만 3~5세 유아의 연령별 읽기와 쓰기에 대한 어머니의 기대수준과 실제 지도수준

' 만 3~5세 유아의 연령별 읽기와 쓰기에 대한 어머니의 기대수준과 실제 지도수준' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academicreadiness
  • literacy
  • maternalexpectationandpractice
  • reading and writing
  • school readiness
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
301 1

0.0%

' 만 3~5세 유아의 연령별 읽기와 쓰기에 대한 어머니의 기대수준과 실제 지도수준' 의 참고문헌

  • 취학직전 유아기 자녀의 학업 교육에 대한 부모 신념과 참여 연구
    송명숙 열린유아교육연구 15 (6) : 361 ~ 384 [2010]
  • 취학전 아동의 초기 학습능력에 어머니의 교육참여가 미치는 영향: 학습관련 기술의 매개효과를 중심으로
    김영희 아동교육 20 (1) : 5 ~ 17 [2011]
  • 취학 저년도 가정문해환경과 독서경험이 초등학교 1학년 아동의 읽기동기와 읽기능력에 미치는 영향
    정수정 어린이미디어연구 11 (2) : 193 ~ 223 [2012]
  • 초등학생의 읽기이해력과 읽기태도가 교과 성적에 미치는 영향
    정수정 아동교육 22 (4) : 257 ~ 275 [2013]
  • 초등학교 학교준비도에 대한 유아기자녀 부모, 학령기자녀 부모와 유아교사, 초등교사의 인식차이
    방소영 아동학회지 34 (2) : 139 ~ 160 [2013]
  • 유아의 출현적 문해 발달과 가정문해환경과의 관계
    김길숙 아동학회지 34 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • 유아의 문식성 습득에 대한 교사와 부모의 신념
    김정화 한국가정관리학회지 24 (1) : 237 ~ 251 [2006]
  • 유아 연령별 읽기, 쓰기에 대한교사의 기대수준과 실제 지도수준 비교
    박은혜 유아교육학논집 17 (5) : 465 ~ 487 [2013]
  • 유아 문자언어교육에 대한 유치원 학부모의 인식조사연구
    전지형 열린유아교육연구 10 (2) : 151 ~ 167 [2005]
  • 영아기 자녀를 둔 어머니의 영아발달지식과 발달에 대한 기대
    양미선 한국영유아보육학 58 (58) : 149 ~ 166 [2009]
  • 영ㆍ유아 언어, 인지, 사회ㆍ정서 발달 평가도구 개발
    이종숙 유아교육학논집 13 (4) : 269 ~ 290 [2009]
  • 영․유아 언어, 인지, 사회․정서 발달 평가도구 문항 개발을 위한 예비연구
    이종숙 교육과학연구 40 (3) : 117 ~ 148 [2009]
  • 어머니의 자녀성숙행동기대와 유아기 자녀의 정서지능, 만족지연능력, 친사회적 행동 간의 관계
    김혜순 미래유아교육학회지 18 (1) : 159 ~ 181 [2011]
  • 어머니의 문해 신념, 가정의 문해 환경, 유아의 문해 능력 간 인과적 관계
    김남희 생태유아교육연구 12 (2) : 113 ~ 133 [2013]
  • 어머니와 아버지의 아동 문해 발달에 대한 태도 및 가정문해환경
    김명순 Family and Environment Research 40 (1) : 147 ~ 162 [2002]
  • 어머니와 교사의 유아기의 발달에 대한 기대와 교육목표에 대한 인식
    유윤영 미래유아교육학회지 18 (1) : 133 ~ 158 [2011]
  • 문해지도를 위한 유아용 학습지에 대한 어머니의 인식 및 실제 현황 분석
    최석란 한국영유아보육학 30 : 249 ~ 270 [2002]
  • 만 5세 읽기능력, 어휘력 및 개인·환경 변인에 따른초등학교 3학년 읽기이해능력과 어휘력
    이기숙 유아교육연구 33 (4) : 363 ~ 384 [2013]
  • 만 2세 영아-어머니, 영아-아버지의 그림책 읽기행동 및 가정문해환경과 영아의 어휘력 간의 관계
    임수경 아동학회지 34 (3) : 1 ~ 19 [2013]
  • Where we stand: On the school readiness
    The National Association for the Education of Young Children
  • The expectations of mothers and teachers regarding development of three-year-old children
    Chang, E. K. Journal of the Korean Home Economics Association 36 (4) : 137 ~ 146 [1998]
  • The concepts of students, parents and teachers for the transition from the kindergarten to the elementary school
    Park, H. J. Busan National University of Education [2009]
  • Study of language adquisition ability if infants depending on the environmental elements
    Kim, E. B. Journal of Enneagram Studies 9 (1) : 107 ~ 137 [2012]
  • School readiness North Carolina: Strategies for defining, measuring, and promoting success for all children
  • Relation between reading comprehension,vocabulary, reading pleasure, and reading frequency
    Aarnoutse Aarnoutse, C. van Leeuwe Educational Research and Evaluation 4 (2) : 143 ~ 166 [1998]
  • Parent’s guide to raising kids who love to learn : Infant to grade school
    Elkind, D. Prentice Hall Press [1989]
  • Parenting in Contemporary Society
    Hamner, H. E. Kyoyookbook [2002]
  • PISA 2009 Assessment Framework-Key competencies in Reading
    OECD [2009]
  • Nuri curriculum guide for 305 year old children
  • National korean Curriculum (Notification No. 2011-361 of the Ministry of education, science and technology)
    Ministry of education, science and technology Ministry of education, science and technology [2011]
  • National Curriculum guide for young children Ⅲ: Express in daily life, language in daily life, inquiry in daily life (Notification No. 2007-153 of the Ministry of education and human resources development)
    Ministry of education, science and technology Ministry of education, science and technology [2008]
  • Mothers’ expectation on school adjustment of their preschool children and mothers’ perception of parenting efficacy and children’s competence
    Sin, H. J. Journal of Korean Child Care and Education 3 (1) : 71 ~ 87 [2007]
  • Mother's belief in the reading and writing development of young children and home literacy environment
    Kim, M. S. Yonsei Journal of Human Ecology 13 : 120 ~ 131 [1999]
  • Language education for young children
    Lee, J. H. Gongdongche [2009]
  • Language development and education for Young children
    Joo, Y. H. Komunsa [2001]
  • Language arts for young children
    Han, Y. M. Hakjisa [2006]
  • Kyowon: the largest market for kids is education section and home-study matarials occupied more than 30% of the market for education section
    Kim, K. H. The Seoul Economy
  • Korean Evidence-Based Assessment for Age 2 to 5. Seoul : Ministry of education, science, and technology
    Lee, J. S. Jeju Special Self-Governing Provincial Office of Education [2008]
  • Incidentalwordlearning in science classes
    Carlisle Carlisle, J, F. Fleming Contemporary Educational Psychology 25 : 184 ~ 211 [2000]
  • ISCED 2011에 비추어본 유아교육과 초등교육 학제의 국제 비교 연구
    박은혜 초등교육연구 25 (2) : 267 ~ 284 [2012]
  • Definition and Selection of Key Competencies: Excutive Summary
    OECD [2005]
  • Children stress : A creeping phenomenon
    O’Brien, S. J. Childhood Education 65 (2) : 105 ~ 106 [1988]
  • Analysis according to periodic change of parents’ expectation level to children’s education
    An, G. J. Kyungnam University [2001]
  • An analysis of supplemental education and its influence in early childhood education
    Cha, S. H. [2010]
  • An analysis of social and psychological reasons for overheated early childhood education in Korea
    Woo, N. H. Dongduk Journal of Life Science Studies 10 : 161 ~ 173 [2005]
  • A survey study on the guidance of reading and writing for preschool children
    Hong, S. O. Journal of Early Childhood Education 12 : 195 ~ 214 [2003]
  • A study on mother’s expectation for infant development
    Kim, J. H. Ewha Womans University [1989]
  • A study on development of the learning readiness tests for young children
    Park, H. J. [1987]
  • A comparison of preschool and kindergarten teacher expectations for school readiness
    Hains, A. H. Early Childhood Research Quarterly 4 (1) : 75 ~ 88 [1989]