온라인 여행후기 내용특성이 메시지 신뢰에 미치는 영향

논문상세정보
' 온라인 여행후기 내용특성이 메시지 신뢰에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • e-wom
  • messagecontent
  • messagecredibility
  • perceivedsenderscredibilitylevel
  • travelreview
  • 구전효과
  • 메시지내용특성
  • 메시지신뢰
  • 발신자신뢰평가수준
  • 여행후기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,437 3

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' 온라인 여행후기 내용특성이 메시지 신뢰에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 웹사이트의 정보 품질이 예약/구매 의도에 미치는 영향: 소비자 정보획득 및 처리능력의 조절효과를 중심으로
    한송이 호텔경영학연구 22 (2) : 55 ~ 72 [2013]
  • 패키지 상품을 이용한 관광객의 만족 결정요인에 관한 연구
    용환재 문화관광연구 6 (2) : 105 ~ 126 [2004]
  • 지역축제 방문객의 관광행동 영향요인에 관한 연구
    백운일 한국항공경영학회지 10 (3) : 41 ~ 57 [2012]
  • 제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할
    이병관 광고연구 (87) : 441 ~ 462 [2010]
  • 제품 관련 온라인 구전(e-WOM)의 효과: 방향성, 유용성, 상호작용 성향(IR)의 역할
    이진희 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 283 ~ 307 [2011]
  • 전시관람 서비스품질의 중요도-실행도 불일치가 전시관람행동에 미치는 영향
    이희찬 한진영 관광학연구 29 (3) : 165 ~ 184 [2005]
  • 인터넷쇼핑 이용후기 메시지의 신뢰평가와구매시점 및 구매 후 행동특성연구
    이은재 e-비즈니스연구 8 (3) [2007]
  • 인터넷 구전 수용의 영향요인
    김나민 대한경영학회지 19 (4) : 1515 ~ 1534 [2006]
  • 인지 심리학
    박권생 시그마프레스 [2006]
  • 외식산업분야에서 기업형 블로그의 구전정보특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향분석 - 신뢰전이를 중심으로 -
    임성택 호텔경영학연구 20 (5) : 165 ~ 180 [2011]
  • 외식고객의 구전성향에 따른 온라인 구전 커뮤니케이션 평가 연구
    정유경 관광학연구 33 (2) : 31 ~ 52 [2009]
  • 외식 정보 온라인 구전 특성이 구전 효과에 미치는 영향 -정보원 신뢰도의 매개 역할을 중심으로-
    신서영 한국식품영양학회지 24 (2) : 217 ~ 225 [2011]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 리뷰 수용에 영향을 미치는 요인 : 온라인 리뷰 품질과 동의성을 중심으로
    허성혜 Journal of Information Technology Applications & Management 16 (4) : 41 ~ 58 [2009]
  • 온라인 구전행동에 관한 연구 : 온라인 구전정보탐색, 매장방문, 구매, 정보전달에 관한 구조분석
    김창호 유통경영학회지 13 (5) : 55 ~ 75 [2010]
  • 온라인 구전 관광정보의 구전효과
    양성수 최병길 허향진 관광학연구 32 (2) : 109 ~ 130 [2008]
  • 온라인 관광 구전정보 품질과 신뢰성, 커뮤니티 상호작용성이 구전정보의 유용성과 구전효과에 미치는 영향
    김나은 서비스경영학회지 11 (3) : 17 ~ 44 [2010]
  • 실험심리학용어사전
    곽호완 시그마프레스 [2008]
  • 실버계층의 삶의 질에 대한 결정요인에 관한 연구: 예비실버층과 실버층의 비교분석
    한은진 관광연구 24 (1) : 165 ~ 184 [2009]
  • 시각기호의 구체성과 추상성에 관한 진화론적 형태변이 논의
    신석규 한국디자인문화학회지 15 (4) : 272 ~ 289 [2009]
  • 스마트폰 관광정보서비스 이용 속성에 따른 시장세분화 연구
    윤유식 호텔경영학연구 21 (5) : 237 ~ 253 [2012]
  • 소비자의 특성에 따른 유인효과에 관한 연구 - 중국 패키지 여행상품을 중심으로 -
    김윤조 관광연구 26 (4) : 87 ~ 106 [2011]
  • 발신자 전문성이 부정적 구전효과에 미치는 영향: 수신자 제품지식과 외·내향성의 조절효과를 중심으로
    윤성욱 천정빈 마케팅관리연구 17 (2) : 49 ~ 70 [2012]
  • 동계 패키지여행상품 신문광고 분석:동아일보, 조선일보 여행상품광고 분석을 통해서
    박시사 관광학연구 30 (4) : 151 ~ 170 [2006]
  • 대학생의 직업존중감과 전공과의 관계 연구: 관광관련 전공학생을 중심으로
    유창근 관광레저연구 19 (4) : 69 ~ 86 [2007]
  • 구매후기 정보의 충족/미충족에 따른 소비자의 만족/불만족 인식 및 구매후기 정보의 유형화
    홍희숙 한국의류학회지 35 (9) : 1099 ~ 1111 [2011]
  • 관광상품 소비경험에서의 감성 단어의 연구
    김종훈 관광학연구 35 (7) : 211 ~ 230 [2011]
  • 관광객의 라이프스타일에 따른 국외여행상품 선택행동에 관한 연구
    고호석 관광연구 19 (3) : 6 ~ 115 [2005]
  • 관광 안내정보 웹사이트의 특성이 고객행동에 미치는 영향
    허경석 호텔경영학연구 16 (4) : 135 ~ 147 [2007]
  • Vacationers and eWom: Who posts, and why, where, and what?
    Bronner, F. Journal of Travel Research 50 (1) : 15 ~ 26 [2011]
  • The influence of structural and message features on website credibility
    Hong, T. Journal of The American Society for Information Science and Technology 57 (1) : 114 ~ 127 [2006]
  • The importance of user-generated content: the case of hotel
    Williams, R. The TQM Journal 22 (2) : 117 ~ 128 [2010]
  • The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust
    Sparks, A. B. Tourism Management 32 : 1310 ~ 1323 [2011]
  • The impact of electronic word of mouth: The adoption of online opinions in online customer communities
    Cheung, C. Internet Research 18 (3) : 229 ~ 247 [2008]
  • The effect of American’s adoption to Malaysians on perceived trustworthiness
    Pornpitakpan, C. Journal of International Consumer Marketing 16 (3) : 7 ~ 23 [2004]
  • The different effects of online consumer reviews on consumers purchase intentions depending on trust in online shopping malls
    Lee, J. Internet Research 21 (2) : 187 ~ 206 [2011]
  • Source expertise versus experience effects in hospital advertising
    Braunsberger, K. Journal of Service Marketing 12 (1) : 23 ~ 38 [1998]
  • Social and cultural perspectives on Women’s work: Comment od Loats, Hafter, and DeGroat
    Swell, H. W. French Historical Studies 20 (1) : 49 ~ 54 [1997]
  • Should a company have message boards on its websites?
    Chiou J. Journal of interactive marketing 17 (3) : 50 ~ 61 [2003]
  • Self-generated validity and other effects of measurement on belief, attitude, intention, and behavior
    Feldman, M. J. Journal of Applied Psychology 73 (3) : 421 ~ 435 [1988]
  • Role of social media in online travel information search
    Xiang, Z. Tourism Management 31 : 179 ~ 188 [2010]
  • Online reviews : do consumers use them?
    Chatterjee, P. Advances in Consumer Research 28 : 129 ~ 133 [2001]
  • Online persuasion: How the written word drives WOM: Evidence from consumer generated product reviews
    Li, J. Journal of Advertising Research 51 (1) : 239 ~ 257 [2011]
  • Modeling word of mouth usage. Journal of Business Research
  • Managing a hotel`s image on TripAdvisor
    O`connor, P. Journal of Hospitality Marketing & Management 19 : 754 ~ 772 [2010]
  • Making sense of credibility on the web: Models for evaluating online information and recommendations for future research
    Metzger, J. M. Journal of American Society for Information Science and Technology 58 (13) : 2078 ~ 2091 [2007]
  • Informational influence in organizations: An integrated approach to knowledge adoption
    Sussman, W. S. Information Systems Research 14 (1) : 47 ~ 65 [2003]
  • Influence of online consumer reviews on tourists’ attitude change
    Park, E. J. Proceedings of the International Journal of Tourism Science conference: Current sessions [2012]
  • How prevalent is the negativity effect in consumer environments?
    Ahluwalia, R. Journal of Consumer Research 29 : 270 ~ 279 [2002]
  • How consumers evaluate eWOM(Electronic Word-of-Mouth)Messages
    Doh, S. CyberPsychology & Behavior 12 (2) : 193 ~ 197 [2009]
  • Global word of mouth: Service bashing on the internet is a thorny issue
    Stauss, B. Marketing management 6 (3) : 28 ~ 30 [1997]
  • Exploring the adoption and processing of online holiday reviews: A ground theory approach
    Papathanassis, X. Tourism Management 32 (2) : 215 ~ 224 [2011]
  • Electronic word of mouth in hospitality and tourism management
    Litvin, W. S. Tourism Management 29 : 458 ~ 468 [2008]
  • Effects of word of mouth and product-attribute information on persuasion: An accessibility-diagnosticity perspective
    Herr, M. P. Journal of Consumer Research 17 : 454 ~ 462 [1991]
  • Defining virtual reality dimensions determining telepresence
    Steuer, J. Journal of Communication 42 (4) : 73 ~ 93 [1992]
  • Customer reviews of hotel experiences through consumer generated media(CGM)
    Jeong, M. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 17 (1) : 121 ~ 138 [2008]
  • Cultural differences in imagery generation: The influence of abstract versus concrete thinking
    Liang, B. Journal of Business Research 65 : 333 ~ 339 [2012]
  • Credibility and computing technology
    Tseng, S. Communications of the ACM 42 (5) : 39 ~ 44 [1999]
  • Consumer Response to Brand Extensions: Construal Level as a Moderator of the Importance of Perceived Fit
    Kim, H. Journal of Consumer Psychology 18 : 116 ~ 126 [2008]
  • Construal levels and psychological distance : Effects on representation, prediction, evaluation, and behavior
    Trope, Y. Journal of Consumer Psychology 17 (2) : 83 ~ 95 [2007]
  • Believe it or not : factors influencing credibility on the Web
    Wathen, C. N. Journal of The American Society for Information Science and Technology 53 (2) : 134 ~ 144 [2002]
  • Arousal, memory, and impression-formation effects of animation speed in web advertising
    Sundar, S. S. Journal of Advertising 33 (1) : 7 ~ 17 [2004]
  • An examination of factors that affect the credibility of online health information
    Freeman, K. S. Technical Communication 51 (2) : 239 ~ 263 [2004]
  • A Study of the Factors Influencing WOM Effects in Online Environments
    임종원 아시아마케팅저널 8 (4) : 59 ~ 77 [2007]