음운해독부진아동의 낱말읽기능력과 예측변인

' 음운해독부진아동의 낱말읽기능력과 예측변인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • developmentaldyslexia
  • koreanwordreading
  • lexicalknowledge
  • phonological awareness
  • phonological memory
  • rapidautomizednaming
  • 발달성난독증
  • 빠른이름대기
  • 어휘
  • 음운기억
  • 음운인식
  • 음운해독
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,895 1

0.0%

' 음운해독부진아동의 낱말읽기능력과 예측변인' 의 참고문헌

  • 한글터득단계의 아동의 글자 읽기에 영향을 주는 요인에 관한 연구
    윤혜경 인간발달연구 1 (1) : 112 ~ 122 [1994]
  • 한글 읽기장애 아동의 음운인식 능력과 명명속도 결손에 관한 비교 연구
    김미경 언어치료연구 12 (2) : 241 ~ 254 [2003]
  • 한국어읽기검사(KOLRA)
    배소영 학지사 [2015]
  • 한국 웩슬러 아동용 지능검사
    곽금주 도서출판 특수교육 [2001]
  • 통합적 읽기 프로그램이 초등학생의 읽기능력 및 읽기태도에 미치는 영향
    김봉세 학습자중심교과교육연구 13 (1) : 125 ~ 146 [2013]
  • 초등학생의 읽기이해 능력 예측변인에 관한 연구
    김애화 Communication Sciences and Disorders 15 (3) : 357 ~ 380 [2010]
  • 초등학생의 단어인지 특성 연구: 단어인지 정확도과 유창성 발달 패턴 및오류 유형 분석
    김애화 특수교육학연구 44 (2) : 155 ~ 183 [2009]
  • 초등학교 저학년 읽기부진아동의 읽기능력 및 읽기관련변인에 대한 종단연구
    정부자 언어치료연구 20 (1) : 103 ~ 121 [2011]
  • 초등학교 3-6학년 읽기이해부진학생의 읽기이해력 예측변인 탐색
    정미란 학습장애연구 10 (3) : 79 ~ 103 [2013]
  • 읽기장애위험군 조기선별을 위한 음운처리과정 변인탐색
    김동일 유아특수교육연구 10 (1) : 141 ~ 160 [2010]
  • 읽기이해부진 아동의 작업기억 특성: 문장 따라말하기 및 비단어 따라말하기 검사를 중심으로
    황민아 학습장애연구 11 (1) : 53 ~ 72 [2014]
  • 읽기부진아동의 해독특성
    윤효진 Communication Sciences and Disorders 16 (4) : 582 ~ 596 [2011]
  • 읽기 부진 아동과 읽기 우수 아동의 단어 재인
    김명희 단국대학교 [2003]
  • 이중결함가설에 근거한 취학 전 단순언어장애아동의 읽기장애 요인
    김남영 언어치료연구 21 (2) : 73 ~ 92 [2012]
  • 유아의 한글 읽기에 영향을 미치는 요인
    장유경 한국심리학회지: 발달 16 (3) : 87 ~ 101 [2003]
  • 수용·표현어휘력검사(Receptive & Expressive Vocabulary Test; REVT)
    김영태 서울장애인종합복지관 [2009]
  • 단어와 비단어 읽기 유창성 예측요인에 관한 횡단연구
    박현린 언어치료연구 21 (3) : 297 ~ 311 [2012]
  • 단어 읽기 과제에서 초등 2학년과 5학년 아동의 음운규칙 적용능력의 비교
    임유진 Communication Sciences and Disorders 13 (4) : 635 ~ 653 [2008]
  • 낱말읽기에서의 초등학생 음운해독력 발달
    김미배 Communication Sciences and Disorders 16 (2) : 143 ~ 153 [2011]
  • 기초학력검사(KISE-BAAT)
    박경숙 국립특수교육원 [2008]
  • Working memory assessments at school entry as longitudinal predictors of National Curriculum attainment levels
    Gathercole, S. E. Educational and Child Psychology 20 : 109 ~ 122 [2003]
  • The simple view of reading
    Hoover, W. Reading and Writing 2 : 127 ~ 190 [1990]
  • The relationship among receptive and expressive vocabulary, listening comprehension, pre-reading skills, word identification skills, and reading comprehension by children with reading disabilities
    Wise, J. C. Journal of Speech, Language and Hearing Research 50 (4) : 1093 ~ 1109 [2007]
  • The question of naming-speed deficits in developmental reading disability: An introduction to the Double-Deficit Hypothesis
    Wolf , M. Journal of Learning Disabilities 33 : 332 ~ 324 [2000]
  • The phonological loop as a language learning device
    Baddeley, A. D. Psychological Review 105 (1) : 158 ~ 173 [1998]
  • The persistence of rapid naming problems in children with reading disabilities : A nine-year follow-up
    Korhonen, T. T. Journal of Learning Disabilities 28 (4) : 232 ~ 239 [1995]
  • Subgrouping poor readers on the basis of individual differences in reading-related abilities
    Catts, H. W. Journal of Learning Disabilities 36 : 151 ~ 164 [2003]
  • Stage of reading development
    Chall, J. McGraw-Hill [1983]
  • Selective predictive value of rapid automatized naming in poor readers
    Mayer, M. S. Journal of Learning Disabilities 31 : 106 ~ 117 [1998]
  • Phonology, reading acquisition, and dyslexia : Insights from connectionist models
    Harm, M. W. Psychological review 106 : 491 ~ 528 [1999]
  • Phonological coding abilities : Identification of impairments related to phonologically based reading problems
    Swank, L. K. Topics in Language Disorders 14 : 56 ~ 71 [1994]
  • Phonological awareness: From research to practice
    Gillon, G. The Guilford Press [2004]
  • Oral language and code-related precursors to reading; Evidence from a longitudinal structural model
    Storch, S. A. Developmental Psychology 38 : 934 ~ 947 [2002]
  • Matthew effects in reading : Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy
    Stanovich, K. E. Reading Reasearch Quarterly 21 : 360 ~ 407 [1986]
  • Lexical effects on world recognition among younger and older listeners with normal and impaired hearing: 낱말재인도에 미치는 어휘적 영향에 관한 연구
    이재희 한림대학교 대학원 [2003]
  • Lexical effects on children’s psudoword reading in a transparent orthography
    Marcolini, S. Reading and Writing 22 : 531 ~ 544 [2009]
  • Language deficits in poor comprehenders: A case for the Simple View of Reading
    Catts, H. W. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 45 (6) : 278 ~ 293 [2006]
  • Language and reading disabilities
    Catts, H. W. Allyn & Bacon [2005]
  • History and significance of rapid automatized naming
    Denckla, M. B. Annals of Dyslexia 49 : 29 ~ 42 [1999]
  • Evidence that dyslexia may represent the lower tail of a normal distribution of reading ability
    Shaywitz, S. E. New England Journal of Medicine 326 : 145 ~ 150 [1992]
  • Development of word reading fluency and spelling in a consistent orthography : An 8-year follow-up
    Landerl, K. Journal of Educational Psychology 100 (1) : 150 ~ 161 [2008]
  • Development of reading-related phonological processing abilities : New evidence of directional causality from a latent variable longitudinal study
    Wagner, R. K. Developmental Psychology 30 (1) : 73 ~ 87 [1994]
  • Development of children with early language delays
    Scarborough, H. S. Journal of Speech and Hearing Research 33 : 70 ~ 83 [1990]
  • Decoding, reading, and reading disability
    Gough, P. Remedial and Special Education 7 (1) : 6 ~ 10 [1986]
  • Components of reading ability: Multivariate evidence for a convergent skill model of reading development
    Vellutino, F. R. Scientific Studies of Reading : 3 ~ 32 [2007]
  • Comparing the contribution of two tests of working memory to reading in relation to phonological awareness and rapid naming speed
    Georgiou, G. K. Journal of Research in Reading 31 (3) : 302 ~ 318 [2009]
  • Cognitive modeling and the behavior genetics of reading
    Castles, A. Journal of Research Reading 29 : 92 ~ 103 [2006]
  • Beginning to read: Thinking and print
    Adams, M. J. MITPress [1990]
  • Age 13 language and reading outcomes in late-talking toddlers
    Rescorla L. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 48 : 459 ~ 472 [2005]
  • A Longitudinal Investigation of Reading Outcomes in Children With Language Impairments
    Catts, H. W. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 45 (6) : 1142 ~ 1157 [2002]