지식재산권(IP: Intellectual Property) 담보대출을 위한 상표권 가치평가 모델 개발

' 지식재산권(IP: Intellectual Property) 담보대출을 위한 상표권 가치평가 모델 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brand equity
  • financialproductivity
  • intellectual property
  • marketingproductivity
  • trademark rights
  • 마케팅성과
  • 브랜드자산
  • 상표권 가치
  • 재무적 성과
  • 지식재산권
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 지식재산권(IP: Intellectual Property) 담보대출을 위한 상표권 가치평가 모델 개발' 의 참고문헌

  • 한국상장 서비스기업의 주가와 재무정보를 활용한 무형자산가치 분해 - 기술가치, 브랜드가치, 인적자원가치를 중심으로 -
    박종민 대한경영학회지 26 (6) : 1421 ~ 1448 [2013]
  • 특허가치평가 요소에 관한 연구
    김영기 디지털융복합연구 7 (2) : 63 ~ 70 [2009]
  • 코데즈 컴바인 브랜드에 산은 IP펀드 100억 투자
    매일경제 매일경제(2013. 04. 23) [2013]
  • 창조금융 대표 상품 지식재산권 담보대출
    국민일보 국민일보(2013. 12. 19) [2013]
  • 지식재산권 금융상품 개발 -중소·벤처 창조경제 활성화
    헤럴드경제 헤럴드경제(2013. 03. 25) [2013]
  • 중국 지식재산권의 최근 동향
    전자신문 전자신문(2013. 09. 11) [2013]
  • 인터넷 광고매체로서의 웹 포털 사이트 선정 평가모형 구축 및 적용 : 계층분석과정(AHP)의 활용
    김봉철 광고학연구 23 (6) : 29 ~ 51 [2012]
  • 우리 회사 브랜드 가치는 얼마일까?
    박문기 굿모닝미디어 [2003]
  • 외국인투자자가 재무성과와 기업가치에 미치는 영향
    박준우 기업경영연구 18 (2) : 203 ~ 215 [2011]
  • 실제적 자아일치성과 이상적 자아일치성이 브랜드 충성도에 미치는 영향:브랜드 태도와 정서적 브랜드 애착의 매개효과
    유순근 기업경영연구 19 (4) : 283 ~ 303 [2012]
  • 상표권 투자 유치 시대 도래,브랜드만 좋으면 자금 걱정 No
    매일경제 매일경제(2013. 07. 31) [2013]
  • 브랜드컨셉과 수상정보간의 적합성이 소비자의 구매의도에 미치는 영향: 경쟁 브랜드컨셉의 조절효과를 중심으로
    이지은 광고학연구 22 (4) : 137 ~ 160 [2011]
  • 브랜드경영과 상표권
    윤영수 법학연구 25 (25) : 451 ~ 476 [2007]
  • 브랜드 이미지 및 제품속성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 -대형승용차를 중심으로-
    김동균 기업경영연구 17 (4) : 215 ~ 231 [2010]
  • 다국적 기업과 국내 기업의 브랜드 마케팅에 관한 이론경제학적 분석 : ‘이미지 일치성’ 개념을 중심으로
    김상기 대한경영학회지 27 (1) : 77 ~ 95 [2014]
  • 국제지적재산권의 이해
    임순철 아신 [2000]
  • 고객만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • 고객만족도 측정 : NCSI와 KCSI의 평가와 새로운 지수개발 방안
    이학식 마케팅연구 20 (3) : 137 ~ 160 [2005]
  • Value of the brand
    MSI Workshop at Marketing Science Institute Conference on Marketing Metrics [1999]
  • Trademark Valuation: A Tool for Brand Management
    Smith, G. V. John Wiley & Sons [2013]
  • The one number you need to grow
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review : 1 ~ 11 [2003]
  • The measurement and determinants of brand equity: A financial approach
    Simon, C. L. Marketing Science 12 (1) : 28 ~ 52 [1993]
  • The financial information content of perceived quality
    Aaker, D. A. Journal of Marketing Research 31 (2) : 191 ~ 201 [1994]
  • The effects of advertising and brand value on future operating and market performance
    Eng, L. L. Journal of Advertising 36 (4) : 91 ~ 100 [2007]
  • The chain of effects from brand trust and brand affects to brand performance : The role of brand loyalty
    Chaudhuri, A Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Strengthening the satisfaction-profit chain
    Anderson, E, W. Journal of Service Research 3 (2) : 107 ~ 120 [2000]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice Hall [1998]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Revenue premium as an outcome measure of brand equity
    Ailawadi, K. L. Journal of Marketing 67 (4) : 1 ~ 17 [2003]
  • Return on marketing : Using customer equity to focus marketing strategy
    Rust, R. T. Journal of Marketing 68 (1) : 109 ~ 127 [2004]
  • Measuring marketing productivity : current knowledge and future directions
    Rust, R. T. Journal of Marketing 68 (4) : 76 ~ 89 [2004]
  • Measuring consumer perceptions of brand quality with scanner data: Implications for brand equity : 91 ~ 122
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. Free Press [2009]
  • IP 금융 활성화를 위한 특허가치평가에 관한 연구
    박성택 디지털융복합연구 10 (11) : 315 ~ 321 [2012]
  • How advertising affects sales : Meta-analysis of econometric results
    Barth, M. E. Journal of Marketing Research 21 (1) : 65 ~ 74 [1998]
  • Growing, growing, gone : Cascades, diffusion, and turning points in the product life cycle
    Golder, P. N. Marketing Science 23 (2) : 207 ~ 218 [2004]
  • Dual emphasis and the long-term financial impact of customer satisfaction
    Mittal, V. Marketing Science 24 (4) : 544 ~ 555 [2005]
  • Customer satisfaction, market share, and profitability : Findings from Sweden
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 58 (3) : 53 ~ 66 [1994]
  • Customer satisfaction, cash flow, and shareholder value
    Gruca, T. S. Journal of Marketing 69 (3) : 115 ~ 130 [2005]
  • Customer satisfaction and shareholder value
    Anderson, E, W. Journal of Ma rketing 68 (4) : 172 ~ 185 [2004]
  • Customer satisfaction and price tolerance
    Anderson, E, W. Marketing Letters 7 (3) : 19 ~ 30 [1996]
  • Customer metrics and their impact on financial performance
    Gupta, S. Marketing Science 25 (6) : 718 ~ 739 [2006]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • CJ E&M 지적재산권 담보로 1500억원 유치
    조선비즈 조선비즈(2012. 11. 02) [2012]
  • Brand portfolio strategy and firm performance
    Morgan, N. A. Journal of Marketing 73 (1) : 59 ~ 74 [2009]
  • Are non-financial measures leading indicators of financial performance? An analysis of customer satisfaction
    Ittner, C. Journal of Accounting Research 36 (3) : 1 ~ 35 [1998]
  • An approach to the measurement, anysis, and prediction of brand equity and its sources
    Srinivasan, V. Management Science 51 (9) : 1433 ~ 1448 [2005]
  • AHP를 이용한 네트워크 치과 의원의 브랜드 이미지 선호도 평가요인별 중요도에 관한 연구
    강민정 대한경영학회지 25 (2) : 655 ~ 673 [2012]
  • A surveybased method for measuring and understanding brand equity and its extendibility
    Park, C. S. Journal of Marketing Research 31 (2) : 271 ~ 288 [1994]