중등학교 과학교사 교육을 위한 과학 글쓰기 내용, 목표 및 방법 탐색

' 중등학교 과학교사 교육을 위한 과학 글쓰기 내용, 목표 및 방법 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • science writing
  • sciencewritingcontent
  • sciencewritingheuristics
  • sciencewritingmodels
  • sciencewritingobjectives
  • writing across the curriculum
  • writingtolearn
  • 과학글쓰기
  • 과학글쓰기교과
  • 과학글쓰기연수
  • 과학글쓰기영역
  • 글쓰기학습
  • 학습하기위한글쓰기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,450 0

0.0%

' 중등학교 과학교사 교육을 위한 과학 글쓰기 내용, 목표 및 방법 탐색' 의 참고문헌

  • 理工系 大學生을 對象으로 한 글쓰기 敎授法의 方向
    오윤선 어문연구(語文硏究) 34 (4) : 427 ~ 448 [2006]
  • 효과적인 과학 글쓰기 교과 구성을 위한 모색-카톨릭대학교 사례를 중심으로-
    이상헌 한국사고와표현학회 학술대회 논문집 : 37 ~ 48 [2007]
  • 한국대학에서의 이공계계열 글쓰기 교육의 현황과 과제
    이희정 한민족문화연구 31 (31) : 561 ~ 594 [2009]
  • 학문적 글쓰기의 이해
    권재술 교육과학사 [2011]
  • 탐구적 과학글쓰기를 활용한 스토리텔링 교수‧학습 방법의 개발 및 적용
    손정우 교과교육학연구 17 (3) : 709 ~ 727 [2013]
  • 초등학생의 과학일기 유형 분석 및 일기 쓰기의 효과
    박희진 한국과학교육학회지 28 (6) : 519 ~ 526 [2008]
  • 중등학교 글쓰기 교육의 새로운 방향
    박영목 작문연구 5 (5) : 267 ~ 288 [2007]
  • 중등 과학교사 글쓰기 교육 기준 탐색
    어선숙 한국과학교육학회지 32 (1) : 182 ~ 200 [2012]
  • 영재 선발을 위한 초인지 사고 수준에 따른 학생들의 과학글쓰기 경향성 분석
    손정우 영재교육연구 20 (1) : 131 ~ 150 [2010]
  • 실용적 의사소통을 위한 과학기술 글쓰기 교육-영남대학교 교육 사례를 중심으로-
    박승희 공학기술 15 (4) : 34 ~ 36 [2008]
  • 비판적 사고와 과학 글쓰기
    정희모 연세대학교 출판부 [2008]
  • 발성사고법을 이용한 학생들의 과학 글쓰기 과정 탐색
    유지연 한국과학교육학회지 33 (5) : 881 ~ 892 [2013]
  • 모든 사람을 위한 과학 글쓰기: 정확하게 명확하게 간결하게
    신형기 사이언스북스 [2008]
  • 대학생을 위한 과학 글쓰기
    강석우 아카넷 [2009]
  • 논의를 강조한 탐구적 과학 글쓰기(Science Writing Heuristic)의 중학교 과학 수업에의 적용
    남정희 한국과학교육학회지 28 (8) : 922 ~ 936 [2008]
  • 글쓰기 교육의 원리와 방법-과정 중심 접근
    이재승 교육과학사 [2002]
  • 과학탐구와 과학 글쓰기에 대한 텍스트언어학적 접근
    신선경 텍스트언어학 24 (0) : 75 ~ 99 [2008]
  • 과학융합
    한국과학창의재단 한국과학창의재단
  • 과학논술능력 향상을 위한 과학적 사고력에 근거한 과학글쓰기 교수법
    손정우 교육과정평가연구 9 (2) : 333 ~ 355 [2006]
  • 과학기술자를 위한 글쓰기 교육의 새로운 방향
    신선경 작문연구 7 (7) : 35 ~ 58 [2008]
  • 과학기술문 작성법: 글쓰기의기본이론과 실제
    서정수 두양사 [2008]
  • 과학기술글쓰기
    강명구 서울대학교출판부 [2008]
  • 과학기술 글쓰기
    글쓰기교과연구회 경북대학교출판부 [2009]
  • 과학글쓰기 전략: 이공계열학생들을 위한 글쓰기
    김종록 박이정 [2011]
  • 과학과 기술의 글쓰기 교과목 개발: 2005년도 서울대학교 정책연구과제 보고서
  • 과학과 기술 글쓰기 교과목 개발: 2005년도 서울대학교 정책연구과제 보고서
    이경우 [2005]
  • 과학 영재의 세포 설명에 나타난 글쓰기 특성 분석
    이혜정 영재교육연구 22 (1) : 141 ~ 155 [2012]
  • 과학 수업 정리 단계에서 작성한 초등학생들의 표현적 글쓰기의 특징 분석
    최윤경 교과교육학연구 17 (3) : 891 ~ 908 [2013]
  • 과학 글쓰기에 나타난 창의적 사고기능의 유형 분석- 중학교 과학교과서를 중심으로 -
    천재훈 교육과정평가연구 7 (2) : 285 ~ 304 [2004]
  • 강좌의 운영 - 현황 및 교육 중점 사항을 중심으로 -
    김상현 한국사고와표현학회 학술대회 논문집 (9) [2009]
  • ‘공학인증제’와 교양교육-서울대학교 ‘과학과 기술 글쓰기’ 교과내용 개선의 필요성을 중심으로-
    김재호 철학사상 28 (28) : 53 ~ 71 [2008]
  • Written discourse in scientific communities: A conversation with two scientists about their views of science, use of language, role of writing in doing science, and compatibility between their epistemic views and language
    Yore, L. D. International Journal of Science Education 28 (2) : 109 ~ 141 [2006]
  • Writing through inquiry
    Jablon, P. Science Scope 29 (7) : 18 ~ 20 [2006]
  • Writing science: how to write papers that get cited and proposals that get funded
    Schimel, J. Oxford University Press [2012]
  • Writing in the sciences: Exploring conventions of scientific discourse
    Penrose, A. M. Longman [2010]
  • Writing in the life sciences: A critical thinking approach
    Greene, L. Oxford University Press [2010]
  • Writing in science: How to scaffold instruction to support learning
    Fulwiler, B. R. Heinemann [2007]
  • Writing for science
    Goldbort, R. Yale University Press [2006]
  • Writing experiment manuals in science education: The impact of writing, genre, and audience
    Rijaarsdam, G. International Journal of Science Education 28 (2) : 203 ~ 233 [2006]
  • Writing and learning in the science classroom
    Wallace, C. S. Springer [2007]
  • Using the science writing heuristics as a tool for learning from laboratory investigations in secondary science
    Keys, C. W. Journal of Research in Science Teaching 36 (10) : 1065 ~ 1084 [1999]
  • The sourcebook for teaching science: strategies, activities, and instructional resources
    Herr, N. John Wiley & Sons, Inc [2008]
  • The reading-science learning-writing connection: Breakthroughs, barriers, and promises
    Holliday, W. G. Journal of Research in Science Teaching 31 (9) : 877 ~ 893 [1994]
  • The psychology of written composition
    Bereiter, C. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers [1987]
  • The art of teaching science: Inquiry and innovation in middle and high school
    Hassard, J. Routledge [2009]
  • Teaching science with interactive notebooks
    Marcarelli, K. Corwin [2010]
  • Teaching science process skills: middle school. Parsippany
    Bailer, J. Good Apple, Inc [2006]
  • Teaching science in elementary and middle school: A projected approach
    Krajcik, J. Lawrence Erlbaum Associates [2007]
  • Successful scientific writing
    Matthews, J. R. Cambridge University Press [2008]
  • Students and research: practical strategies for science classrooms and competitions
    Cothron, J. H. Kendal/Hunt Publishing Company [2006]
  • Scientific writing and communication;Papers, proposals, and presentations
    Hofmann, A. H. Oxford University Press [2010]
  • Science notebooks: writing about inquiry
    Campbell, B. Heinemann [2003]
  • Science in the National Curriculum
  • Reflections on the need for continued research on writing
    Miller, B. Reading and Writing 24 : 121 ~ 132 [2011]
  • National science education standards
    National Research Council(NRC) National Academy Press [1996]
  • Learning from writing in college biology
    Armstrong, N. A. Research in Science Education 38 : 483 ~ 499 [2008]
  • Language as an indicator of meaning generation : An analysis of middle school students' written discourse about scientific investigations
    Keys, C. W. Journal of Research in Science Teaching 36 (9) : 1044 ~ 1061 [1999]
  • Inquiry Investigation: A new approach to laboratory reports
    Hand, B. The Science Teacher 66 (4) : 27 ~ 29 [1999]
  • How to write and publish a scientific paper
    Day, R. A. Greenwood [2011]
  • Handbook of educational psychology, second edition
    S. Graham Lawrence Erlbaum Associates, Publishers [2006]
  • Handbook of educational psychology
    Graham, S. Lawrence Erlbaum Associates [2006]
  • Generate an argument : An instructional model
    Sampson, V. the Science Teacher 77 (5) : 32 ~ 37 [2010]
  • From research to manuscript: A guide to scientific writing
    Katz, M. J. Springer [2009]
  • Developing critical and creative thinking in science
    Department for Education (DfE) Department for Education (DfE)
  • Argument-driven inquiry : A way to promote learning during laboratory activities
    Sampson, V. The Science Teacher 76 (8) : 42 ~ 47 [2010]
  • A student handbook for writing in biology
    Knisely, K. Sinauer Associates, Inc [2013]
  • A short guide to writing about biology
    Pechenik, J. A. Pearson [2013]
  • A rational for and the development of a problem solving model of instruction in science education
    Pizzini, E. L. Science Education 73 : 523 ~ 534 [1989]
  • A framework for K-12 science education: Practice, crosscutting concepts, & core ideas
    National Research Council(NRC) National Academy Press [2013]
  • 2009 개정 교육과정에 따른 과학과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제2011-361호
  • 2007 개정 과학과 교육과정: 교육인적자원부 고시 제 2009-79호