연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색
정한호
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
정한호
주제어
몰입이론
원격 연수
지속적인수강의도
확장된 기술수용모형
참고문헌( 82)
유사주제 논문( 47)
몰입이론 28건
원격 연수 9건
확장된 기술수용모형 9건
지속적인수강의도 1건
인용/피인용
원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 ...
' 원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
몰입이론
원격 연수
지속적인수강의도
확장된 기술수용모형
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
50
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
몰입이론
29
0
0.0%
원격 연수
10
0
0.0%
지속적인수강의도
2
0
0.0%
확장된 기술수용모형
10
0
0.0%
계
51
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색'
의 참고문헌
현직 교원의 요구 분석을 통한 원격연수 개선 방안 연구
박은종
교육연구논총 28 (1) : 103 ~ 134
[2007]
테크놀로지 활용에 따른 교육활동의 변화와 교사의 심리적 배경의 영향
신원석
한국콘텐츠학회 논문지 11 (9) : 536 ~ 545
[2011]
초등교사의 사이버교육 참여 경험 분석
강주성
청주교육대학교 교육대학원
[2011]
초등교사 연수체제의 디지털화에 관한 연구
김정랑
[2002]
초ㆍ중등교원의 외국어 원격교육연수에 대한 인식과 개선 방안
이준
멀티미디어 언어교육 12 (1) : 203 ~ 229
[2009]
직무 및 자격연수 과정 개발과 운영사례를 통한 원격교육연수 개선방안
이종연
농업교육과 인적자원개발 34 (4) : 117 ~ 134
[2002]
정보기술수용모형을 이용한 초등학생들의 영어 디지털교과서 수용 가능성에 대한 연구
강진
멀티미디어 언어교육 16 (1) : 11 ~ 36
[2013]
유치원교사의 웹기반 원격연수프로그램 평가체제 개발
이경화
열린유아교육연구 10 (3) : 273 ~ 300
[2005]
유치원 교사 원격연수의 인식과 실태 및 요구도 조사
강한나
어린이미디어연구 5 (1) : 17 ~ 37
[2006]
유치원 교사 원격교육 직무연수에 대한 강좌 평가 및 효과분석
심숙영
유아교육연구 22 (3) : 23 ~ 42
[2002]
박사
웹기반 원격교원연수 활성화 방안 연구
장용구
강원대학교 교육대학원
[2002]
박사
원격연수에 대한 초등교사의 인식 분석
양지혜
대구교육대학교 교육대학원
[2005]
원격교육을 통한 초등교원연수 개별화 방안
송광용
한국교원교육연구 22 (1) : 225 ~ 250
[2005]
원격교육을 통한 유아교원연수의 활성화 방안
김경화
한국영유아보육학 31 : 327 ~ 350
[2002]
원격교육연수 업무 혁신 매뉴얼. 교원양성연수과정책자료
교육과학기술부
교육과학기술부
[2006]
박사
원격교육시스템을 이용한 교원연수의 학습자별 특성에 관한 연구
이선희
이선희
대전대학교 교육대학원
[2002]
원격교원연수 제도 및 운영실태에 대한 교사의 인식
홍성우
계명대학교 교육대학원
[2005]
온라인 멀티미디어 영어교육 수업을 위한 효율적인콘텐츠 유형과 교수ㆍ학습 방안
이충현
외국어교육연구 23 (1) : 103 ~ 134
[2009]
사이버 연수에 대한 교사의 인식과 개선방안에 관한 연구
권영탁
대구카톨릭대학교 교육대학원
[2002]
사이버 교육에서의 학습자간 상호작용 증진을 위한 수업전략
이해경
2005사이버대학 교육포럼자료집 : 37 ~ 57
[2005]
사이버 교원 연수의 운영 실태 분석 - 국내 사이버 교원연수기관을 중심으로 -
김경현
한국교원교육연구 21 (3) : 135 ~ 162
[2004]
몰입(Flow)이론을 적용한 여가상담에 관한 연구
노용구
한국여가레크리에이션학회지 29 : 109 ~ 119
[2005]
능동적 학습 참여를 위한 원격교원연수 개선 방안
임지원
공주교육대학교 교육대학원
[2008]
국립특수교육원 부설 원격연수 운영에 대한 교원의 인식 및 만족도 분석
권택환
지체.중복.건강장애연구 52 (4) : 349 ~ 366
[2009]
교육정보화백서
교육과학기술부
한국교육학술정보원
[2012]
교원의 원격연수 이용실태 및 현장활용도 분석을 통한 활성화 방안
김성호
전북대학교 교육대학원
[2003]
교원 정보화 연수의 유형별 비용 효과성 비교분석 연구
정인성
교육정보미디어연구 9 (2) : 39 ~ 70
[2003]
교원 원격연수에서 학습자 배경변인과 온라인 학습전략에 따른 학업성취도 및 교육만족도 분석
황재연
교육정보미디어연구 12 (2) : 255 ~ 274
[2006]
교원 원격교육연수원의 운영현황 및 개선방안 탐색
임정훈
한국교육논단 7 (1) : 191 ~ 217
[2008]
박사
교원 원격교육연수에서 교사의 ICT활용능력이 인지적 실재감을 매개로 하여 교사효능감에 미치는 영향
최정임
최정임
이화여자대학교 교육대학원
[2013]
교사의 학습자 특성에 따른 원격연수에 대한 인식탐구
염명숙
인문학연구 36 (1) : 429 ~ 455
[2009]
교사의 멀티미디어 교수자료 사용 의도에영향을 미치는 요인 연구 -기술수용모형을 중심으로-
정한호
교육과정평가연구 15 (1) : 157 ~ 186
[2012]
교사들의 온라인 연수 수강 경험에 대한 질적 사례
정한호
총신대논총 33 : 430 ~ 468
[2014]
“가장 많이 듣는 원격 강의는 외국어”-몸집 커진 원격연수, 내용은 글쎄…
이은주
우리교육 : 74 ~ 76
[2009]
e러닝 : 사이버 공간의 새로운 패러다임
이인숙
문음사
[2002]
What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction
Sun, P.
Computers & Education 50 : 1183 ~ 1202
[2008]
Using Davis’s perceived usefulness and ease-of-use instruments for decision making: A confirmatory and multigroup invariance analysis
Doll, W. J.
Decision Sciences 52 (4) : 839 ~ 869
[1998]
User acceptance of hedonic information systems
Heijden, H. van der.
MIS Quarterly 28 (4) : 695 ~ 704
[2004]
User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
Davis, F. D.
Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003
[1989]
Understanding customers' loyalty intentions towards online shopping : an integration of technology acceptance model and fairness theory
Chiu, C. M.
Behaviour & Information Technology 28 (4) : 347 ~ 360
[2009]
Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models
Taylor, S.
Information Syste Research 6 (2) : 144 ~ 176
[1995]
Understanding Information Systems Continuance: An Expectation-Confirmation Model
Bhattacherjee, A.
MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370
[2001]
Time flies when you’re having fun : Cognitive absorption and beliefs about information technology
Agarwal, R.
MIS Quarterly 24 (4) : 665 ~ 694
[2000]
The theory of planned behavior
Ajzen, I.
Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 (2) : 179 ~ 211
[1991]
The role of need for cognition and mood in online flow experience
Li, D.
Journal of Computer Information Syste 46 (1) : 11 ~ 17
[2006]
Television as escape : Subjective experience before an evening of heavy viewing
Kubey, R. W.
Communication Report 3 (2) : 92 ~ 100
[1990]
Structural equation modelling in practice. A review and recommended two-step approach
Anderson, J. C.
Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423
[1988]
Strategic information systems planning success : An investigation of the construct and its measurement
Segars, A. H.
MIS Quarterly 22 (2) : 139 ~ 163
[1998]
SMS-based library catalogue system : A preliminary investigation of user acceptance
Goh, T. T.
The Electronic Library 27 (3) : 394 ~ 408
[2009]
Research report : The evolving relationship between general and specific computer self-efficacy—an empirical assessment
Agarwal, R.
Information Syste Research 11 (4) : 418 ~ 430
[2000]
Principles and practice of structural equation modeling
Kline, R. B.
Guilford Press
[2005]
Principles and practice in reporting structural equation analysis
McDonald, R. P.
Psychological Methods 7 (1) : 64 ~ 82
[2002]
Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technologies
Davis, F. D.
MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340
[1989]
Multi-Variate Data Analysis
Hair, J. F.
Prentice-Hall
[1995]
Learners' acceptance of e-learning in South Korea : Theories and results
Lee, B. C.
Computers & Education 53 (4) : 1320 ~ 1329
[2009]
Investigating the individual difference antecedents of perceived enjoyment in students’ use of blogging
Wang, Y.
British Journal of Educational Technology 43 (1) : 139 ~ 152
[2012]
Gender Differences in the Perception and Use of E-mail : An Extension to the Technology Acceptance Model
Gefen, D.
MIS Quarterly 21 (4) : 389 ~ 400
[1997]
Exploring Chinese Users’ Acceptance of Instant Messaging Using the Theory of Planned Behavior, the Technology Acceptance Model, and the Flow Theory
Lu, Y.
Computers in Human Behavior 25 (1) : 29 ~ 39
[2009]
Explaining and predicting users' continuance intention toward e-learning : An extension of the expectation–confirmation model
Lee, M. C.
Computer & Education 54 (2) : 506 ~ 516
[2010]
Evaluating structural equation models with unobservable and measurement error
Fornell, C.
Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50
[1981]
EQS: Structural Equations Program Manual
Bentler, P. M.
BMDP
[1993]
Determinants of User Acceptance of Digital Libraries : an Empirical Examination of Individual Differences and System Characteristics
Hong, W.
Journal of Management Information Syste 18 (3) : 97 ~ 124
[2002]
Designing website attributes to induce experiential encounters
Huang, M. H.
Computers in Human Behavior 19 (4) : 425 ~ 442
[2003]
Design aesthetics leading to m-loyalty in mobile commerce
Cyr, D.
Information and Management 43 : 950 ~ 963
[2006]
Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis, Conventional criteria versus new alternatives
Hu, L.
Structural Equation Modeling 6 (1) : 1 ~ 55
[1999]
Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test
Compeau, D. R.
MIS Quarterly 19 (2) : 189 ~ 211
[1995]
Beyond boredom and anxiety
Csikszentmihalyi, M.
Jossey Bass
[1975]
Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
Koufaris, M.
Information Syste Research 13 (2) : 205 ~ 223
[2002]
Antecedents of perceived playfulness : An exploratory study on user acceptance of general information-searching websites
Chung, J.
Information & Management 41 (7) : 869 ~ 881
[2004]
An investigation of user perceptions and behavioral intentions towards the e-library. Library Collections
Jeong, H.
Acquisitions & Technical Services 35 : 45 ~ 60
[2011]
An investigation of user perceptions and attitudes towards learning objects
Lau, S. H.
British Journal of Educational Technology 39 (4) : 685 ~ 699
[2008]
An empirical investigation of students' behavioural intentions to use the online learning course websites
Chang, S. C.
British Journal of Educational Technology 39 (1) : 71 ~ 83
[2008]
An Empirical Analysis of the Antecedents of Electronic Commerce Service Continuance
Bhattacherjee, A.
Decision Support Syste 32 (2) : 201 ~ 214
[2001]
Acceptance of e-commerce services : The case of electronic brokerages, IEEE transactions on systems, man, and cybernetics part A
Bhattacherjee, A.
Syste &Humans 30 (4) : 411 ~ 420
[2000]
A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
Venkatesh, V.
Management Science 46 (2) : 186 ~ 204
[2000]
A model of the antecedents of perceived ease of use: Development and test
Venkatesh, V.
Decision Sciences 27 (3) : 451 ~ 481
[1996]
A longitudinal investigation of continued online shopping behavior : An extension of the theory of planned behavior
Hsu, M. H.
International Journal Human–Computer Studies 64 : 889 ~ 904
[2006]
A confirmatory factor analysis of the end-user computing satisfaction instrument
Doll, W. J.
MIS Quarterly 18 : 453 ~ 461
[1994]
A Conceptual and Operational Definition of Personal Innovativeness in the Domain of Information Technology
Agarwal, R.
Information Syste Research 9 (2) : 204 ~ 215
[1998]
2010-2011 이러닝백서
지식경제부
지식경제부, 정보통신산업진흥원, 한국U러닝연합회
[2012]
2009년 원격교육연수원 수요자 만족도 조사⋅분석 연구
한국교육학술정보원
[2009]
2004년도 원격교육연수원 평가
김영애
[2004]
' 원격연수에 대한 교사의 지속적인 수강의도에 영향을 주는 요인 탐색'
의 유사주제(
) 논문