여행사 종사원의 상사특성이 조직침묵, 직무만족, 조직몰입에 미치는 영향

논문상세정보
' 여행사 종사원의 상사특성이 조직침묵, 직무만족, 조직몰입에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • employeesilence
  • job satisfaction
  • organizational commitment
  • seniorstraits
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,159 9

0.0%

' 여행사 종사원의 상사특성이 조직침묵, 직무만족, 조직몰입에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 상사의 리더십에 따른 침묵현상이 조직몰입, 이직의도에 미치는 영향
    박종철 관광연구저널 27 (2) : 235 ~ 255 [2013]
  • 호텔기업의 윤리적 리더십과 상사신뢰, 직무만족, 직무몰입의 구조적 관계에 관한 연구
    서철현 호텔경영학연구 22 (1) : 43 ~ 59 [2013]
  • 호텔·외식업체 종사원의 조직침묵이 직무만족과조직몰입에 미치는 영향: 조직냉소주의의 매개효과 검증
    신규희 이수범 이종학 호텔경영학연구 21 (4) : 133 ~ 152 [2012]
  • 지각된 조직지원과 상사지원이 이중몰입에 미치는 영향에서 조직동일시의 매개효과-항공사 종사원을 대상으로-
    윤선영 한국항행학회논문지 16 (5) : 853 ~ 863 [2012]
  • 종사원의 상사신뢰가 경영성과에 미치는 영향
    김경환 호텔관광연구 11 (4) : 72 ~ 87 [2009]
  • 조직 침묵이 이직의도에 미치는 영향: 조직 냉소주의를 통한 자기 효능감의 매개된 조절 효과
    정현선 한국심리학회지: 산업 및 조직 23 (1) : 89 ~ 104 [2010]
  • 인센티브 여행 참가자 만족이 직무만족과 경영성과에미치는 영향 연구
    정대봉 관광경영연구 17 (4) : 339 ~ 356 [2013]
  • 외식업체 종사원이 지각하는 상사의 서번트 리더십이 조직에 대한 신뢰와 조직몰입에 미치는 영향
    최동주 관광경영연구 12 (3) : 91 ~ 113 [2008]
  • 여행사의 서비스지향성이 조직몰입과 직무만족에 미치는 영향 연구
    박시범 관광경영연구 15 (4) : 85 ~ 103 [2011]
  • 여행사 직원이 인식하는 상사특성과 상사통제가 상사신뢰에 미치는 영향분석
    유희경 관광연구 25 (3) : 259 ~ 278 [2010]
  • 상사의 비인격적 감독과 부하의 조직시민행동 차원간의 관계에서 상사신뢰의 매개효과
    이경근 조용현 인적자원관리연구 17 (3) : 173 ~ 192 [2010]
  • 상사의 비인격적 감독 행동이 조직효과성에 미치는 영향: 상사신뢰의 매개효과와 회복탄력성의 조절효과를 중심으로
    임창현 HRD연구 15 (3) : 85 ~ 115 [2013]
  • 박사
  • 상사신뢰의 결정요인과 직무수행간의 구조적 관계
    김흥보 제주대학교 대학원 [2006]
  • 변혁적리더십이 직무만족과 고객지향성에 미치는 영향: 팔로어십의 조절효과를 중심으로
    정혜란 관광경영연구 18 : 277 ~ 298 [2014]
  • 기업 교육훈련 참여자의 학습동기와 자기효능감, 유인가, 직무몰입 및 상사지원의 관계
    곽재덕 직업교육연구 29 (2) : 91 ~ 112 [2010]
  • Using Social Identity Theory to Explain the Job Satisfaction of Public Sector Employees
    Brunetto, Y The International Journal of Public Sector Management 15 (7) : 534 ~ 551 [2002]
  • The impact of superior-subordinate relationships on the commitment, job satisfaction, and performance of virtual workers
    Golden, T. D The Leadership Quarterly 19 : 77 ~ 88 [2008]
  • The Roles of Hotel Identification on Customer-related Behavior
    Choi, N. H Nankai Business Review International 2 (3) : 240 ~ 256 [2011]
  • The Role of Organizational Justice in Determining Work Outcomes of National and Expatriate Academic Staff in Malaysia
    Arif Hassan, J. H International Journal of Commerce and Management 21 (1) : 82 ~ 93 [2011]
  • The Impact of the Supervisor’s Role in Training Programmes on the Transfer of Training : A Case Study in Four East Malaysian Local Governments
    Hua, N. K. Research and Practice in Hum an Resource Management 19 (2) : 24 ~ 42 [2011]
  • The Distinctive Effects of Dual-level Leadership Behaviors on Employees' Trust in Leadership: An Empirical Study from China.
    Bai, Y. Asia Pacific Journal of Management 29 : 213 ~ 237 [2012]
  • Relationship between Employee Silence and Organizational Commitment in a Private Healthcare Company
    Deniz, N. Procedia-Social and Behavioral Sciences 99 : 691 ~ 700 [2013]
  • Organizational silence: a barrier to change and development in a pluralistic world
    Morrison, E. W Academy of Management Review 25 : 706 ~ 725 [2000]
  • Organizational Silence: A Survey on Employees Working in a Chain Hotel
    Ehtiyar, R. Tourism and Hospitality Management 14 (1) : 51 ~ 68 [2008]
  • Organizational Commitment, Perceived Organizational Support, and Job Satisfaction among School Teachers: Comparing Public and Private Sectors in Bangladesh
    Rahman, H. M. S South Asian Journal of Management 19 (3) : 7 ~ 17 [2012]
  • Moderating effects of supervisor support, monetary rewards, and career paths on the relationship between job burnout and turnover intentions in the context of call centers
    Choi, S. Managing Service Quality 22 (5) : 492 ~ 516 [2012]
  • Longitudinal Effects of Job Insecurity on Employee Outcomes: The Moderating Role of Emotional Intelligence and the Leader-Member Exchange
    Cheng, T Asia Pacific Journal of Management 29 : 709 ~ 728 [2012]
  • Impact of Job Satisfaction on Employee Performance: An Empirical Study of Autonomous Medical Institutions of Pakistan
    Khan, A. H International Journal of Management and Innovation 3 (2) : 1 ~ 15 [2011]
  • Guanxi, the Supervisor-Subordinate Relationship and Job Status:A Primarily Empirical Investigation of Taiwanese Companies
    Lin, M. J The Journal of International Management Studies 8 (1) : 84 ~ 95 [2013]
  • Fairness of Performance Appraisal and Organizational Commitment
    Salleh, M. Asian Social Science 9 (2) : 121 ~ 128 [2013]
  • Employee Silence: Quiescence and Acquiescence as Responses to Perceived Injustice
    Pinder, C Research in Personnel and Human Resource Management 20 : 3313 ~ 3369 [2001]
  • Do I Hear the Whistle…? A First Attempt to Measure Four Forms of Employee Silence and Their Correlates
    Knoll, M. Journal of Business Ethics 113 : 349 ~ 362 [2013]
  • Conceptualizing employee silence and employee voice as multidimensional constructs
    Van Dyne, L. Journal of Management Studies 40 : 1359 ~ 1392 [2003]