초등학교 영어 학습자의 문자 해독 능력, 읽기 유창성 및 흥미도가 독해력에 미치는 영향

논문상세정보
' 초등학교 영어 학습자의 문자 해독 능력, 읽기 유창성 및 흥미도가 독해력에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • english reading comprehension
  • englishdecodingskills
  • englishreadingfluency
  • interestinenglish
  • 영어 독해력
  • 영어 흥미도
  • 영어문자해독능력
  • 영어읽기유창성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
54 4

0.0%

' 초등학교 영어 학습자의 문자 해독 능력, 읽기 유창성 및 흥미도가 독해력에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 초등학생의 영어 음소 인식: 서울 지역을 중심으로
    이윤 Foreign Languages Education 11 (3) : 103 ~ 131 [2004]
  • 초등학생의 교외 영어 학습 자원 활용 ; 학습 흥미도 및 학업적 효능감 간의 관계
    김지윤 창원대학교 대학원 [2003]
  • 초등학교 영어교과서의 초기 읽기 활동분석
    안호영 Studies in English Education 12 (1) : 124 ~ 144 [2007]
  • 초등학교 영어과 교육과정 개정
    교육과학기술부 교과부 [2009]
  • 박사
  • 읽기 이해력 예측 지표로서의 읽기 유창성 평가의 타당도 분석
    우길주 초등영어교육 17 (2) : 61 ~ 82 [2011]
  • 영어 만화를 활용한 영어 지도가 초등학생의 영어 능력 및 정의적 영역에 미치는영향
    류금숙 대구교육대학교 [2003]
  • 교육과정 및 교과서 읽기 내용 분석을 통한 초등영어 읽기 접근방법의 고찰
    이윤 Foreign Languages Education 12 (2) : 167 ~ 190 [2005]
  • The simple view of reading
    Hoover, W. Reading and Writing : An Interdisciplinary Journal 2 : 127 ~ 160 [1990]
  • The robustness of test statistics to non-normality and specification error in confirmatory factor analysis
    Curran,P.J. Psychological Methods 1 (1) : 16 ~ 29 [1996]
  • The reading crisis: Why poor children fall behind
    Chall, J. S. Harvard University Press [1990]
  • The psychology of reading
    Gibson, E. J. The MIT press [1975]
  • The literacy dictionary: The vocabulary of reading and writing
    Harris, T. International Reading Association [1995]
  • The fluent reader
    Rasinski, T. V. Scholastic Inc [2003]
  • Technical adequecy and decision making utility of DIBELS
    Good, R. H. [2011]
  • Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific search literature on reading an implication for reading instruction
    National Reading Panel. National Institute of Child Health and Human Development [2000]
  • Stages of reading development
    Chall, J. S. Harcourt-Brace [1983]
  • Reading diagnosis and instruction: Theory into practice
    Marzano, R. J. Prentice-Hall [1987]
  • Psycholinguistic and reading
    Goodman, K. L. Holt, Rinehart & Winston, Inc : 160 ~ 169 [1973]
  • Prediction of reading disabilities in kindergarten and first grade
    O’Connor, R. Scientific Studies of Reading 3 : 159 ~ 197 [1999]
  • Practical English language teaching
    Nunan, D. McGraw-Hill [2003]
  • Phonological awareness and early reading : A meta-analysis of experimental training studies
    Bus, A. G. Journal of Educational Psychology 91 (3) : 403 ~ 414 [1999]
  • Interactive approaches to second language reading
    Carrell, P. L. Cambridge University Press : 73 ~ 92 [2000]
  • How to increase reading ability: A guide to developmental and remedial methods
    Harris, A. J. Longman [1990]
  • Further evidence that orthographic rime usage in nonword reading increases with word-level reading proficiency
    Bowey, J. A. Journal of Experimental Child Psychology 63 : 526 ~ 562 [1996]
  • Extensive reading in the second language classroom
    Day, R. R. Cambridge University Press [1998]
  • Direct instruction reading
    Canine, D. Charles E. Merrill [1979]
  • Development of reading-related phonological processing abilities: New evidence of bidirectional causality from a latent variable longitudinal study
    Wagner, R. K. Developmental Psychology 30 : 73 ~ 87 [1994]
  • Controlled versus automatic processing: A reply to Fodor
    Sternberg, R. J. Behavioral and Brain Sciences 8 : 32 ~ 33 [1985]
  • 7차 초등영어 교재의 읽기 내용 분석
    박영예 Foreign Languages Education 12 (3) : 271 ~ 293 [2005]