성이 기업성과에 미치는 영향
    강민석 대구가톨릭대학교 대학원 [2007]
  • 공급사슬 파트너십의 구조적 관계 모형에 대한 실증적 연구
    소순후 전남대학교 대학원 [2004]
  • Trust, commitment and relationships in supply chain management : a path analysis
    Kwon, I. G. Supply Chain Management 10 (1) : 26 ~ 33 [2005]
  • The sources, meaning, and validity of consumer complaint behavior : A psychological analysis
    Jacoby, J. Journal of Retailing 57 : 4 ~ 24 [1981]
  • The role of contextual factors in relationshiip commitment of buyers to foreign suppliers : A survey of Korean Importers
    Karande, K. J. Industrial Marketing Management 37 : 856 ~ 862 [2008]
  • The relationships between supplier development, commitment, social capital accumulation and performance improvement
    Krause Journal of Operations Management 25 : 528 ~ 545 [2007]
  • The impact of coercive and non-coercive forms of influence on trust, commitment, and compliance in supply chains
    Hausman, A. Industrial Marketing Management 39 : 519 ~ 526 [2010]
  • The effect of distributive, procedural, and interactional justice on postcomplaint behavior
    Blodgett, J. G. Journal of Retailing 73 (2) : 185 ~ 210 [1997]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The Social Psychology of Procedural Justice
    Lind, E. A. Plenum [1988]
  • The Role of Procedural and Distributive Justice in Organizational Behavior
    Alexander, S. Social Justice Research 1 : 177 ~ 198 [1987]
  • The Role of Perceived Justice in Complaint Resolution: Implications for Services and Relationship Marketing
    Tax, S. S. Arizona State University [1993]
  • The Profitable Art of Service Recovery
    Hart, C. W. L. Harvard Business Review 68 (7) : 148 ~ 156 [1990]
  • The Moderating Effect of Involvement on the Relationships Between Satisfaction, Trust and Commitment in e-Banking
    Sanchez-Franco, M. J. Journal of Interactive Marketing 23 : 247 ~ 258 [2009]
  • The Effects of Supplier Fairness on Variable Resellers
    Kumar, N. L. S. Journal of Marketing Research 32 (2) : 54 ~ 65 [1995]
  • Supplier satisfaction and commitment : The role of influence strategies and supplier development
    Ghijsen, P. W. Journal of Purchasing & Supply Management 16 (1) : 17 ~ 26 [2010]
  • Social behavior: Its elementary forms
    Homans, G. C Brace & World [1961]
  • SEM을 이용한 분배공정성과 절차공정성이 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구
    김경수 생산성논집 24 (3) : 25 ~ 57 [2010]
  • Research in Organizational Behavior
    Bies, R. J. JAI Press : 43 ~ 55 [1986]
  • Relationship Quality in the Business to Business Service Context 2 : 243 ~ 254
  • Product and relationship quality influence on customer commitment and loyalty in B2B manufacturing relationships
    Cater, T. Industrial Marketing Management 39 : 1321 ~ 1333 [2010]
  • Procedural Justice: A Psychological Analysis
    Thibaut, J. W. Erlbaum [1975]
  • Performance in Principal Agent Dyads : The Causes and Consequences of Perceived Asymmetry of Commitment to the Relationship
    Ross, W. T. Management Science 43 (5) : 680 ~ 704 [1997]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Pearson education international [1995]
  • IOS 활용이 거래공정성과 관계품질을 매개로 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구
    이승우 충북대학교 대학원 [2011]
  • Handbook of Organizational Justice
    Greenberg, S. S. Lawrence Erlbaum [2005]
  • Fair Process : Managing in the Knowledge Economy
    Kim W. C. Harvard business review 81 (1) : 127 ~ 136 [1997]
  • Effects of Procedural and Distributive Justice on Reactions to Pay Raise Decisions
    Folger, R. Academy of Management Journal 32 (1) : 115 ~ 130 [1989]
  • Distributive and Procedural Justice: Combined Impact of Voice and Improvement on Experienced Inequity
    Folger, R. Journal of Personality and Social Psychology 35 (2) : 108 ~ 119 [1987]
  • Developing Buyer–Seller Relationships
    Dwyer, F. R. Journal of Marketing 51 (4) : 11 ~ 27 [1987]
  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
    Ganesan, S. Journal of Marketing 58 (4) : 1 ~ 19 [1994]
  • Defining supply chain management
    Mentzer, J. Journal of Business Logistics 22 (2) : 1 ~ 24 [2001]
  • Creating advocates: The role of satisfaction, trust and commitment
    Fullerton, G. Journal of Retailing and Consumer Services 18 : 92 ~ 100 [2011]
  • Clockspeed: Winning Industry Control in the Age of Temporary Advantage
    Fine, C. H. Perseus Publishing [1998]
  • Building customer commitment in business-to-business markets
    Chang, S. H. Industrial Marketing Management 41 (6) : 940 ~ 950 [2011]
  • Bad for Practice : A Critique of The Transaction Cost Theory
    Ghoshal, S. Academy of Management Review 21 (1) : 13 ~ 47 [1996]
  • B2B 시장에서의 서비스 편의성이 관계성과에 미치는 영향 : 관계적 요인의 매개효과 분석
    한상린 유통연구 16 (4) : 65 ~ 93 [2011]
  • Applying the Strategy-Structure-Performance Paradigm to the Supply Chain Environment
    Defee, C. C. International Journal of Logistics Management 16 (1) : 28 ~ 50 [2005]
  • Application of Confirmatory Factor Analysis to the Study of Self-Concept : First and Higher Order Factor Models and Their Invariance across Group
    Marsh, H. W. Psychological Bulletin 97 : 562 ~ 582 [1985]
  • Antecedents of Commitment and trust in Customer-Supplier Relationships in High Technology Markets
    Moorman, J. Industrial Marketing Management 30 (1) : 271 ~ 286 [1993]
  • An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
    Doney, P. M. Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • An Examination of the Relationship between Trust, Commitment, and Relationship Quality
    Amy, W. International Journal of Retail & Distibution Management 30 (1) : 34 ~ 50 [2002]
  • Advances in Service Marketing and Management, 5 : 109 ~ 126
  • Advances in Experimental Social Psychology 2
    Adams, J. S Academic Press : 267 ~ 299 [1965]
  • Advance in Experimental Social Psychology, 9 : 91 ~ 131
  • A replication and extensin of quality management n to the Supply chain
    Kaynak, H. Journal of Operations Management 26 : 468 ~ 289 [2008]
  • A Model of the Distributor Perspective of Distributor-Manufacture Working Relationship
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 48 (10) : 62 ~ 74 [1984]
  • 3차원 동시공학 개념을 활용한 상생협업모델 개발: 역량사슬, 조직사슬, 기술사슬을 중심으로
    김성홍 대한경영학회지 22 (6) : 3487 ~ 3507 [2009]