소셜쇼핑의 특징이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향

' 소셜쇼핑의 특징이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학, 공업일반
  • repurchase
  • satisfaction
  • social commerce
  • socialshopping
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,960 0

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' 소셜쇼핑의 특징이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 태블릿PC와 전자책단말기의 수용·확산 요인 비교분석을 통한 차별화 전략 연구
    심진보 경영과학 28 (1) : 25 ~ 42 [2011]
  • 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인
    김상훈 유통연구 12 (3) : 69 ~ 90 [2007]
  • 인터넷 오픈마켓의 e-서비스 품질이 지각된 가치, 고객만족 및 e-충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김본수 한국산업정보학회논문지 15 (4) : 83 ~ 101 [2010]
  • 인터넷 쇼핑시 고려요인이 구매의도에 미치는 영향: 한·중 소비자의 비교연구
    전기흥 상품학연구 25 (4) : 139 ~ 151 [2007]
  • 인터넷 쇼핑몰의 지각된 이용편리성과 유용성이 신뢰, 만족, 애호도에 미치는 영향
    박상규 경영과학 22 (1) : 83 ~ 101 [2005]
  • 온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-
    정수연 e-비즈니스연구 11 (1) : 69 ~ 94 [2010]
  • 온라인 신뢰와 구매의도에 미치는 영향요인에 관한 연구
    오환종 산업경제연구 19 (1) : 205 ~ 224 [2006]
  • 온라인 쇼핑사이트 채널만족 및 지속사용의도 영향요인에 관한 연구
    권해익 세무회계연구 30 (30) : 167 ~ 189 [2011]
  • 온라인 쇼핑몰에서 제공하는 상품설명과 이용후기가 온라인 쇼핑의도에 미치는 영향
    황윤용 고객만족경영연구 12 (1) : 195 ~ 218 [2010]
  • 온라인 Social Shopping 사이트 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    강유리 한국IT서비스학회지 10 (1) : 1 ~ 20 [2011]
  • 오픈마켓에 대한 구매자 만족과 선호의 영향요인 이해:오픈마켓과 종합인터넷쇼핑몰의 비교연구
    이주량 Asia Pacific Journal of Information Syste 16 (4) : 49 ~ 70 [2006]
  • 소셜커머스의 특성이 신뢰와 구전의도에 미치는 영향
    방림 전자상거래학회지 12 (2) : 89 ~ 108 [2011]
  • 소셜커머스의 쇼핑 가치와 재구매의도에 영향을 미치는 개인 및 소셜커머스 특성과 지각된 보안의 조절효과에 대한 연구
    김상현 한국IT서비스학회지 12 (2) : 31 ~ 53 [2013]
  • 소셜커머스의 만족도와 재구매의도에 영향을 미치는 서비스품질요인
    김국선 한국콘텐츠학회 논문지 12 (3) : 311 ~ 321 [2012]
  • 소셜커머스 속성이 신뢰, 몰입과 충성도에 미치는 영향
    손증군 한국콘텐츠학회 논문지 12 (2) : 265 ~ 275 [2012]
  • 소셜커머스 서비스의 재구매의도 영향요인에 관한 연구
    배재권 e-비즈니스연구 14 (2) : 199 ~ 224 [2013]
  • 소셜 커머스 이용 의향에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    이성준 한국방송학보 26 (3) : 495 ~ 529 [2012]
  • 소셜 커머스 사이트 고객의 이용 동기, 고객참여, 신뢰, 행동의도에 관한 구조적 관계 연구
    김민수 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (2) : 157 ~ 179 [2013]
  • 소비자의 소셜쇼핑 구매결정에 영향을 미치는 요인 분석
    진현정 e-비즈니스연구 13 (2) : 259 ~ 282 [2012]
  • 소매금융 서비스산업에서 고객만족과 고객신뢰 선행요인 및 고객애호도 형성과정의 구조적 관계에 대한 연구
    장형유 경영학연구 36 (2) : 415 ~ 441 [2007]
  • 모바일 콘텐츠의 유비쿼터스 속성이 소비자 수용에 미치는 영향에 관한 연구
    이성호 대한경영학회지 19 (2) : 651 ~ 678 [2006]
  • 국내 소셜커머스의 특성이 구매의도에 미치는 영향- SNS 활용정도의 조절효과를 중심으로
    한서형 인터넷정보학회논문지 12 (6) : 171 ~ 187 [2011]
  • www.wikipedia.org
  • www.ranky.com
  • www.ibm.com
  • Trend Monitor, Social Commerce(social shopping), awareness and U&A Research
    [2010]
  • The effects of external reference price and knowledge for consumer internal reference price and perception
    E. J. Kim Korea Corporation Management Association 18 : 219 ~ 244 [2003]
  • The Study on the Factors that Affect Purchase Behavior of Social Commerce
    Y. R. Kim Korea University [2011]
  • The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention
    정기한 인터넷전자상거래연구 10 (1) : 105 ~ 124 [2010]
  • The Power of Trust in the Relationship between Online Shopping Experience and Perceived Shopping Value
    유철우 벤처창업연구 7 (1) : 47 ~ 56 [2012]
  • The Impact of the Online Market Place(the Open Market)Environment on the Decision-Making of Consumers
    M. Y. Park Sogang University [2009]
  • The External Control of Organizations: A Resource Dependence Perspective
    Pfeffer. J. Harper & Row [1978]
  • The Effects of Perceived Risk and Perceived Quality On the Consumer`s Online Buying Behavior
    Y. S. Park Korean Marketing Associations 16 (1) : 59 ~ 84
  • Social commerce, Who are you?
  • Social commerce market of the impact on growth courier
    H. C. Im Postal Service Information 89 : 33 ~ 52 [2012]
  • Social Commerce via the Shoposphere & Pick Lists
    David Beach Yahoo! Search [2005]
  • Price, Product Information, and Purchase Intention: An Empirical Study
    T.-Z. Chang Journal of the Academy of Marketing Science 22 (1) : 16 ~ 27 [1994]
  • Online shopping at the mall level of support and customer value, impact on prices
    Y. S. Park Pukyong University [2007]
  • Mobile commerce brings a new change
    H. S. Ryu KT Economic Management Institute [2010]
  • Information Privacy in the Marketspace: Implications for the Commercial Uses of Anonymity on the Web
    Donna L. Hoffman The Information Society 15 (2) : 129 ~ 139 [1999]
  • Influencing Factors of Consumer Information Search and Buying Behavior through the Internet : Conceptual Framework and Research Propositions
    B. G. Mun Korea Society of Consumer Studies 11 (4) : 131 ~ 151 [2000]
  • Facilitators for Active Use of On-line Shopping Mall: Information System Service Quality Perspective
    M. J. Park Information Syste Review 1 (2) : 123 ~ 136 [1999]
  • Cyber ​​Mall, the type of consumer purchase intention decisive factors affecting
    H. S. Sakong Korea Association of Information Syste : 131 ~ 137 [2000]
  • Customer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web
    Jarvenpaa, S. L. International Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • Characteristics of social commerce, research on the effect on the time of the repeater: mainly Chinese consumers
    LIU WEN Korea University [2013]
  • Analysis on changes in online consumption behavior in line with introduction of t-commerce
    C. S. Sin Chung-ang University [2010]
  • Alliances in Industrial Purchasing: The Determinants of Joint Action in Buyer-Supplier Relationships
    Jan B. Heide Journal of Marketing Research 27 (1) : 24 ~ [1990]
  • Adding Value in the Information Age: Uses and Gratifications of Sites on the World Wide Web
    John Eighmey Journal of Business Research 41 (3) : 187 ~ 194 [1998]
  • A Study on Obstruction Factor where affects in Buying Decision-making of the Internet Consumers'
    S. G. Min Cheongju University [2008]