커피전문점 소비자의 서비스 체험, 감정반응, 만족 및 충성도간의 관계연구

논문상세정보
' 커피전문점 소비자의 서비스 체험, 감정반응, 만족 및 충성도간의 관계연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • coffee shop
  • emotional response
  • loyalty
  • satisfaction
  • service experience
  • 감정반응
  • 만족
  • 서비스 체험
  • 충성도
  • 커피전문점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,279 3

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' 커피전문점 소비자의 서비스 체험, 감정반응, 만족 및 충성도간의 관계연구' 의 참고문헌

  • 패밀리레스토랑의 서비스감성체험이 관계적 성과에 미치는 영향
    이은수 한국조리학회지 9 (3) : 197 ~ 211 [2003]
  • 토종브랜드 호텔과 해외브랜드 호텔에 관한 고객 체험이 서비 스 품질, 고객 만족, 소비자-브랜드 관계에 미치는 영향력 비교
    이형주 호텔경영학연구 22 (4) : 111 ~ 135 [2013]
  • 커피전문점의 물리적 환경이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 고객만족과 감정 반응의 매개 효과 비교를 중심으로
    김수진 동아시아식생활학회지 21 (4) : 609 ~ 624 [2011]
  • 커피전문점에서의 체험이 브랜드 태도와 브랜드 애착및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    서지연 이형주 외식경영연구 15 (4) : 105 ~ 128 [2012]
  • 커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
    최형민 관광학연구 35 (3) : 243 ~ 266 [2011]
  • 커피전문점 서비스품질이 고객의 긍정적 감정반응을 매개로 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 강릉지역을 중심으로
    최봉임 호텔관광연구 15 (4) : 399 ~ 420 [2013]
  • 커피 브랜드에 숨겨진 감성적 이성
    신윤천 마케팅Knowledge : 43 ~ 51 [2012]
  • 외식서비스접점에서의 고객경험관리(CEM)와 지각된 감정 및 브랜드태도, 관계지향성의 구조적관계에 관한 연구
    손영재 외식경영연구 14 (1) : 181 ~ 200 [2011]
  • 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드의 정서적 유대관계에 미치는 영향
    이지은 아시아마케팅저널 12 (2) : 53 ~ 81 [2010]
  • 브랜드 경험, 브랜드 애착, 브랜드 충성도의 관계 - 커피전문점을 중심으로 -
    김영국 관광학연구 36 (8) : 249 ~ 267 [2012]
  • 국내브랜드와 국외브랜드 커피전문점에서의 체험이 서비스 접점 요인, 고객만족, 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 - 브랜드 신뢰의 조절역할 중심으로 -
    이형주 외식경영연구 16 (3) : 197 ~ 227 [2013]
  • 국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
    김기진 호텔경영학연구 19 (4) : 187 ~ 206 [2010]
  • 관광객의 체험탈출에 대한 개념적고찰
    이정자 Yonsei MBA Journal : 32 ~ 35 [2013]
  • 고객 만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 이청림 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • 감성마케팅(emotional marketing)의 환경변화와
    유병우 마케팅 39 (1) : 48 ~ 56 [2005]
  • 『최근 커피 수입동향』 보도자료
    관세청 [2013]
  • Welcome to the experience economy
    Pine, B. J. Harvard Business Review 76 (4) : 97 ~ 105 [1998]
  • Understanding How Consumers View Green Hotels: How a Hotel's Green Image Can Influence Behavioral Intentions
    Lee, J. Journal of Sustainable Tourism 18 (7) : 901 ~ 914 [2010]
  • The effect of customers’ emotional responses to service failures on their recovery effort evaluations and satisfaction judgments
    Smith, A. K. Journal of the Academy of Marketing Science 30 (1) : 5 ~ 23 [2002]
  • The Theory of Buyer Behavior
    Howard, J. A. John Wiley & Sons [1969]
  • The Role of Emotion in Explaining Consumer Satisfaction and Future Behavioral Intentions
    Martin, D. Journal of Services Marketing 22 (3) : 224 ~ 236 [2008]
  • The Nature of Customer Value: An Axiology of Services in the Consumption Context
    Holbrook, M. Sage : 21 ~ 71 [1994]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The American Customer Satisfaction Index :Nature, Purpose and Findings
    Fornell, C. Journal of Marketing 60 : 7 ~ 18 [1996]
  • Sources of Consumer Satisfaction with Retail Outlets
    Westbrook, R. A. Journal of Retailing 57 : 68 ~ 85 [1981]
  • Service Clues and Customer Assessment of the Service Experience: Lessons from Marketing
    Berry, L. L. Academy of Management Perspectives 20 (2) : 43 ~ 57 [2006]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill International Editions [1997]
  • Relationships among Experiential Marketing, Experiential Value and Customer Satisfaction
    Yuan, Y. H Journal of Hospitality & Tourism Research 32 (3) : 387 ~ 410 [2008]
  • Predictors of relationship quality and loyalty in the chain restaurant industry
    Hyun, S. S. Cornell Hospitality Quarterly 51 (2) : 251 ~ 267 [2010]
  • Positive Emotions: the Connection between Customer Quality Evaluation and Loyalty
    Gracia, E. Cornell Hospitality Quarterly 52 (4) : 458 ~ 465 [2011]
  • Multilevel Service Design: from Customer Value Constellation to Service Experience Blueprinting
    Patricio, L. Journal of Service Research 14 : 180 ~ 200 [2011]
  • Multi-dimensions of Patrons' Emotional Experience in Upscale Restaurants and Their Role in Loyalty Formation: Emotion Scale Improvement
    Han, H. S. International Journal of Hospitality Management 32 : 59 ~ 70 [2013]
  • Model of Consumer Satisfaction: an Extension
    Tse, D. K. Journal of Marketing Research 25 : 204 ~ 212 [1988]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. the Free Press [1991]
  • MICE에서의 체험, 긍정적 감정, 관계품질 및 행동의도에 관한 연구
    이상동 관광연구 27 (6) : 197 ~ 208 [2013]
  • Investigating the role of the physical environment in hedonic service consumption : An exploratory study of sporting events
    Hightower, R. Journal of Business Research 55 : 697 ~ 707 [2002]
  • Influencing factors on restaurant customers’' revisit intention: The roles of emotions and switching barriers
    Han, H. International Journal of Hospitality Management 28 : 563 ~ 572 [2009]
  • Exploring Customer Equity and the Role of Service Experience in the Casino Service Encounter
    Wong, I. A. International Journal of Hospitality Management 32 : 91 ~ 101 [2013]
  • Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act Relate to Your company and Brands
    Schmitt, B. H. The Free Press [1999]
  • Experience Required
    Crosby, L. A. Marketing Management 16 : 20 ~ 28 [2007]
  • Development and Validation Do Brief Measures of Positive and Negative Affect: the PANAS Scales
    Watson, D. Journal of Personality and Social Psychology 54 : 1063 ~ 1070 [1998]
  • Customer Experience Management
    Schmitt, B. H. John Wiley & Sons [2003]
  • Consumer behavior
    Blackwell, R. D. Harcourt Collage Publishers [2001]
  • Consumer Satisfaction: Toward an Integrative Framework
    Czepiel, J. A. Proceedings of the Southern Marketing Association : 169 ~ 171 [1976]
  • Consumer Behavior and Marketing Action
    Assael, H. South-Western [1984]
  • Conceptualizing and Measuring Experience Quality: the Customer's Perspective
    Chang, T. Y. Service Industries Journal 30 : 2401 ~ 2419 [2010]
  • Coffee Experience and Drivers of Satisfaction, Loyalty in a Coffee Outlet-with Special Reference to "Cafe Coffee Day"
    Sathish, A. S. The Journal of Contemporary Management Research 5 (2) : 1 ~ 13 [2011]
  • Building Great Customer Experience
    Shaw, C Plagrave MacMillan [2002]
  • An epistemological view of consumer experiences
    Walls A. R International Journal of Hospitality Management 30 (1) : 10 ~ 21 [2011]
  • A reexamination of the determinants of consumer satisfaction
    Spreng, R. A. Journal of Marketing 60 : 15 ~ 32 [1996]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 55 : 1 ~ 21 [1992]