논문 : 의료관광 질적 제고를 위한 의료 서비스품질과 물리적 환경, 고객만족에 관한 연구

' 논문 : 의료관광 질적 제고를 위한 의료 서비스품질과 물리적 환경, 고객만족에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customer satisfaction
  • hospitalenvironment
  • hospitalservicequality
  • medical tourism
  • quality of service
  • 고객만족
  • 병원물리적환경
  • 병원서비스품질
  • 서비스 품질
  • 의료관광
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,008 0

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' 논문 : 의료관광 질적 제고를 위한 의료 서비스품질과 물리적 환경, 고객만족에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 박사
  • 지각된 서비스품질의 결정과정: 판단이론적 시각
    이학식 한국경영학회 26 (1) : 139 ~ 154 [1997]
  • 의료서비스에서 물리적 환경, 공정성, 지각된 대기시간이 재이용의도에 미치는 영향
    윤성욱 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) (12) : 135 ~ 154 [2003]
  • 의료서비스 품질이 의료고객 만족과 지속가능한 의료관광에 미치는 영향
    이호길 관광연구 25 (3) : 279 ~ 296 [2010]
  • 의료서비스 품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
    전성규 부경대학교 [2011]
  • 의료관광 종사 간호사의 직무만족도가 서비스 품질과 환자의 만족 및 재방문 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    오지경 관광레저연구 23 (3) : 147 ~ 161 [2011]
  • 의료관광 상품의 선택속성에 관한 연구
    곽대영 관광연구저널 25 (4) : 85 ~ 101 [2011]
  • 의료관광 마케팅 전략 모형에 관한 연구
    김도영 관광연구저널 22 (2) : 261 ~ 281 [2008]
  • The two dimensional impact of color on shopping
    Crowley, A. E. Marketing letters 4 (1) : 59 ~ 69 [1993]
  • The service challenge: Integrating for competitive advantage
    Baker, J. American Marketing Association : 79 ~ 84 [1986]
  • The Influence of Store Environment on Quality Inferences and Store Image
    Baker, Julie Journal of the Academy of Marketing Science 22 (4) : 328 ~ 339 [1994]
  • Servicescapes: The Impact of Physical surrounding on Customers and Employees
    Bitner Journal of Marketing 56 : 57 ~ 71 [1992]
  • IPA방법을 이용한 한방의료체험의 향상 방안에 관한 연구 -대장금 한방의료 체험행사장을 방문한 중국관광객을 중심으로-
    윤병국 관광연구저널 26 (3) : 81 ~ 95 [2012]
  • Evaluating Service Encounters; The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 54 (2) : 69 ~ 82 [1990]
  • Effects of waiting on the satisfaction with the service: Beyond objective time measures
    Pruyn, A. International Journal of Research in Marketing 15 (4) : 321 ~ 334 [1998]
  • Effects of Waiting on the Satisfaction with the Service: Beyond Objective Time Measures
    Pruyn Ad International Journal of Research in Marketing (15) : 321 ~ 334 [1994]
  • Deepening the Understanding of Hospital Patient Satisfaction:Fulfillment and Equity Effects
    Swan, J. Journal of Health Care Marketing 5 (3) : 7 ~ 10 [1985]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing : 2 ~ 22 [1988]
  • An Assessment of the Relationship between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers Purchase Intentions
    Taylor, S. A. Journal of retailing 70 (2) : 163 ~ 178 [1994]
  • Advances in Services Marketing and Management: Research and Practice, 2 : 65 ~ 85
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (Fall) : 41 ~ 50 [1985]