고객접점서비스가 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향: 대안부족의 조절효과

' 고객접점서비스가 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향: 대안부족의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customer satisfaction
  • lackofalternatives
  • moderated mediation analysis
  • revisit intention
  • service encounter
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,310 3

0.0%

' 고객접점서비스가 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향: 대안부족의 조절효과' 의 참고문헌

  • 환경 친화적인 호텔 식음료 서비스 요인이 고객만족·재방문의도에 미치는 영향
    박정화 관광경영연구 14 (4) : 123 ~ 145 [2010]
  • 항공사 객실 승무원의 비언어적 커뮤니케이션과 고객 접점 인적 서비스 품질이 고객 만족과 브랜드 태도에 미치는 영향
    정은유 관광학연구 36 (4) : 143 ~ 164 [2012]
  • 패밀리레스토랑에서 만족과 재구매의도 간에 전환장벽의 조절효과
    김광지 관광연구 27 (2) : 21 ~ 38 [2012]
  • 중요도와 성취도 평가 및 만족도에 관한 연구
    고재윤 호텔관광연구 8 (4) : 47 ~ 60 [2006]
  • 인스턴트 메신저 서비스의 서비스품질, 전환장벽, 고객만족도가 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김성호 방호열 마케팅관리연구 10 (1) : 1 ~ 28 [2005]
  • 의료서비스품질이 관계품질과 서비스충성도에 미치는 영향:전환장벽의 조절효과를 중심으로
    장원재 황인창 산업경제연구 20 (5) : 1875 ~ 1902 [2007]
  • 스포츠센터의 고객접점서비스, 고객만족, 전환장벽, 재구매간의 인과관계
    최상원 한국체육과학회지 22 (4) : 179 ~ 195 [2013]
  • 레스토랑 방문 고객의 만족도와 고객 충성도간 관계에 있어 대안매력도와 전환비용의 조절효과
    황정현 호텔경영학연구 20 (6) : 37 ~ 59 [2011]
  • 박사
  • 골프장 고객접점 서비스 품질이 고객만족과 소비자 행동에 미치는 영향
    임세준 한국체육과학회지 21 (6) : 827 ~ 836 [2012]
  • 고객접점서비스요인이 고객만족에 미치는 영향 -서울시내 특1급 호텔 레스토랑을 중심으로-
    고재윤 호텔경영학연구 15 (2) : 105 ~ 123 [2006]
  • Understanding the customer base of service providers: An examination of the differences between switchers and stayers
    Ganesh. J. Journal of Marketing 64 : 65 ~ 87 [2000]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual. strategic. and statistical consideration
    Baron. R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The influence of satisfaction. trust and switching barriers on customer retention in a continuos purchasing setting
    Ranaweera. C. International Journal of Service Industry Management 14 (4) : 374 ~ 395 [2003]
  • The impact of switching costs on the customer satisfaction-loyalty link: Mobile phone service in France
    Lee. J. Journal of Services Marketing 15 (1) : 35 ~ 48 [2001]
  • The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms
    Anderson. E. W. Marketing Science 12 : 125 ~ 143 [1993]
  • The Roles of Service Encounters, Service Value, and Job Satisfaction in Achieving Customer Satisfaction in Business Relationships
    Gil, I. Industrial Marketing Management 37 : 921 ~ 939 [2008]
  • Switching intention model development: Role of service performances. customer satisfaction. and switching barriers in the hotel industry
    Han, H. International Journal of Hospitality Management 30 : 619 ~ 629 [2011]
  • Switching costs. alternative attractiveness and experience as moderators of relationship commitment in professional. consumer services
    Sharma. N. International Journal of Service Industry Management 11 (5) : 470 ~ 490 [2000]
  • Switching barriers and repurchase intentions in services
    Jones. M. A. Journal of Retailing 76 (2) : 259 ~ 274 [2000]
  • Social interactions and intentions to revisit for agritourism service encounters
    Choo, H. Tourism Management 40 : 372 ~ 381 [2014]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundings on Consumers and Employees
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 56 : 57 ~ 71 [1992]
  • Service quality. trust. and patient satisfaction in interpersonal-based medical service encounters
    Chang. C-S. BMC Health Services Research 13 : 2 ~ [2013]
  • SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models
    Preacher, K. J. Behavior Research Methods. Instruments. and Computers 36 (4) : 717 ~ 731 [2004]
  • Multiple Regression: Testing and Interpreting Interactions
    Aiken. L. S. Sage [1991]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin. J. J. Jr. Journal of Marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Influencing factors on restaurant customers’' revisit intention: The roles of emotions and switching barriers
    Han, H. International Journal of Hospitality Management 28 : 563 ~ 572 [2009]
  • Effect of experiential value on customer satisfaction with service encounters in luxury-hotel restaurants
    Wu. C.. H. J. International Journal of Hospitality Management 28 : 586 ~ 593 [2009]
  • Does the look matter? The impact of casino servicescape on gambling customer satisfaction. intention to revisit. and desire to stay
    Lam. L. W. International Journal of Hospitality Management 30 : 558 ~ 567 [2011]
  • Customer value. satisfaction. loyalty. and switching costs: An illustration from a business-to-business service context
    Lam. S. Y. Journal of the Academy of Marketing Science 32 (3) : 293 ~ 311 [2004]
  • Computation tools for probing interactions in multiple linear regression, multilevel modeling, and latent curve analysis
    Preacher, K. J. Journal of Educational and Behavioral Statistics 31 (3) : 437 ~ 448 [2006]
  • Addressing moderated mediation hypotheses: Theory. methods. and prescriptions
    Preacher, K. J. Multivariate Behavioral Research 42 (1) : 185 ~ 227 [2007]
  • A contingency model of behavioral intentions in a service context
    Patterson. P. G. European Journal of Marketing 38 (9/10) : 1304 ~ 1315 [2004]