읽기이해 전략에 관한 교사교육이 특수교사의 내용교수지식에 미치는 영향

김은주 2014년
' 읽기이해 전략에 관한 교사교육이 특수교사의 내용교수지식에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • ckt-r검사
  • pedagogical content knowledge
  • readingcomprehensionstrategies
  • special education teacher
  • teacher education
  • 교사교육
  • 내용교수지식(pck)
  • 읽기 이해 전략
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,718 0

0.0%

' 읽기이해 전략에 관한 교사교육이 특수교사의 내용교수지식에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 학습장애 총론
    한국학습장애학회 학지사 [2014]
  • 학습장애 이론과 실제
    김애화 학지사 [2012]
  • 특수학교교사 수업능력 평가 기준
    전병운 한국특수교육학회 춘계학술대회 자료집 : 91 ~ 118 [2008]
  • 특수교육에서의 좋은 수업에 대한 인식에 영향을 미치는 특수교사의 특성변인 탐색
    이혜전 학습장애연구 9 (2) : 1 ~ 28 [2012]
  • 특수교육 교사의 교과 지도 역량 강화 방안
    김희규 특수교육교과교육연구 5 (2) : 59 ~ 78 [2012]
  • 특수교사의 교과교육 전문성 향상을 위한 내용교수지식 계발 탐색
    박계신 특수교육재활과학연구 50 (1) : 55 ~ 74 [2011]
  • 초임 특수교사의 셀프-임파워먼트 증진을 위한 전략 개발 및 효과 연구
    황순영 학습장애연구 9 (1) : 27 ~ 40 [2012]
  • 초등 초임교사의 수업 전문성 발달 자료 개발 및 지원 방안 연구
    이화진 [2007]
  • 정신지체 특수학교 과학교사의 교수내용지식(PCK)의 구성요소와 구조 탐색
    정현우 특수아동교육연구 14 (2) : 143 ~ 166 [2012]
  • 읽기 성취 및 읽기 인지처리 검사
    김애화 학지사 [2013]
  • 우리나라 특수교사의 자질 및 교사양성 과제에 관한 논의
    김성애 특수교육학연구 43 (2) : 95 ~ 121 [2008]
  • 수학과 내용 교수 지식(PCK)의 의미 및 분석틀 개발에 관한 연구
    최승현 한국학교수학회논문집 11 (4) : 569 ~ 593 [2008]
  • 수업컨설팅 지원 프로그램 및 교과별 내용 교수법(PCK) 개발 연구
    이화진 [2006]
  • 수업 컨설팅 바로하기-PCK로 들여다 본 수업 이야기
    곽영순 원미사 [2007]
  • 교육실습을 통한 예비특수교사의 교육학적 내용지식 변화에 관한 실행연구 -국어 수업을 중심으로-
    남도희 특수교육학연구 45 (4) : 47 ~ 70 [2011]
  • 교육과정개정에 따른 수학과 내용교수지식(PCK) 연구
    최승현 [2007]
  • 교수내용지식(PCK)의 특수교육에 대한 함의
    이유리 특수아동교육연구 13 (3) : 21 ~ 47 [2011]
  • Wanted : Teachers with knowledge of language
    Moats, L. C. Topics in Language Disorders 16 : 73 ~ 86 [1996]
  • Those who understand: knowledge growth in teaching
    Shulman, L. S. Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14 [1986]
  • The underlying message in LD intervention research : Finding from research syntheses
    Vaughn, S. Exceptional Children 67 (1) : 99 ~ 114 [2000]
  • The making of a teacher; Teacher knowledge and teacher education
    Grossman, P. L. Teacher College Press [1990]
  • The effects of summarization instruction on text comprehension of students with learning disabilities
    Gajria, M. Exceptional Children 58 : 508 ~ 516 [2007]
  • The effect of four different modes of reading on comprehension
    Holmes, B. C. Reading Research Quarterly 20 : 575 ~ 585 [1985]
  • Teaching community-college students to follow the train of thought in expository texts
    Spring, C. Reading Writing : An Interdisciplinary Journal 3 : 33 ~ 54 [1992]
  • Teacher study group : Impact of the professional development model on reading instruction and student outcomes in first grade classrooms
    Gersten, R. American Educational Research Journal 47 (3) : 694 ~ 739 [2010]
  • Six ideas in search of a champion : What policymakers should know about teaching and learning of literacy in our schools
    Pearson, P. D. Journal of Literacy Research 28 (2) : 302 ~ 309 [1996]
  • Reviewing core kindergarten and first-grade reading programs in lihgt of No Child Left Behind : An exploratory study
    Al Otaiba, S. Reading and Writing Quarterly 21 : 377 ~ 400 [2005]
  • Report of the national reading panel. Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instructions
  • Reading research for students with LD : A meta-analysis of intervention outcomes
    Swanson, H. L. Journal of Learning Disabilities 32 : 504 ~ 532 [1999]
  • Preventing reading difficulties in young children
    Snow, C. E. National Academy Press [1998]
  • Perceptions and knowledge of preservice and inservice educators about early reading instruction
    Bos, C. Annals of Dyslexia 51 : 97 ~ 120 [2001]
  • Pedagogical content knowledge : From a mathematical case to a modified conception
    Marks, R. Journal of Teacher Education 41 (3) : 3 ~ 11 [1990]
  • No Child Left Behind Act of 2001, 20 U.S.C. § 6301
    [2008]
  • Measuring teachers' content knowledge of language and reading
    Moats, L. C. Annals of Dyslexia 53 : 23 ~ 45 [2003]
  • Learning to teach reading: Setting the Research Agenda
    Pearson, P. D. International Reading Association : 4 ~ 19 [2001]
  • Learning to teach reading: Setting the Research
    Roller, C. M. International Reading Association [2001]
  • Knowledge for teaching comprehension: Mapping the terrain
    Scott, S. E. University of Michigan [2009]
  • Knowledge and teaching: foundations of the new reform
    Shulman, L. S. Harvard Educational Review 57 (1) : 1 ~ 22 [1987]
  • Helping parents to read expository literature to their children : Promoting main-idea and detail understanding
    Warren, L. Reading Research and Instruction 36 : 341 ~ 360 [1997]
  • Handbook of Research on Science Education
    Russell, T. Lawrence Erlbaum Associates : 1151 ~ 1178 [2007]
  • Disciplinary knowledge of K-3 teachers and their knowledge calibration in the domain of early literacy
    Cunningham, A. E. Annals of Dyslexia 54 : 139 ~ 167 [2004]
  • Developing measures of content knowledge for teaching reading
    Phelps, G. Elementary School Journal 105 (1) : 31 ~ 48 [2004]
  • Critical elements of classroom and small group instruction promote reading success in all children
    Foorman, B. R. Learning Disabilities Reserch & Practice 16 : 203 ~ 212 [2001]
  • Coping with reading disabilities : Portrait of an adult disabled reader
    Baumann, J. F. Journal of Reading 27 (60) : 530 ~ 535 [1984]
  • Conceptual and educational implications of the use of efficient task strategies by learning disabled children
    Torgesen, J. K. Journal of Learning Disabilities 13 : 364 ~ 371 [1980]
  • Comprehension of students with and without learning disabilities : Identification of narrative themes and idiosyncratic text representations
    Williams, J. P. Journal of Educational Psychology 85 : 631 ~ 641 [1993]
  • Broken promises : Reading instruction in the resource room
    Vaughn, S. Exceptional Children 64 (2) : 211 ~ 225 [1998]
  • Best practices in promoting reading comprehension in students with learning disabilities : 1976 to 1996
    Mastropieri, M. A. Remedial and Special Education 18 (4) : 197 ~ 213 [1997]
  • An evaluation of the role of metacognitive deficits in learning disabilities
    Baker, L. Topics in Learning and Learning Disabilities 2 : 27 ~ 35 [1982]