원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색

정한호 2014년
' 원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 몰입이론
  • 원격 연수
  • 지속적인수강의도
  • 확장된 기술수용모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
46 0

0.0%

' 원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색' 의 참고문헌

  • 현직 교원의 요구 분석을 통한 원격연수 개선 방안 연구
    박은종 교육연구논총 28 (1) : 103 ~ 134 [2007]
  • 테크놀로지 활용에 따른 교육활동의 변화와 교사의 심리적 배경의 영향
    신원석 한국콘텐츠학회 논문지 11 (9) : 536 ~ 545 [2011]
  • 초등교사의 사이버교육 참여 경험 분석
    강주성 청주교육대학교 교육대학원 [2011]
  • 초등교사 연수체제의 디지털화에 관한 연구
    김정랑 [2002]
  • 초ㆍ중등교원의 외국어 원격교육연수에 대한 인식과 개선 방안
    이준 멀티미디어 언어교육 12 (1) : 203 ~ 229 [2009]
  • 직무 및 자격연수 과정 개발과 운영사례를 통한 원격교육연수 개선방안
    이종연 농업교육과 인적자원개발 34 (4) : 117 ~ 134 [2002]
  • 정보기술수용모형을 이용한 초등학생들의 영어 디지털교과서 수용 가능성에 대한 연구
    강진 멀티미디어 언어교육 16 (1) : 11 ~ 36 [2013]
  • 유치원교사의 웹기반 원격연수프로그램 평가체제 개발
    이경화 열린유아교육연구 10 (3) : 273 ~ 300 [2005]
  • 유치원 교사 원격연수의 인식과 실태 및 요구도 조사
    강한나 어린이미디어연구 5 (1) : 17 ~ 37 [2006]
  • 유치원 교사 원격교육 직무연수에 대한 강좌 평가 및 효과분석
    심숙영 유아교육연구 22 (3) : 23 ~ 42 [2002]
  • 박사
  • 박사
    원격연수에 대한 초등교사의 인식 분석
    양지혜 대구교육대학교 교육대학원 [2005]
  • 원격교육을 통한 초등교원연수 개별화 방안
    송광용 한국교원교육연구 22 (1) : 225 ~ 250 [2005]
  • 원격교육을 통한 유아교원연수의 활성화 방안
    김경화 한국영유아보육학 31 : 327 ~ 350 [2002]
  • 원격교육연수 업무 혁신 매뉴얼. 교원양성연수과정책자료
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2006]
  • 박사
  • 원격교원연수 제도 및 운영실태에 대한 교사의 인식
    홍성우 계명대학교 교육대학원 [2005]
  • 온라인 멀티미디어 영어교육 수업을 위한 효율적인콘텐츠 유형과 교수ㆍ학습 방안
    이충현 외국어교육연구 23 (1) : 103 ~ 134 [2009]
  • 사이버 연수에 대한 교사의 인식과 개선방안에 관한 연구
    권영탁 대구카톨릭대학교 교육대학원 [2002]
  • 사이버 교육에서의 학습자간 상호작용 증진을 위한 수업전략
    이해경 2005사이버대학 교육포럼자료집 : 37 ~ 57 [2005]
  • 사이버 교원 연수의 운영 실태 분석 - 국내 사이버 교원연수기관을 중심으로 -
    김경현 한국교원교육연구 21 (3) : 135 ~ 162 [2004]
  • 몰입(Flow)이론을 적용한 여가상담에 관한 연구
    노용구 한국여가레크리에이션학회지 29 : 109 ~ 119 [2005]
  • 능동적 학습 참여를 위한 원격교원연수 개선 방안
    임지원 공주교육대학교 교육대학원 [2008]
  • 국립특수교육원 부설 원격연수 운영에 대한 교원의 인식 및 만족도 분석
    권택환 지체.중복.건강장애연구 52 (4) : 349 ~ 366 [2009]
  • 교육정보화백서
    교육과학기술부 한국교육학술정보원 [2012]
  • 교원의 원격연수 이용실태 및 현장활용도 분석을 통한 활성화 방안
    김성호 전북대학교 교육대학원 [2003]
  • 교원 정보화 연수의 유형별 비용 효과성 비교분석 연구
    정인성 교육정보미디어연구 9 (2) : 39 ~ 70 [2003]
  • 교원 원격연수에서 학습자 배경변인과 온라인 학습전략에 따른 학업성취도 및 교육만족도 분석
    황재연 교육정보미디어연구 12 (2) : 255 ~ 274 [2006]
  • 교원 원격교육연수원의 운영현황 및 개선방안 탐색
    임정훈 한국교육논단 7 (1) : 191 ~ 217 [2008]
  • 박사
  • 교사의 학습자 특성에 따른 원격연수에 대한 인식탐구
    염명숙 인문학연구 36 (1) : 429 ~ 455 [2009]
  • 교사의 멀티미디어 교수자료 사용 의도에영향을 미치는 요인 연구 -기술수용모형을 중심으로-
    정한호 교육과정평가연구 15 (1) : 157 ~ 186 [2012]
  • 교사들의 온라인 연수 수강 경험에 대한 질적 사례
    정한호 총신대논총 33 : 430 ~ 468 [2014]
  • “가장 많이 듣는 원격 강의는 외국어”-몸집 커진 원격연수, 내용은 글쎄…
    이은주 우리교육 : 74 ~ 76 [2009]
  • e러닝 : 사이버 공간의 새로운 패러다임
    이인숙 문음사 [2002]
  • What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction
    Sun, P. Computers & Education 50 : 1183 ~ 1202 [2008]
  • Using Davis’s perceived usefulness and ease-of-use instruments for decision making: A confirmatory and multigroup invariance analysis
    Doll, W. J. Decision Sciences 52 (4) : 839 ~ 869 [1998]
  • User acceptance of hedonic information systems
    Heijden, H. van der. MIS Quarterly 28 (4) : 695 ~ 704 [2004]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding customers' loyalty intentions towards online shopping : an integration of technology acceptance model and fairness theory
    Chiu, C. M. Behaviour & Information Technology 28 (4) : 347 ~ 360 [2009]
  • Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models
    Taylor, S. Information Syste Research 6 (2) : 144 ~ 176 [1995]
  • Understanding Information Systems Continuance: An Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • Time flies when you’re having fun : Cognitive absorption and beliefs about information technology
    Agarwal, R. MIS Quarterly 24 (4) : 665 ~ 694 [2000]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The role of need for cognition and mood in online flow experience
    Li, D. Journal of Computer Information Syste 46 (1) : 11 ~ 17 [2006]
  • Television as escape : Subjective experience before an evening of heavy viewing
    Kubey, R. W. Communication Report 3 (2) : 92 ~ 100 [1990]
  • Structural equation modelling in practice. A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Strategic information systems planning success : An investigation of the construct and its measurement
    Segars, A. H. MIS Quarterly 22 (2) : 139 ~ 163 [1998]
  • SMS-based library catalogue system : A preliminary investigation of user acceptance
    Goh, T. T. The Electronic Library 27 (3) : 394 ~ 408 [2009]
  • Research report : The evolving relationship between general and specific computer self-efficacy—an empirical assessment
    Agarwal, R. Information Syste Research 11 (4) : 418 ~ 430 [2000]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford Press [2005]
  • Principles and practice in reporting structural equation analysis
    McDonald, R. P. Psychological Methods 7 (1) : 64 ~ 82 [2002]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technologies
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1995]
  • Learners' acceptance of e-learning in South Korea : Theories and results
    Lee, B. C. Computers & Education 53 (4) : 1320 ~ 1329 [2009]
  • Investigating the individual difference antecedents of perceived enjoyment in students’ use of blogging
    Wang, Y. British Journal of Educational Technology 43 (1) : 139 ~ 152 [2012]
  • Gender Differences in the Perception and Use of E-mail : An Extension to the Technology Acceptance Model
    Gefen, D. MIS Quarterly 21 (4) : 389 ~ 400 [1997]
  • Exploring Chinese Users’ Acceptance of Instant Messaging Using the Theory of Planned Behavior, the Technology Acceptance Model, and the Flow Theory
    Lu, Y. Computers in Human Behavior 25 (1) : 29 ~ 39 [2009]
  • Explaining and predicting users' continuance intention toward e-learning : An extension of the expectation–confirmation model
    Lee, M. C. Computer & Education 54 (2) : 506 ~ 516 [2010]
  • Evaluating structural equation models with unobservable and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • EQS: Structural Equations Program Manual
    Bentler, P. M. BMDP [1993]
  • Determinants of User Acceptance of Digital Libraries : an Empirical Examination of Individual Differences and System Characteristics
    Hong, W. Journal of Management Information Syste 18 (3) : 97 ~ 124 [2002]
  • Designing website attributes to induce experiential encounters
    Huang, M. H. Computers in Human Behavior 19 (4) : 425 ~ 442 [2003]
  • Design aesthetics leading to m-loyalty in mobile commerce
    Cyr, D. Information and Management 43 : 950 ~ 963 [2006]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis, Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. Structural Equation Modeling 6 (1) : 1 ~ 55 [1999]
  • Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test
    Compeau, D. R. MIS Quarterly 19 (2) : 189 ~ 211 [1995]
  • Beyond boredom and anxiety
    Csikszentmihalyi, M. Jossey Bass [1975]
  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
    Koufaris, M. Information Syste Research 13 (2) : 205 ~ 223 [2002]
  • Antecedents of perceived playfulness : An exploratory study on user acceptance of general information-searching websites
    Chung, J. Information & Management 41 (7) : 869 ~ 881 [2004]
  • An investigation of user perceptions and behavioral intentions towards the e-library. Library Collections
    Jeong, H. Acquisitions & Technical Services 35 : 45 ~ 60 [2011]
  • An investigation of user perceptions and attitudes towards learning objects
    Lau, S. H. British Journal of Educational Technology 39 (4) : 685 ~ 699 [2008]
  • An empirical investigation of students' behavioural intentions to use the online learning course websites
    Chang, S. C. British Journal of Educational Technology 39 (1) : 71 ~ 83 [2008]
  • An Empirical Analysis of the Antecedents of Electronic Commerce Service Continuance
    Bhattacherjee, A. Decision Support Syste 32 (2) : 201 ~ 214 [2001]
  • Acceptance of e-commerce services : The case of electronic brokerages, IEEE transactions on systems, man, and cybernetics part A
    Bhattacherjee, A. Syste &Humans 30 (4) : 411 ~ 420 [2000]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
    Venkatesh, V. Management Science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A model of the antecedents of perceived ease of use: Development and test
    Venkatesh, V. Decision Sciences 27 (3) : 451 ~ 481 [1996]
  • A longitudinal investigation of continued online shopping behavior : An extension of the theory of planned behavior
    Hsu, M. H. International Journal Human–Computer Studies 64 : 889 ~ 904 [2006]
  • A confirmatory factor analysis of the end-user computing satisfaction instrument
    Doll, W. J. MIS Quarterly 18 : 453 ~ 461 [1994]
  • A Conceptual and Operational Definition of Personal Innovativeness in the Domain of Information Technology
    Agarwal, R. Information Syste Research 9 (2) : 204 ~ 215 [1998]
  • 2010-2011 이러닝백서
    지식경제부 지식경제부, 정보통신산업진흥원, 한국U러닝연합회 [2012]
  • 2009년 원격교육연수원 수요자 만족도 조사⋅분석 연구
  • 2004년도 원격교육연수원 평가
    김영애 [2004]