연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
한국어교육학 : 면담 피드백이 한국어 학습자의쓰기 내용 향상에 미치는 영향
동동 ( Dong Dong )
김영주 ( Young Joo Kim )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
동동 ( Dong Dong )
김영주 ( Young Joo Kim )
주제어
conferencefeedback
Corrective Feedback
discoursetypes
foreignlanguagewriting
frequenciesofdiscourse
writingcontents
Written Feedback
담화 유형
담화빈도
면담 피드백
서면피드백
수정적 피드백
쓰기내용
외국어쓰기
참고문헌( 49)
유사주제 논문( 88)
corrective feedback 28건
수정적 피드백 17건
담화 유형 11건
서면피드백 8건
written feedback 7건
외국어쓰기 7건
conferencefeedback 4건
면담 피드백 3건
discoursetypes 1건
writingcontents 1건
담화빈도 1건
인용/피인용
한국어교육학 : 면담 피드백이 한국어 학습자의쓰기 내 ...
' 한국어교육학 : 면담 피드백이 한국어 학습자의쓰기 내용 향상에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
conferencefeedback
corrective feedback
discoursetypes
foreignlanguagewriting
frequenciesofdiscourse
writingcontents
written feedback
담화 유형
담화빈도
면담 피드백
서면피드백
수정적 피드백
쓰기내용
외국어쓰기
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
102
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
conferencefeedback
5
0
0.0%
corrective feedback
29
0
0.0%
discoursetypes
2
0
0.0%
foreignlanguagewriting
1
0
0.0%
frequenciesofdiscourse
1
0
0.0%
writingcontents
2
0
0.0%
written feedback
8
0
0.0%
담화 유형
12
0
0.0%
담화빈도
2
0
0.0%
면담 피드백
4
0
0.0%
서면피드백
9
0
0.0%
수정적 피드백
18
0
0.0%
쓰기내용
1
0
0.0%
외국어쓰기
8
0
0.0%
계
102
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 한국어교육학 : 면담 피드백이 한국어 학습자의쓰기 내용 향상에 미치는 영향'
의 참고문헌
한국의 언어
이익섭
신구문화사
[1997]
박사
피드백 제공 유형이 성인 학습자의 영어 쓰기 능력과 정의적 측면에 미치는 영향 : 컨퍼런스와 문자 피드백의 비교
차진경
이화여자대학교
[2012]
박사
자기 점검식 피드백이 한국어 학습자의 쓰기능력 향상에 미치는 영향
나원주
이화여자대학교
[2008]
외국인을 위한 한국어문법1
김정숙
커뮤니케이션북스
[2005]
박사
외국어 쓰기 활동에서 오류 일지의 효과
이미지
부경대학교
[2007]
쓰기 개인면담의 담화 특징과 효과 연구
동동
언어사실과 관점 29 : 207 ~ 232
[2012]
면담 피드백이 한국 고등학생 쓰기 능력에 미치는 효과
양윤서
부경대학교
[2009]
대학 ‘글쓰기’ 교과에 활용 가능한 피드백의 특성과 방법
염민호
새국어교육 83 (83) : 311 ~ 336
[2009]
박사
내용 피드백을 통한 한국어 학습자의 쓰기 능력 향상 방안 연구
노혜남
노혜남
경희대학교
[2008]
박사
교사의 피드백 유형이 한국어 학습자의 쓰기 능력 및 정의적 측면에 미치는 영향 : 면담 피드백과 서면 피드백을 중심으로
박영지
이화여자대학교
[2013]
교사 피드백이 한국어 학습자의 쓰기 능력에 미치는 영향 : 문법 항목을 중심으로
신아다
영남대학교
[2010]
박사
교사 피드백과 동료 피드백이 한국어 다시 쓰기에 미치는 영향 비교
김민정
김민정
이화여자대학교
[2008]
박사
교사 피드백 후 학습자의 다시쓰기가 한국어 쓰기 능력의 정확성 향상에 미치는 영향
김세영
김세영
이화여자대학교
[2009]
교사 피드백 방법이 한국어 학습자 작문의 형태 오류 감소에 미치는 영향
박주현
한국어교육 18 (1) : 125 ~ 148
[2007]
Writing:Research, theory, and application
Krashen, S. D.
Pergamon Press
[1984]
Writing conference talk:Factors associated with high-and low-rated writing conferences
Walker, C. P.
Research in the Teaching of English 21 (1) : 266 ~ 285
[1987]
Writing conference and the weaving of multi-voiced texts in college composition
Patthey-Chavez
Research in the Teaching of English 31 (1) : 51 ~ 90
[1997]
Writing clearly:Responding to ESL compositions
Bates, L.
Heinle and Heinle Press
[1993]
The writing conference:A one-to-one conversation, Eight approaches to teaching composition
Carnicelli, T. A.
NCTE Quarterly 3 (1) : 110 ~ 111
[1980]
The writing conference as performance
Newkirk, T.
Research in the Teaching of English 29 (1) : 198 ~ 201
[1995]
The writing conference as a locus of emergent agency
Strauss, S.
Written Communication 23 (1) : 385 ~ 391
[2006]
The textual outcomes of native speaker-nonnative speaker negotiation:What do they reveal about second language learning?
Pica, T.
D. C. Heath Press
[1992]
The teacher, the author, and the text:Variations in form and content of writing conferences
McCarthey, S.
Journal of Reading Behavior 24 (1) : 71 ~ 82
[1992]
The push toward communication
Higgs, T.
National Textbook Press
[1982]
The effect of different types of corrective feedback on ESL student
Bitchener, J.
Journal of second Language Writing 14 (1) : 195 ~ 198
[2005]
The case against grammar correction in L2 writing classes
Truscott, J.
Language Learning 46 (1) : 340 ~ 349
[1996]
The Analysis of Writing Conferences in a Korean EFL Context:Focused on Negotiation Patterns of Revision and the Effects of Conferences
Park, L. E.
Ewha University
[2009]
Testing ESL composition:A practical approach
Jacobs, H. L.
Newbury House Press
[1981]
Teaching by Principles
Brown, H. D.
Prentice-Hall Press
[1994]
Taking advantage of conference-centered writing
Sokmen, A. A.
TESOL Newsletter 22 (1) : 3 ~ 5
[1988]
Student reactions to teacher response in multiple-draft composition classrooms
Ferris, D. R.
TESOL Quarterly 29 (1) : 33 ~ 53
[1995]
Student Input and Negotiation of Meaning in ESL Writing Conferences
Goldstein, L. M.
TESOL Quarterly 24 (2) : 448 ~ 449
[1990]
Second language writing:Research insights for the classroom
Cohen, A.
Cambridge University Press
[1990]
Second language writing
Hyland, K.
Cambridge University Press
[2003]
Responding to student writing, Writing in a second language
Zamel, V.
Longman Press
[1985]
Reducing composition errors:An experiment
Lanlande, J. F.
The Modern Language Journal 66 (1) : 32 ~ 35
[1982]
Native speaker/non-native speaker conversation and the negotiation of comprehensible input
Long, M. H.
Applied Linguistics 4 (2) : 139 ~ 141
[1983]
Learning as changing participation:discourse roles in ESL writing conference
Yong, R. F.
The Modern Language Journal 88 (1) : 519 ~ 535
[2004]
L2 writing conferences:Investigating teacher talk
Ewert, E. D.
Journal of Second Language Writing 18 (1) : 251 ~ 269
[2009]
Is feedback pedagogically correct? Research design issues in students of feedback on writing
Guenette, D.
Journal of Second Language Writing 16 (1) : 40 ~ 53
[2007]
Improving Korean University Student EFL Academic Writing with Contrastive Rhetoric:Teacher Conferencing and Peer Response Can Help
Walker, D.
The Journal Of Asia TEFL 3 (1) : 71 ~ 111
[2006]
Implementing Conferences in a Korean EFL Writing Class: The Impact of the Negotiated Input
박은애
응용언어학 24 (3) : 373 ~ 394
[2008]
Helping writers to think:The effect of speech roles in individual conferences on the quality of thought in writing
Jacobs, S. E.
College English 38 (1) : 499 ~ 505
[1977]
Error correction in foreign language teaching:Recent theory, research, and practice
Hendrickson, J. M.
Modern Language Journal 62 (2) : 387 ~ 398
[1978]
Error Analysis and Inter language
Corder, Stephen Pit
Oxford University
[1981]
ESL writers and feedback:Giving more autonmy to learners
Hyland, F.
Language Teaching Research 4 (1) : 33 ~ 54
[2000]
Differential effects of oral and written corrective feedback in the ESL classroom
Sheen, Y.
Studies in second language acquisition 32 (1) : 203 ~ 234
[2010]
Coaching from the margins:Issues in written response
Leki, I.
Cambridge University Press
[1991]
A typology of written corrective feedback types
Ellis, R.
ELT Journal 63 (1) : 97 ~ 107
[2009]
' 한국어교육학 : 면담 피드백이 한국어 학습자의쓰기 내용 향상에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문