연구논문 : 초등학교 학교폭력 가해, 피해, 가해-피해 집단의 심리사회적 특성

' 연구논문 : 초등학교 학교폭력 가해, 피해, 가해-피해 집단의 심리사회적 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • bullies
  • bully-victims
  • psychosocial characteristics
  • school violence
  • victims
  • 가해-피해자
  • 가해자
  • 심리사회적특성
  • 피해자
  • 학교폭력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,341 0

0.0%

' 연구논문 : 초등학교 학교폭력 가해, 피해, 가해-피해 집단의 심리사회적 특성' 의 참고문헌

  • 학교폭력가해청소년과 학교폭력가해피해청소년의 특성연구: 자존감의 매개효과
    염영미 미래청소년학회지 8 (3) : 117 ~ 136 [2011]
  • 학교폭력 가해자와 피해자 특성 연구 – 학교폭력 집단유형의 변화에 미치는 변인
    조영일 한국심리학회지: 발달 26 (2) : 67 ~ 85 [2013]
  • 초등학생과 중학생의 학교폭력 영향요인 비교
    정규석 사회과학연구 24 (4) : 323 ~ 338 [2008]
  • 초등학교 아동의 또래괴롭힘 경험유형에 따른 우울불안, 학교유대감, 공격성의 차이 및 피해경험을 통한 가해경험 변화
    김예성 아동학회지 29 (4) : 213 ~ 229 [2008]
  • 초등학교 6학년 남녀 아동이 지각한 사회적 지지와 학업적 자기효능감
    황매향 교육논총 30 (2) : 139 ~ 159 [2010]
  • 청소년의 집단괴롭힘과 학교생활 특성에 관한 연구
    김희화 청소년학 연구 8 (2) : 119 ~ 142 [2001]
  • 청소년의 정서성과 정서조절전략 및 자기통제력
    한선화 아동학회지 27 (6) : 1 ~ 11 [2006]
  • 청소년 폭력에 있어서 피해-가해 경험의 발전
    박순진 형사정책연구 20 (1) : 71 ~ 94 [2009]
  • 집단따돌림 행동유형과 심리적 특성
    이은희 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 14 (2) : 445 ~ 460 [2002]
  • 집단따돌림 피해 및 가해경험과 사회정체성 및 사회지지의 관계
    장미향 한국심리학회지: 사회및성격 21 (1) : 77 ~ 87 [2007]
  • 집단괴롭힘의 가해와 피해행동에 영향을 미치는 사회적, 심리적 변인들
    김혜원 한국심리학회지 : 사회 및 성격 14 (1) : 45 ~ 64 [2000]
  • 집단 따돌림의 가해·피해 경향에 영향을 미치는 심리적·사회적 요인
    김수정 상담학연구 6 (2) : 359 ~ 371 [2005]
  • 중학생의 대인관계 성향, 또래괴롭힘, 사회적 지지와 사회적 불안과의 관계
    한남식 생애학회지 2 (1) : 71 ~ 84 [2012]
  • 중·고등학교집단따돌림("왕따")가해자 및 피해자의 특성에 관한 연구
    한영주 이화여자대학교 [1999]
  • 사회적 지지와 귀인성향이 또래 괴롭힘 가해, 피해에 미치는 영향
    김미경 심리치료 : 다학제적 접근 6 (2) : 1 ~ 17 [2006]
  • 사회적 지지가 중학생의 집단 괴롭힘 가해 및 피해 수준에 미치는 영향에 관한 연구
    배영대 교육연구 39 : 361 ~ 396 [2004]
  • 또래집단괴롭힘 상황에서 초등학교 아동들의 대처전략 유형에 관한 연구
    김정민 상담학연구 5 (3) : 793 ~ 807 [2004]
  • 또래 괴롭힘 개입유형에 따른 정서조절능력, 대처행동, 사회적 기술
    한선녀 가톨릭대학교 [2006]
  • 남녀 청소년의 마음읽기 능력과 또래괴롭힘의 관계: 냉담-무정서 특성의 조절효과
    오승은 아시아교육연구 12 (3) : 147 ~ 169 [2011]
  • 남녀 중학생의 정서적 ․ 인지적 특성, 부모의 양육행동과 또래괴롭힘의 관계
    송경희 한국심리학회지: 발달 22 (2) : 1 ~ 22 [2009]
  • 괴롭힘을 목격한 주변인의 행동에 영향을 미치는 심리적 요인 : 공감과 공격성을 중심으로
    오인수 초등교육연구 23 (1) : 45 ~ 63 [2010]
  • 가해집단과 가해피해집단의 공격성에 관련된 자존감, 수치심 및 부모와의 의사소통
    한세영 인간발달연구 17 (1) : 125 ~ 143 [2010]
  • 가해 청소년, 피해 청소년, 가해/피해 청소년 집단유형의 발달에 영향을 미치는 변인
    신희경 한국청소년연구 17 (1) : 297 ~ 323 [2006]
  • 가정환경변인, 심리사회적 특성과 집단따돌림 경험유형과의 관계
    심선보 가톨릭대학교 [2000]
  • Why do bystanders of bullying help or not? A multidimensional model
    Pozzoli T. The Journal of Early Adolescence 33 (3) : 315 ~ 340 [2013]
  • The use of coping strategies by Danish children classed as bullies, victims, bully/victims, and not involved, in response to different(hypothetical)types of bullying
    Kristensen, S. M. Scandinavian Journal of Psychology 44 : 479 ~ 488 [2003]
  • The reactive-proactive aggression questionnaire : Differential correlates of reactive and proactive aggression in adolescent boys
    Raine, A. Aggressive Behavior 32 : 159 ~ 171 [2006]
  • The overlap between bullying and victimization in adolescent residential care: Are bully/victims a special category?
    Sekol, I. Children & Youth Services Review 32 : 1758 ~ 1769 [2010]
  • The influence of bullying behaviours on sense of school connectedness, motivation and self-esteem
    Skues, J. L. Australian Journal of Guidance & Counselling 15 (1) : 17 ~ 26 [2005]
  • The incremental utility of callous-unemotional traits and conduct problems in predicting aggression and bullying in a community sample of boys and girls
    Thornton, L. C. Psychological Assessment 25 (2) : 366 ~ 378 [2013]
  • The early socialization of aggressive victims of bullying
    Schwartz, D. Child Development 68 (4) : 665 ~ 675 [1997]
  • The contribution of callous-unemotional traits and conduct problems to bullying in early adolescence
    Viding E Journal of Child Psychology & Psychiatry 50 : 471 ~ 481 [2009]
  • Social–cognitive and behavioral attributes of aggressive victims of bullying
    Toblin, R. L. Applied Developmental Psychology 26 : 329 ~ 346 [2005]
  • Research review : The importance of callous-unemotional traits for developmental models of aggressive and antisocial behavior
    Frick, P. J. Journal of Child Psychology & Psychiatry 49 : 359 ~ 375 [2008]
  • Relations between students' perceptions of school connectedness and peer victimization
    O'Brennan, L. M. Journal of School Violence 9 : 375 ~ 391 [2010]
  • Relations among school connectedness, hope, life satisfaction, and bully victimization
    You, S. Psychology in the Schools 45 (5) : 446 ~ 460 [2008]
  • Proactive and reactive aggression among school bullies, victims, and bully-victims
    Salmivalli, C. Aggressive Behavior 28 : 30 ~ 44 [2002]
  • Prevalence estimate of school bullying with the Olweus Bully/Victim Questionnaire
    Solberg, M. E. Aggressive Behavior 29 (3) : 239 ~ 268 [2003]
  • Perceptions of teachers’ support, safety, and absence from school because of fear among victims, bullies, and bully-victims
    Berkowitz, R. American Journal of Orthopsychiatry 82 (1) : 67 ~ 74 [2012]
  • Perceived social support among bullies, victims, and bully-victims
    Holt, M. Journal of Youth & Adolescence 36 : 984 ~ 994 [2006]
  • Peer victimization : The role of emotions in adaptive and maladaptive coping
    Kochenderfer-Ladd, B. Social Development 13 : 329 ~ 349 [2004]
  • Peer harassment in schools
    Olweus, D. Guilford : 3 ~ 20 [2001]
  • Linking callous-unemotional traits to instrumental and non-instrumental forms of aggression
    Fanti, K. A. Journal of Psychopathology & Behavioral Assessment 31 (4) : 285 ~ 298 [2009]
  • Individual differences in two emotion regulation processes : implications for affect, relationships, and well-being
    Gross, J. J. Journal of Personality & Social Psychology 85 (2) : 348 ~ 362 [2003]
  • Examining competing models of the associations among peer victimization, adjustme-nt problems, and school connectedness
    Loukas, A. Journal of School Psychology 50 : 825 ~ 840 [2012]
  • Empathy and bullying : Exploring the influence of callous-unemotional traits
    Munõz, L. C. Child Psychiatry & Human Development 42 : 183 ~ 196 [2011]
  • Emotional regulation and display in classroom victims of bullying : Characteristic expressions of affect, coping styles and relevant contextual factors
    Wilton, M. M. M. Social Development 9 (2) : 226 ~ 245 [2000]
  • Emotional display rules and emotion self-regulation : Associations with bullying and victimization in community-based after school programs
    Garner, P. W. Journal of Community & Applied Social Psychology 20 : 480 ~ 496 [2010]
  • Effects of peer victimization in schools and perceived social support on adolescent well-being
    Rigby, K. Journal of Adolescence 23 (1) : 57 ~ 68 [2000]
  • Differences in proactive and reactive aggression in traditional bullies and cyberbullies. Journal of Aggression
    Burton, K. A. Maltreatment & Trauma 22 (3) : 316 ~ 328 [2013]
  • Developmental trajectories of adolescents victimization: Predictors and outcomes
    Lester, L. Social Influence 8 (2) : 107 ~ 130 [2013]
  • Development of a self-report coping measure for elementary school children
    Causey, D. L. Journal of Clinical Child Psychology 21 : 47 ~ 59 [1992]
  • Current perspectives on conduct disorder
    Frick, P. J. Current Psychiatry Reports 8 : 59 ~ 72 [2006]
  • Criminal thinking patterns, aggression styles, and the psychopathic traits of late high school bullies and bully-victims
    Ragatz, L. L. Aggressive Behavior 37 : 145 ~ 160 [2011]
  • Bystanders matter : Associations between reinforcing, defending, and the frequency of bullying behavior in classrooms
    Salmivalli, C. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology 40 (5) : 668 ~ 676 [2011]
  • Bullying and stress in early adolescence : The role of coping and social support
    Konishi, C. The Journal of Early Adolescence 29 : 333 ~ 356 [2009]
  • Bullies, victims, and bully/victims : Distinct groups of at-risk youth
    Haynie, D. L. Journal of Early Adolescence 21 (1) : 29 ~ 49 [2001]
  • Bullies, aggressive victims, and victims: Are they dstinct groups?
    Unnever, J. D. Aggressive Behavior 31 : 153 ~ 171 [2005]
  • Bullies and delinquents : Personal characteristics and parental styles
    Baldry, A. C. Journal of Community & Applied Social Psychology 10 (1) : 17 ~ 31 [2000]
  • Assessing social support in elementary school children : The survey of children’s social support
    Dubow, E. F. Journal of Clinical Child Psychology 18 (1) : 52 ~ 64 [1989]
  • Assessing callous-unemotional traits in adolescent offenders : Validation of the inventory of callous-unemotional traits
    Kimonis, E. R. International Journal of Law & Psychiatry 31 : 241 ~ 252 [2008]
  • Aggression, social cognitions, anger and sadness in bullies and victims
    Camodeca, M. Journal of Child Psychology & Psychiatry 46 : 186 ~ 197 [2005]
  • Adolescent male bullies, victims, and bully-victims : A comparison of psychosocial and behavioral characteristics
    Stein, J. A. Journal of Pediatric Psychology 32 (3) : 273 ~ 282 [2006]
  • 2012년도 전국 학교폭력 실태조사