변혁적리더십과 서번트리더십이 직무만족, 조직몰입, 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향

' 변혁적리더십과 서번트리더십이 직무만족, 조직몰입, 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • customersatisfaciton
  • employee satisfaction
  • organizational commitment
  • servant leadership
  • service quality
  • serviceprofitchainmodel
  • transformational leadership
  • 고객만족
  • 변혁적 리더십
  • 서번트 리더십
  • 서비스 품질
  • 서비스이익사슬모델
  • 조직몰입
  • 직무만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
21,425 11

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' 변혁적리더십과 서번트리더십이 직무만족, 조직몰입, 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔직원의 변혁적 리더십이 직무태도에 미치는 영향
    전정아 외식경영연구 15 (5) : 293 ~ 313 [2012]
  • 호텔조직에서의 상사의 서번트리더십이 신뢰 및 직무만족에 미치는 영향
    이재형 호텔경영학연구 15 (2) : 285 ~ 302 [2006]
  • 호텔기업의 펀 리더십이 서비스성과에 미치는 영향 : 팔로워십과 집단응집성의 매개효과를 중심으로
    노선희 관광연구저널 25 (4) : 145 ~ 162 [2010]
  • 호텔기업의 변혁적 리더십이 종사원의 조직몰입에 미치는 영향 관계 : 종사원의 성숙도를 중심으로
    박근도 신형섭 호텔관광연구 12 (1) : 53 ~ 74 [2010]
  • 호텔기업의 리더십 유형이 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
    김봉규 관광학연구 37 (1) : 237 ~ 258 [2013]
  • 호텔기업에 있어 서번트리더십이 조직몰입에 미치는 영향
    이용택 Tourism Research 31 : 1 ~ 21 [2010]
  • 호텔·외식·관광 마케팅
    정규엽 연경문화사 [2007]
  • 호텔 팀조직의 팀응집성에 대한 선행요인 - 서번트 리더십과 리더신뢰 및 팀신뢰를 중심으로 -
    구동우 관광학연구 36 (8) : 71 ~ 97 [2012]
  • 호텔 종사원의 변혁적, 거래적 리더십이 조직의 유효성에 미치는 영향
    강병남 한국조리학회지 15 (3) : 69 ~ 82 [2009]
  • 호텔 식음료 종사원이 인식하는 상사의 변혁적 리더십이 조직몰입 및 직무만족에 미치는 영향 : 근속연수와 성별의 조절효과
    변재우 한국조리학회지 18 (2) : 64 ~ 81 [2012]
  • 호텔 리더의 서번트리더십 요인이 조직문화 유형 및조직몰입과의 영향관계 -서울지역 특급호텔을 대상으로-
    송두석 이재형 호텔관광연구 8 (4) : 217 ~ 235 [2006]
  • 호텔 기업 상사의 변혁적 리더십이 직원의 직무 성과에 미치는 영향:직원 창의성의 매개효과를 중심으로
    박슬기 이형룡 차석빈 호텔경영학연구 21 (1) : 97 ~ 114 [2012]
  • 박사
  • 현장관리자의 리더십이 서비스품질에 미치는 영향에 관한 연구
    박성수 호텔․리조트연구 4 (1) : 159 ~ 172 [2005]
  • 학교급식 영양사의 변혁적리더십과 서번트 리더십이 조리종사원의 직무만족에 미치는 영향
    박선주 교육이론과 실천 20 : 123 ~ 139 [2010]
  • 뷔페레스토랑 관리자의 서번트 리더십이 조직유효성에 미치는 영향
    장록기 관광학연구 37 (1) : 325 ~ 344 [2013]
  • 변혁적 리더십이 호텔종사원의 임파워먼트와 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향
    권형섭 조선배 호텔경영학연구 16 (5) : 63 ~ 76 [2007]
  • 변혁적 리더십이 호텔종사원들의 임파워먼트와 직무만족에 미치는 영향
    이종호 최용석 관광연구저널 26 (6) : 327 ~ 343 [2012]
  • 변혁적 리더십이 호텔 식음료 종사원의 직무만족과 고객지향성에 미치는 영향
    오영섭 한국조리학회지 15 (3) : 139 ~ 152 [2009]
  • 변혁적 리더십과 조직몰입과의 관계에서 임파워먼트의 매개효과
    이창호 호텔경영학연구 18 (6) : 305 ~ 327 [2009]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 16.0
    이학식 법문사 : 186 ~ 191 [2009]
  • 관광호텔관리자의변혁적리더십이임파워먼트와직무만족및조직몰입에미치는영향지방1등급이하의관광호텔을중심으로
    조선배 서비스경영학회지 11 (2) : 95 ~ 117 [2010]
  • When od customer contact employees satisfy customers?
    Sergeant, A. Journal of Service Research 3 (1) : 18 ~ 34 [2000]
  • Transformational leadership: Beyond initiation and structure
    Seltzer, J. Journal of Management 16 : 693 ~ 704 [1990]
  • Toward a behavioral theory of charismatic leadership in organizational settings
    Conger, J. A. Academy of Management Review 12 : 637 ~ 647 [1987]
  • The relationship between internal and external service quality
    Bouranta, N. International Journal of Contemporary Hospitality Management 21 (3) : 275 ~ 293 [2009]
  • The relationship among leadership, goal orientation, and service quality in high-contact service industries: An empirical study
    Yee, R. W. Y. International Journal of Production Economics 141 : 452 ~ 464 [2013]
  • The management of customer-contact service employees: An empirical investigation
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 60 (4) : 52 ~ 70 [1996]
  • The influence of service climate and job involvement on customer-oriented organizational citizenship behavior in Greek service organizations:A survey
    Dimitriades, Z. S. Employee Relations 29 : 469 ~ 491 [2007]
  • The future of leadership in learning organizations
    Bass,B.M. The Journal of Leadership Studies 7 (3) : 18 ~ 40 [2000]
  • The effects of leadership style on employee well-being in hospitality
    Kara, D. International Journal of Hospitality Management 34 : 9 ~ 18 [2013]
  • The Servant as Leader
    Greenleaf, R. K. Paulist Press [1970]
  • The Relationship of Perceived Servant Leadership and Job Satisfaction from the Follower's Perspective
    Hebert, S. C. Cappella University [2003]
  • The Measurement and Antecedents of Affective. Continuance and Normative Commitment to the Organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 (1) : 1 ~ 8 [1990]
  • The Impact of Servant Leadership on Hotel Employees’ “Servant Bahavior”
    Wu, L. Z. Cornell Hospitality Quarterly 54 (4) : 383 ~ 395 [2013]
  • The Effects of Ethical Leadership on Manager Job Satisfaction, Commitment, Behavioral Outcomes, and Firm Performance
    Kim, W. G. International Journal of Hospitality Management 30 : 1020 ~ 1026 [2011]
  • Service quality between internal customers and internal suppliers in an international airline
    Frederick, A. F. International Journal of Quality & Reliability Management 18 (4) : 371 ~ 386 [2001]
  • Service climate and customer satisfaction in a casino hotel: An exploratory case study
    Kralj, A. International Journal of Hospitality Management 29 : 711 ~ 719 [2010]
  • Servant leadership in Italy and its relation to organizational variables
    Bobbio, A. Leadership 8 (3) : 229 ~ 243 [2012]
  • Servant Leadership: Development of a Multidimensional Measure and multilevel Assessment
    Liden, R. C. The Leadership Quarterly 19 : 161 ~ 177 [2008]
  • Servant Leadership in Organizations : Inspirational and Moral
    Graham, J. W. The Leadership Quarterly 2 : 105 ~ 119 [1991]
  • Servant Leadership : A journey into the nature of legitimate power and greatness
    Greenleaf, R. K. Paulist Press [1977]
  • Servant Leadership : A Review and Synthesis
    Dierendonck, D. V. Journal of Management 37 (4) : 1228 ~ 1261 [2011]
  • Scale development and construct clarification of servant leadership
    Barbuto Jr., J. E. Group and Organizational Management 31 : 300 ~ 326 [2006]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Relation of principal transformational leadership to school staff job satisfaction, staff turnover, and school performance
    Griffith, J. Journal of Educational Administration 42 (3) : 333 ~ 356 [2004]
  • Putting the service profit chain to work
    Heskett, J. L. Hardvard Business Review 72 (2) : 164 ~ 174 [1994]
  • Organizational Citizenship Behavior, The Good Soldier Syndrome
    Organ, D. W. Lexington Books [1988]
  • On Assuring Valid Measures for Theoretical Models Using Survey Data
    Ping Jr., R. A. Journal of Business Research 57 (2) : 125 ~ 141 [2004]
  • Manual for the Multifactor Leadership Questionnaire
    Bass,B.M. Consulting Psychologists Press [1989]
  • MLQ multifactor leadership questionnair(2nd Ed.)
    Bass,B.M. Mind Garden, Inc [2000]
  • Linking employee perceptions of service climate to customer satisfaction
    Johnson, J. W. Personnel Psychology 49 (4) : 49 ~ 63 [1996]
  • Leadership in the Service of Hospitality
    Brownell, J. Cornell Hospitality Quarterly 51 (3) : 363 ~ 378 [2010]
  • Leadership and procedural justice climate as antecedents of unit-level organizational citizenship behavior
    Ehrhart, M. G. Personnel Psychology 57 : 61 ~ 94 [2004]
  • Leadership and performance beyond expectations
    Bass,B.M. Free Press [1985]
  • Leadership
    Burns, J. M. Harper & Row [1978]
  • Internal Service Barometers: Conceptualization and Empirical Results of a Pilot Study in Switzerland
    Bruhn, M. European Journal of Marketing 37 (9) : 1187 ~ 1204 [2003]
  • Improving Organizational Effectiveness through Transformational Leadership
    Bass,B.M. Sage Publications [1994]
  • How bad are the effects of bad leaders? A meta-analysis of destructive leadership and its outcomes
    Schyns, B. The Leadership Quarterly 24 : 138 ~ 158 [2013]
  • From transactional to transformational leadership:Learning to share the vision
    Bass,B.M. Organizational Dynamics 18 : 19 ~ 31 [1990]
  • From state of market: A survey of empirical studies on privatization
    Megginson, W. L. Journal of Economic Literature 39 (2) : 321 ~ 389 [2001]
  • Factors influencing internal service quality at international tourist hotels
    Chen, W. J International Journal of Hospitality Management 35 : 152 ~ 160 [2013]
  • Employee satisfaction, customer satisfaction, and financial performance: An empirical examination
    Chi, C. G. International Journal of Hospitality Management 28 : 245 ~ 253 [2009]
  • Employee and customer service perception in banks
    Schneider, B Administrative Science Quarterly 25 (2) : 252 ~ 267 [1980]
  • Employee and customer perceptions of service banks: replication and extension
    Schneider, B Journal of Applied Psychology 70 (3) : 423 ~ 433 [1985]
  • Customer satisfaction: a supportive work environment and its financial cost
    Wiley, J. W. Human Resources Planning 14 (2) : 117 ~ 127 [1991]
  • Best Practices in Servant Leadership
    Wong, P. T. P. Paper presented at the Servant Leadership Research Roundtables [2007]
  • Applying Service Profit Chain model to the Korean restaurant industry
    Kim, G. J. International Journal of Hospitality Management 36 (1) : 1 ~ 13 [2014]
  • An empirical study of transformational leadership, team performance and service quality in retail banks
    Lee, Peter K. C. Omega 39 (6) : 690 ~ 701 [2011]
  • A three-component conceptualization of or-ganizational commitment
    Meyer, J. P. Human Resource Management Review 1 (1) : 61 ~ 89 [1991]
  • A cusomer satisfaction index model for international tourist hotels: Integrating consumption emotions into the American Customer Satisfaction Index
    Deng, W. J. International Journal of Hospitality Management 35 : 133 ~ 140 [2013]
  • A comceptual framework for measuring servant leadership
    Page, D. American University Press : 69 ~ 110 [2000]
  • A 1976 theory of charismatic leadership
    House, R. J. Southern Illinois University Press : 189 ~ 207\ [1977]
  • 2012 관광동향에 관한연차보고서