철도여행인솔자의 감정노동이 감정부조화와 직무만족에 미치는 영향 -감정부조화의 매개효과와 감정표현규범몰입의 조절효과-

' 철도여행인솔자의 감정노동이 감정부조화와 직무만족에 미치는 영향 -감정부조화의 매개효과와 감정표현규범몰입의 조절효과-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • commitmenttoemotionaldisplayrules
  • deep acting
  • emotional labor
  • emotionaldissonance
  • job satisfaction
  • surface acting
  • 감정노동
  • 감정부조화
  • 감정표현규범몰입
  • 내면행동
  • 직무만족
  • 표면행동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 철도여행인솔자의 감정노동이 감정부조화와 직무만족에 미치는 영향 -감정부조화의 매개효과와 감정표현규범몰입의 조절효과-' 의 참고문헌

  • 호텔종업원의 감정노동이 직무관련태도에 미치는 영향
    김민주 관광학연구 21 (2) : 129 ~ 141 [1998]
  • 호텔종사원의 직무만족도에 관한실증적 연구
    정봉원 관광연구 4 : 167 ~ 190 [1994]
  • 호텔 조리사의 친사회적 행동에 따른 감정노동, 직무 스트레스, 직무만족 간의 관계 연구
    송승헌 순천대학교 대학원 [2011]
  • 호텔 근무자들의 직무수행에서 정서변인, 소진,직무만족과의 관계연구
    손해경 관광학연구 33 (4) : 273 ~ 295 [2009]
  • 박사
  • 카지노 직원들의 조직몰입, 감정노동이 직무만족에 미치는 영향
    배수경 호텔경영학연구 17 (2) : 101 ~ 116 [2008]
  • 카지노 종사원의 감정노동이 직무관련 태도에 미치는 영향
    박서진 여성경제연구 9 (1) : 77 ~ 98 [2012]
  • 직무만족의 의의와 측정
    이영면 경문사 [2011]
  • 조직원들의 감정노동의 직무성과와의 관계: 차원, 영향 및 시사점
    박석희 한국거버넌스학회보 20 (1) : 1 ~ 24 [2013]
  • 정서지능과 정서노동 전략이 직무관련 태도에 미치는 영향: 개인적 성취감의 매개효과
    노혜미 한국심리학회지: 산업 및 조직 20 (4) : 529 ~ 550 [2007]
  • 정서노동과 소진의 관계에서 정서부조화의 매개효과
    이동명 조직과 인사관리연구 31 (3) : 131 ~ 153 [2007]
  • 일-가정 갈등의 부정적 효과에 대한 자긍심과 외향성의 조절효과에 관한 연구
    조용현 인적자원관리연구 15 (1) : 201 ~ 217 [2008]
  • 외식업체 직원의 공감적 요소가감정 부조화와 고객지향성에 미치는 영향
    어윤선 외식경영연구 12 (1) : 81 ~ 109 [2009]
  • 스포츠센터 강사들의 감정노동이 감정부조화와 성취감에미치는 영향: 감정표현규범몰입의 조절효과
    김태희 체육과학연구 23 (2) : 390 ~ 403 [2012]
  • 서비스종사원 감정노동의 표면행위와 내면행위가 감정부조화 및 직무태도에 미치는 영향
    권혁기 인적자원관리연구 18 (1) : 311 ~ 326 [2011]
  • 서비스 직원의 감정노동 수행과 직무소진의 관계에 관한 연구
    김영조 조직과 인사관리연구 32 (3) : 95 ~ 128 [2008]
  • 보육교사의 정서노동이 정서적 고갈에 미치는 영향 : 정서표현규칙의 중재효과
    권혜진 유아교육학논집 13 (6) : 255 ~ 276 [2009]
  • 리조트 직원의 감정부조화가 직무만족에 미치는 영향 -자아존중감의 매개효과-
    이형룡 관광연구저널 26 (1) : 5 ~ 24 [2012]
  • 동일방법편의(Common Method Bias)의 원인과 해결방안
    박원우 인사조직연구 15 (1) : 89 ~ 133 [2007]
  • 구조방정식모형 분석
    김계수 한나래출판사 [2007]
  • 감정표현요구와 감정부조화, 그리고 심리적 반응 간의 관계에 관한 연구
    박상언 조직과 인사관리연구 32 (1) : 25 ~ 53 [2008]
  • 감정부조화의 영향과 그 조절요인에 관한 실증연구: 직무자율성과 사회적 지원의 조절효과를 중심으로
    박상언 경영학연구 38 (2) : 379 ~ 405 [2009]
  • 감정노동과 직무상황이 서비스 종업원들의 심리적 안녕에 미치는 효과
    김상표 인적자원관리연구 15 (2) : 79 ~ 102 [2008]
  • When the Show Must Go On: Surface Acting and Deep Acting as Determinants of Emotional Exhaustion and Peer-rated Service Delivery
    Grandey, A. A. Academy of Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • Understanding the emotional labor Process: A Control theory Perspective
    Diefendorff, J. M. Journal of Organizational Behavior 24 : 945 ~ 959 [2003]
  • The effects of performance monitoring on emotional labor and well-being in call centers
    Holman, D. Motivation and Emotion 26 (1) : 57 ~ 81 [2002]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. The Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • The assessment of goal commitment : A measurement model meta-analysis
    Klein, H. J. Organizational Behavior and Human Decision Process 85 : 32 ~ 55 [2001]
  • The annals of the American Academy of Political and Social Science
    Steinberg, R. J. Sage : 8 ~ 26 [1999]
  • The affective consequences of service work
    Wharton, A. S. Work and Occupations 20 (2) : 205 ~ 232 [1993]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. Psychology Press [1983]
  • Service marketing: Integration customer focus across the firm, 2nd Edition
    Zeithaml, A. V. Boston [2000]
  • Selfreports in organizational research : Problem and prospects
    Podsakoff, P. M. Journal of Management 12 (4) : 531 ~ 544 [1986]
  • On the positive and negative effects of Emotion work in organizations
    Zapf, D. European Journal of Work Organism Psychology 15 (1) : 1 ~ 28 [2006]
  • On the dimensionality of emotional labour: Development and validation of the Emotional Labour Scale
    Brotheridge, C. M. Paper presented at the First Conference on Emotions in Organizational Life [1998]
  • Negative affectivity : Moderator or confound in emotional dissonance-outcome relationship?
    Abraham, R. The Journal of Psychology 133 (1) : 61 ~ 72 [1999]
  • Must service with a smile. Be stressful? The moderating role of personal control for American and French employees
    Grandey, A. A. Journal of Applied Psychology 90 (5) : 893 ~ 904 [2005]
  • Mood and emotions while jobing : Missing pieces of job satisfaction?
    Fisher, C. D. Journal of Organizational Behavior 21 : 185 ~ 202 [2000]
  • Modern Factor Analysis
    Harman, H. H. University of Chicago Press [1976]
  • Job satisfaction and performance: An empirical test of some theoretical proposition
    Constance, C. C. Organizational Behavior and Human Performance 2 : 257 ~ 278 [1973]
  • Job satisfaction
    Hoppock, R. Harper and Brother [1935]
  • Integrating personality, context, relationships, and emotion type into a model of display rules
    Fok, H. K. Journal of Research in Personality 42 : 133 ~ 150 [2008]
  • Handbook of Industrial and Organizational Psychology: Chicago Ⅱ
    Locke, E. A. Rand Mcnully : 1293 ~ 1349 [1976]
  • Expression of Emotion as Part of the Work Role
    Rafaeli, A. The Academy of Management Review 12 (1) : 23 ~ 37 [1987]
  • Employee creativity: Personal and contextual factors at work
    Oldham, G. R. Academy of Management Journal 39 : 607 ~ 634 [1996]
  • Emotional labour and negative job outcomes: An evaluation of the mediating role of emotional dissonance
    Van Dijk P. A. Journal of Management and Organization 12 (2) : 101 ~ 115 [2006]
  • Emotional labor in services roles : The influence of identity
    Ashforth, B. E. The Academy of Management Review 18 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work.”
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional dissonance, emotional exhaustion, and job satisfaction in call center jobers
    Lewing, K. A. European Journal of Job and Organizational Psychology 12 : 366 ~ 392 [2003]
  • Emotional display rule and emotional labor : The moderating role of commitment
    Gosserand, R. H. Journal of Applied Psychology 90 (6) : 1256 ~ 1264 [2005]
  • Emotional Regulation in the Workplace : A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Emotional Labor and Employee Well-Being
    Adelmann, P. K. University of Michigan [1989]
  • Emotion work, feeling rules, and social structure
    Hochschild, A. R. American Journal of Socialogy 85 (3) : 551 ~ 575 [1979]
  • Emotion work and psychological well-being: A review of the literature and some conceptual considerations
    Zapf, D. Human Resource Management Review 12 : 237 ~ 268 [2002]
  • Emotion in the Workplace: A Reappraisal
    Ashforth, B. E. Human Relations 48 (2) : 97 ~ 125 [1995]
  • Antecedents and consequences of emotional display rule perceptions
    Diefendorff, J. M. Journal of Applied Psychological ASssociation 88 (2) : 284 ~ 294 [2003]
  • An Index of Job Satisfaction
    Brayfield, A. H. Journal of Applied Psychology 35 : 307 ~ 311 [1951]
  • Affective events theory : Atheoretical discussion of the structure, cause and consequences of affective experiences at job
    Weiss, H. M. Research in Organizational Behavior 18 : 1 ~ 74 [1996]