페이스북에서 상품의견지도자의 커뮤니케이션 활동에 대한 비교문화연구

' 페이스북에서 상품의견지도자의 커뮤니케이션 활동에 대한 비교문화연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • cross-cultural study
  • facebook
  • korea&us
  • productopinionleadership
  • sns (social network service)
  • viral marketing
  • 바이럴 마케팅
  • 상품의견지도자
  • 소셜 네트워크
  • 페이스북
  • 한·미비교연구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,673 0

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' 페이스북에서 상품의견지도자의 커뮤니케이션 활동에 대한 비교문화연구' 의 참고문헌

  • 페이스북에서 효과적인 바이럴마케팅을 위한 영향력 있는 의견지도자의 커뮤니케이션 패턴 연구
    조승호 디지털융복합연구 11 (5) : 201 ~ 209 [2013]
  • 온라인 패션 커뮤니티에서 회원들 간의 구매정보 교환과정에 관한 연구
    윤여록 커뮤니케이션학 연구 18 (3) : 101 ~ 129 [2010]
  • Word-of-mouth and viral marketing referrals: what do we know? And what should we know?
    A. Lindgreen European Journal of Marketing 47 (7) [2013]
  • Who is talking? An ontology-based opinion leader identification framework for word-of-mouth marketing in online social blogs
    F. Li Decision Support Systems 51 (1) : 190 ~ 197 [2011]
  • Two hearts in three-quarter time: How to waltz the social media/viral marketing dance
    A. M. Kaplan Business Horizons 54 (3) : 253 ~ 263 [2011]
  • The people’s choice: How the voter makes up his mind in a presidential campaign
    P. F. Lazarsfeld Columbia University Press [1944]
  • Social network size in humans
    R. A. Hill Human Nature 14 (1) : 53 ~ 72 [2003]
  • Riesenverger, International Business
    Cavusgil, Knight The New Realities [2013]
  • Looking at, looking up or keeping up with people?: Motives and use of Facebook
    A. N. Joinson Proceedings of the SIGCHI conference on Human Factors in Computing Systems 4 : 1027 ~ 1036 [2008]
  • Finding and utilizing opinion leaders: Social networks and the power of relationships
    R. Van der Merwe South African Journal of Business Management (3) : 65 ~ 76 [2009]
  • DOI: DOI
  • DOI
  • Current studies in social psychology
    B. H. Raven Hoh, Rinehart [1965]
  • Cultural difference in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean college students
    Y-Sohn Kim Computers in Human Behavior 27 (1) : 365 ~ 372 [2011]
  • Context and meaning
    E. T. Hall Intercultural communication: A Reader 9 : 34 ~ 43 [2000]
  • College students' social networking experiences on Facebook
    T. A. Pempek Journal of Applied Developmental Psychology 30 (3) : 227 ~ 238 [2009]