학습, 생산역량, 사회적 책임역량, 그리고 성과간의 관계에 관한 연구

논문상세정보
' 학습, 생산역량, 사회적 책임역량, 그리고 성과간의 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • learning
  • manufacturingcapability
  • socialresponsibilitycapability
  • 가치혁신
  • 사회적책임역량
  • 생산역량
  • 생산전략
  • 자원기준관점
  • 학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 학습, 생산역량, 사회적 책임역량, 그리고 성과간의 관계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 토요타의 어둠
    마이뉴스재팬 창해 [2010]
  • 토요타(Toyota)의 성공과 실패: 윤리경영의 역할
    장대철 국민권익위원회 [2010]
  • 중소기업의 환경경영에 영향을 끼치는 외부요인과적합한 활동에 관한 연구
    오주환 중소기업연구 36 (1) : 159 ~ 187 [2014]
  • 제품안전을 위한 TQM활동, 전사적PL활동, PL성과의 관계에 관한 연구
    박병권 경영연구 20 (4) : 151 ~ 174 [2005]
  • 제조업체의 환경, 전략, 그리고 성과에 관한 연구:조합적 경쟁역량의 개념화를 중심으로
    이정호 한국생산관리학회지 18 (2) : 143 ~ 174 [2007]
  • 제재산업에서 제조역량이 경영성과에 미치는 영향
    서창적 한국생산관리학회지 19 (1) : 81 ~ 104 [2008]
  • 정보보호분야의 평가방법론 및 지표개발
    김정덕 산업경영연구 12 (2) : 21 ~ 39 [2003]
  • 정보보안 취약성 분석과 평가 접근법에 대한 연구
    김종기 경영경제연구 21 (1) : 1 ~ 21 [2002]
  • 저탄소 녹색성장과 금융산업의 진화
    도건우 [2009]
  • 이동통신서비스의 기업능력, 경쟁전략 및 경쟁우위의 영향관계에 관한 탐색적 연구
    김문구 경영과학 21 (3) : 235 ~ 252 [2004]
  • 우리나라 제조업체들의 안전문화 수준과 관련된 산업장의 안전보건교육 및 관리활동 특성
    박경옥 대한보건연구 32 (1) : 75 ~ 83 [2006]
  • 생산자원과 생산역량 및 성과 간의 인과관계: 자원기반이론에 근거를 둔 실증연구
    오중산 한국생산관리학회지 20 (4) : 91 ~ 121 [2009]
  • 박사
  • 사회과학조사방법론
    채서일 비엔엠북스 [2003]
  • 부합성 분석을 통한 정보보안 평가지표 개발
    이영규 한국IT서비스학회지 7 (3) : 175 ~ 198 [2008]
  • 복합적응시스템으로서 공급사슬네트워크의 환경, 전략, 그리고 성과에 관한 연구: 적응성의 개념화 및 조합적 경쟁역량의 매개적 역할을 중심으로
    류춘호 경영학연구 37 (3) : 477 ~ 513 [2008]
  • 녹색성장시대에 대응한 녹색경영전략
    한상완 현대경제연구원 [2008]
  • 녹색보호주의의 대두와 대응방안
    도건우 [2010]
  • 내부정보유출 통제를 위한 보안수준 평가방법 개발에 관한 연구 : 국가·공공기관을 대상으로
    문승주 조선대학교 경영대학원 [2009]
  • 기업의 안정성과와 경영성과 관계에 대한 회귀분석 연구
    권희봉 인하대학교 대학원 [2002]
  • 기업의 사회적 활동과 재무적 성과의 통합적 고찰
    김영식 대한경영학회지 24 (5) : 2913 ~ 2950 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동이 혁신역량 및 성과에 미치는 영향; 구조적 접근방법
    이영찬 사회적기업연구 1 : 93 ~ 117 [2008]
  • 기업의 사회적 책임과 성과평가 보고에 관한 연구-사회보고서 도입을 중심으로-
    주정 지역사회연구 13 (1) : 103 ~ 131 [2005]
  • 기업의 사회적 책임과 기업의 평판 - 도요타와 현대차의 비교 연구 -
    최영진 사회과학연구 17 (2) : 194 ~ 238 [2009]
  • 글로벌시대의 경영전략
    장세진 박영사 [2002]
  • 경쟁력 제고와 생산활동성과
    오세진 경영학연구 24 (2) : 115 ~ 137 [1995]
  • 경영학 연구에서의 구조방정식 모형의 적용: 문헌 연구와 비판
    김진호 경영학연구 36 (4) : 897 ~ 923 [2007]
  • 경영학 뉴패러다임: 생산전략과 기술경영
    이승규 박영사 [2002]
  • 가치혁신 생산전략의 성과: 생산전략의 새로운 패라다임
    김지대 기업경영연구 20 (2) : 273 ~ 293 [2013]
  • World Class 제조역량의 역할
    김수욱 한국생산관리학회지 18 (2) : 59 ~ 84 [2007]
  • Value Migration
    Slywortzky, A.J. Harvard Business School Press [1996]
  • Understanding organizations as learning systems
    Nevis, E. C. Sloan Management Review (Winter) : 73 ~ 85 [1995]
  • Toward a Theory of Competitive Progression: Evidence from High-tech Manufacturing
    Rosenzweig, E. D. Production and Operation Management 13 (4) : 354 ~ 368 [2004]
  • Three yards and a cloud of dust: industrial management at century end
    Skinner, W. Production and Operations Management 5 : 15 ~ 24 [1996]
  • Think twice: Harnessing the power of counterintuition
    Mauboussin, M. Harvard Business Review [2009]
  • The second Toyota paradox:How delaying decisions can make better cars faster
    Ward, A. Sloan Management Review (Spring) : 43 ~ 61 [1995]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stake-holders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 : 39 ~ 48 [1991]
  • The future of operations management
    Gunasekaran, A. International Journal of Production Economics 135 : 687 ~ 701 [2012]
  • The future of management
    Hamel, G. Harvard Business School Press [2007]
  • The dynamics of product innovation and firm competences
    Danneels, E. Strategic Management Journal 23 : 1095 ~ 1121 [2007]
  • The concept of ‘ba’: building a foundation for knowledge creation
    Nonaka, I. California Management Review 40 (Spring) : 40 ~ 54 [1998]
  • The coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting
    Bell, D. Basic Books [1973]
  • The Resource Based Theory of Competitive Advantage : Implications for Strategy
    Grant, R. M. California Management Review 22 : 114 ~ 135 [1991]
  • The Leader's New Work:Building Learning Organizations
    Senge, P. M Sloan Management Review 32 (1) : 7 ~ 24 [1990]
  • The Knowledge creating Company
    Nonaka, I. Oxford University Press [1995]
  • Strategy &Society: The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
    Porter, M.E. Harvard Business Review : 78 ~ 93 [2006]
  • SECI, Ba and leadership: a unified model of dynamic knowledge creation
    Nonaka, I. Long Range Planning 33 : 5 ~ 34 [2000]
  • SCM의 핵심성공요인(CSF)이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
    장형욱 대한경영학회지 19 (6) : 2561 ~ 2584 [2006]
  • Product orientations and the development strategies of new convergence products: moderating effects of corporate capabilities
    Ick Geun Lee ASIAN JOURNAL OF TECHNOLOGY INNOVATION 21 (1) : 34 ~ 51 [2013]
  • Proactive Corporate Environmental management : A New Industrial Revolution
    Berry, M.A. Academy of Management Executive 12 (2) : 38 ~ 50 [1998]
  • Organizational learning: Mechanisms, culture, and feasibility
    Popper, M. Management Learning (2) : 181 ~ 196 [2001]
  • Organizational learning: A critical component to new product development
    Saban, K. Journal of Product and Brand Management 2 : 99 ~ 117 [2000]
  • Organizational Learning and the Learning Organisation
    Edmondson, A. Sage : 157 ~ 175 [1999]
  • Organizational Learning
    Argyris, C. Addison-Wesley [1978]
  • Organizational Knowledge and the manufacturing strategy process: a resourcebased view analysis
    Paiva, E. L. Journal of Operations Management 26 (1) : 115 ~ 132 [2008]
  • Operations Management: Strategy and Analysis
    Krajewski, L. J. Addison Wesley [1999]
  • Operationalizing Manufacturing Strategies. An Exploratory Study of Constructs and Linkage
    Kim, J. S. International Journal of Operation & Production Management 16 (12) : 45 ~ 73 [1996]
  • Open Business Models:How to Thrive in the Innovation Landscape
    Chesbrough, H. Harvard Business School Press [2006]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 : 74 ~ 94 [1995]
  • Multivariate data analysis with readings
    Hair, J. F. Macmillan Publishing Company [2006]
  • Mastering the quality staircase, step by step
    Kim, K. Y. Business Horizons (January-February) : 17 ~ 21 [1997]
  • Marketing 3.0: From Products to Customers to The Human Spirit
    Kotler, P. Wiley & Sons [2010]
  • Manufacturing strategy:Testing the cumulative model in a multiple country context
    Noble, M. W. Decision Sciences 26 : 693 ~ 721 [1995]
  • Manufacturing Strategy in Context: Environment, Competitive Strategy and Manufacturing Strategy
    Ward, P. T. of Operations Management 18 (2) : 123 ~ 138 [2000]
  • Manufacturing Strategy : Text and Cases
    Hill, T. Irwin [1994]
  • Manufacturing Strategic Planning
    Garvin, D. A. California Management Review (Summer) : 85 ~ 106 [1993]
  • Manufacturing Futures Survey in Japan, A Comparative Survey 1983-1986
    Nakane, J. Waseda University [1986]
  • Linking routines to operations capabilities:a new perspective
    Peng, D. X. Journal of Operations Management 27 : 730 ~ 748 [2008]
  • Lasting improvements in manufacturing performance : In search of a new theory
    Ferdows, K. Journal of Operations Management 9 : 168 ~ 183 [1990]
  • Knowledge, Integration, and the Locus of Learning: An Empirical Analysis of Process Development
    Pisano, G. P. Strategic Management Journal 15 : 85 ~ 100 [1994]
  • Knowledge of the firm, combinative capabilities and the replication of Technology
    Kogut, B. Organization Science 3 (3) : 383 ~ 397 [1992]
  • Imitation to innovation : the dynamics of Korea’s technological learning
    Kim, L. Harvard Business School Press [1997]
  • Firms of endearment: How world-class companies profit from passion and purpose
    Sisodia, R. Pearson Education, Inc. [2007]
  • Firm Resource and Sustained Competitive Advantage
    Barney, J. Journal of Management 17 (1) : 99 ~ 120 [1991]
  • Exploration learning, innovative capacity, and managerial oversight
    McGrath, R. G. Academy of Management Journal 44 : 118 ~ 131 [2001]
  • Exploration and exploitation in organizational learning
    March, J. G. Organization Science 2 : 71 ~ 87 [1991]
  • Evolving to a new dominant logic for marketing
    Vargo, S.L. Journal of Marketing 68 : 1 ~ 17 [2004]
  • Dynamic Capabilities and Strategic Management
    Teece, D. J. Strategic Management Journal 18 (7) : 509 ~ 533 [1997]
  • Defining the Path to Value Innovation
    Coughlan, P. International Journal of Manufacturing Technology and Management 16 (3) : 234 ~ 249 [2009]
  • Creative destruction
    Foster, R. McKinsey & Company, Inc [2001]
  • Corporate Social Responsibility and Financial Performance
    Cochran, P. Academy of Management Journal 27 : 42 ~ 65 [1984]
  • Competing for the Future
    Hamel, G. Harvard Business School Press [1994]
  • Building Dynamic Capabilities through Knowledge Resources
    Nieves, J. Tourism Management 40 : 224 ~ 232 [2014]
  • Blue Ocean Strategy
    Kim, W. C. Harvard Business School Press [2005]
  • Beyond the factory walls : overcoming competitive gridlock, Executive Summary of the 1994 U. S. Manufacturing Futures Survey
    Kim, J. S. Boston University. [1994]
  • Behind the Learning Curve: A Sketch of the Learning Process
    Adler, P. S. Management Science 37 (3) : 267 ~ 281 [1991]
  • Approaching the innovation frontier in Korea:the transition phase to leadership
    Hobday, M. Research Policy 33 : 1433 ~ 1457 [2004]
  • Another look at how Toyota integrates product development
    Sobek, D. K. Harvard Business Review (July-August) : 36 ~ 49 [1998]
  • An organizational learning framework from intuition to institution
    Crossan, M. M. Academy of Management Review 24 (3) : 522 ~ 537 [1999]
  • An exploratory study of the nature of cumulative capabilities
    Flynn, B. B Journal of Operations Management 22 (5) : 439 ~ 457 [2004]
  • An Evolu tionary Theory of Economic Change
    Nelson, R. R Belknap Press of Havard University Press [1982]
  • Alternative Methods of Learning and Process Improvement in Manufacturing
    Upton, D. M. Journal of Operations Management 16 : 1 ~ 20 [1998]
  • Absorptive capacity : A new perspective on learning and innovation
    Cohen, W. M. Administrative Science Quarterly 35 : 128 ~ 152 [1990]
  • A resource-based view of the firms
    Wernerfelt, B. Strategic Management Journal 5 : 171 ~ 180 [1984]
  • A Resourcebased Theory of the Firm : Knowledge versus Opportunism
    Conner, K. R. Organization Science 7 (5) : 477 ~ 501 [1996]
  • A Resource Based View of Manufacturing Strategy and the Relationship to Manufacturing Performance
    Schroeder R. G. Strategic Management Journal 23 (2) : 105 ~ 117 [2002]
  • A Case Study on Value Innovation and Learning in Operations Strategy
    Kim, W-W. The 5th International Conference on Operations and Supply Chain Management, Beijing, China [2011]