친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구

' 친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • attitude
  • behavioral intention
  • ecofriendlyfood
  • ethicalconsumptionconsciousness
  • organic food
  • schwartz.가치
  • schwartzvalues
  • sustainable consumption
  • 윤리적 소비의식
  • 지속가능한소비
  • 친환경식품
  • 태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
12,629 6

0.0%

' 친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구' 의 참고문헌

  • 한국인의 가치관과 소비행동의 관계 연구
    김철민 고려대학교 [1996]
  • 한국 소비자의 가치체계연구:궁극적 가치와 소비신념의 가치구조를 중심으로
    김흥규 광고학연구 9 (4) [1998]
  • 친환경농식품의 생산,소비실태와 시장전망
  • 친환경농산물 소비자의 구매동기 분석을 통한 윤리적 소비 행동 사례연구
    홍연금 소비문화연구 11 (3) : 23 ~ 42 [2008]
  • 친환경 식품과 가공 식품에 대한 주부들의 인식 및 소비 형태
    강근옥 한국식품영양학회지 19 (1) : 28 ~ 37 [2006]
  • 착한소비 윤리적 소비
    천경희 시그마프레스 [2010]
  • 중국 소비자의 산짜이(山寨)제품 구매의도에 영향을 미치는 요인-소비윤리의식의 조절효과를 중심으로-
    송영욱 한중사회과학연구 8 (3) : 77 ~ 116 [2010]
  • 제품보증의 유형이 소비자의 제품에 대한 태도에 미치는 영향 - 제품유형과 제조업체 기업윤리 수준의 조절효과를 중심으로 -
    오구연 아시아마케팅저널 11 (1) : 93 ~ 112 [2009]
  • 전주지역 유아기 어머니의 취업유무에 따른 친환경 농산물 이용실태 및 보육시설에서의 친환경급식 요구도 조사
    노정옥 한국식품영양학회지 25 (2) : 215 ~ 223 [2012]
  • 윤리적 소비의 개념 및 실태에 대한 고찰
    박미혜 한국생활과학회지 18 (5) : 1047 ~ 1062 [2009]
  • 윤리적 소비에 대한 개념 논의와 실천영역 연구
    홍연금 소비자정책교육연구 6 (4) : 91 ~ 110 [2010]
  • 유기농 식품에 대한 소비자의 구매의도 영향요인 분석
    유소이 산업경제연구 21 (1) : 441 ~ 460 [2008]
  • 유기농 쇠고기에 대한 신념, 주관적 규범, 도덕 관념과 태도가 소비 의도에 미치는 영향 평가
    강종헌 한국식생활문화학회지 23 (3) : 301 ~ 307 [2008]
  • 외식산업 종사원의 기업윤리 인식·실천 정도가 개인조직적합성, 직무만족도, 이직의도 및 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 경희대학교 대학원 [2007]
  • 외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
    정효선 호텔경영학연구 18 (6) : 129 ~ 152 [2009]
  • 연령에 따른 가치구조의 발달
    서지영 한국심리학회지: 발달 25 (2) : 21 ~ 44 [2012]
  • 식품의 선택 동기가 유기농 식품에 대한 태도 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김동기 한국식생활문화학회지 26 (5) : 506 ~ 512 [2011]
  • 소비자의 로하스 소비의식과 로하스 상품소비
    고정원 소비자학연구 21 (4) : 89 ~ 112 [2010]
  • 서비스 직원의 신체적 매력도가 고객의 태도 및 만족도에 미치는 영향 : 서점과 패밀리레스토랑의 조절 효과
    윤혜현 정효선 호텔경영학연구 19 (3) : 85 ~ 101 [2010]
  • 사회적기업, 대형 유통망 입점통해 날갯짓
  • 로하스 소비의식이 로하스 상품소비에 미치는 영향: 쾌락․득실․규범목표를 매개로
    박주영 대한경영학회지 24 (4) : 1879 ~ 1894 [2011]
  • 대학생의 윤리적 소비에 대한 의식과 실천에 관한 연구
    홍연금 생활과학연구논집 31 (1) : 114 ~ 128 [2011]
  • 농식품 연구의 흐름과 패러다임
    허남혁 『환경사회학회/농촌사회학회』공동심포지 엄 발표문 [2004]
  • 국내 공정무역, 아직 걸음마 단계
  • 구매경험에 따른 소비자의 식품 구매행동에 관한 연구 -유기농식품을 중심으로-
    서보원 식품유통연구 27 (1) : 19 ~ 39 [2010]
  • 건강동기와 환경에 대한 관심이 유기농 식품 선택에 미치는 영향 연구
    박소진 소비문화연구 10 (4) : 107 ~ 126 [2007]
  • 개인소비가치가 친환경 농산물 구매의도에 미치는 영향 :환경의식행동의 조절효과
    윤효실 호텔경영학연구 22 (1) : 253 ~ 267 [2013]
  • ‘윤리적 소비’ 훈풍, 불황 한파를몰아내다
  • What we want to know about our food. Consumer values across countries
    Osinga, S. A. Paper presented at the 6th International Conference on chain and network management in agribusiness and the food industry [2004]
  • Value orientations to explain beliefs related to environmental significant behavior: How to measure egoistic, altruistic, and biospheric value orientations
    De Groot, J.I.M. Environment and Behavior 40 : 330 ~ 354 [2008]
  • Value Segmentation: A model for the measurement of values and value systems
    Kamakura, W. and Journal of Consumer Research 18 (2) : 208 ~ 218 [1991]
  • Universals in the content and structures of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries
    Schwartz, S. H. Academic Press : 1 ~ 65 [1992]
  • Understanding ethical grocery shoppers
    Memery, J. Journal of Business Research 65 (2012) : 1283 ~ 1289 [2005]
  • Understanding attitudes towards genetically modified food : The role of values and attitude strength
    Honkanen, P. Journal of Consumer Policy 27 : 401 ~ 420 [2004]
  • Understanding Human Values
    Rokeach, M. Free Press [1979]
  • Toward a theory of the universal content and structure of values: Extensions and cross-cultural replications
    Schwartz, S. H. Journal of Personality and Social Psychology 58 : 878 ~ 891 [1990]
  • The role of health consciousness, food safety concern and ethical identity on attitudes and intentions towards organic food
    Michaelidou, N. International Journal Consumer of Studies 32 (2) : 163 ~ 170 [2008]
  • The Personal Values of Alcoholics and Addicts
    Toler, C. Journal of Clinical Psychology 31 : 554 ~ 557 [1975]
  • The Nature of Human Values
    Rokeach, M. Free Press [1973]
  • The Effect of Fair Trade on Consumer Behavior: In Terms of Ethical Consumerism
    김광석 경영학연구 38 (1) : 295 ~ 315 [2009]
  • Testing relationships between values and food-related lifestyle
    Brunsø, K. Appetite 43 : 195 ~ 205 [2004]
  • Sustainable food consumption : Exploring the consumer. Attitude- Behavioral intention gap
    Vermer, I. Journal of Agricultural and Environmental Ethics 19 : 169 ~ 194 [2006]
  • Schwartz의 보편적 가치 이론의 적용 타당성 연구:한국대학생을 대상으로
    김연신 한국심리학회지: 사회및성격 23 (1) : 1 ~ 16 [2009]
  • Revealing the values behind convenience food consumption
    Botonaki, A. Appetite 55 : 629 ~ 638\ [2010]
  • Personal Values of the Heavy User of Mass Media
    Becker, B.W. Journal of Advertising Research 21 : 37 ~ 43 [1981]
  • Multivariate Data Analysis with Readings, 6th ed
    Hair, J. F Jr. Macmillam Publishing Company [2006]
  • Means-end chain theory applied to Irish convenience food consumers
    Boer, M. Options Mediterraneennes 64 : 59 ~ 63 [2005]
  • Making healthful food choices: the influence of health claims and nutrition information on consumers' evaluations of packaged food products and restaurant menu items
    Kozup JC Journal of Marketing 67 : 19 ~ 34 [2003]
  • Individualism-collectivism: Critique and proposed refinements
    Schwartz, S. H. Journal of Cross-Cultural Psychology 21 : 139 ~ 157 [1990]
  • Identifying culture specifics in the content and structure of values
    Schwartz, S. H. Journal of Cross-Cultural Psychology 26 : 92 ~ 116 [1995]
  • Human Values
  • G마켓, '나눔 실천' 착한 국내중소상인 적극 지원
    한국경제
  • Food choice ideologies : The modern manifestations of normative and humanist views of the world
    Lindeman, M. Appetite 37 : 175 ~ 184 [2001]
  • Ethics in consumer choice : a multivariate modelling approach
    Shaw, D. European Journal of Marketing 37 (10) : 1485 ~ 1498 [2003]
  • Ethical values and motives driving organic food choice
    Honkanen, P. Journal of Consumer Behavior 5 : 420 ~ 430 [2006]
  • Ethical consumerism report
  • Consumer preferences for additional ethical attributes of organic food
    Zander K. Food Quality and Preference 21 : 495 ~ 503 [2010]
  • Consumer behavior
    Blackwell, R. D. Harcourt [2001]
  • Consumer attitudes and purchase intentions in relation to organic food in taiwan : moderating effects of food-related personality traits
    Chen, M. F. Food Quality and Preference 18 (7) : 1008 ~ 1021 [2007]
  • Consumer Behavior(8th)
    Engel, J. F. The Dryden Press [1995]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Attitudes, Personality, and Behaviour
    Ajzen, I. Dorsey Press [1988]
  • Attitudes towards genetically modified and organic foods
    Saher, M. Appetite 46 : 324 ~ 331 [2006]
  • Are there Universals aspects in the structure and content of human values?
    Schwartz, S. H. Journal of Social Issues 50 : 19 ~ 45 [1994]
  • An examination of values underlying attitudes toward genetically modified and organically grown food products
    Dreezens, E. Appetite 44 : 115 ~ 122 [2005]
  • An Exploration of Values in Ethical Consumer Decision Making
    Shaw, D. Journal of Consumer Behaviour 4 (3) : 185 ~ 200 [2005]