일반논문 : 문식 활동 지원자로서 부모와 교사에 대한 초등학생의 인식에 관한 조사 연구

' 일반논문 : 문식 활동 지원자로서 부모와 교사에 대한 초등학생의 인식에 관한 조사 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • elementary school
  • literacy
  • literacypractices
  • parents
  • reading
  • student perception
  • support
  • teachers
  • writing
  • 교사
  • 문식 활동
  • 문식성
  • 부모
  • 쓰기
  • 읽기
  • 지원
  • 초등학교
  • 학생 인식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,494 0

0.0%

' 일반논문 : 문식 활동 지원자로서 부모와 교사에 대한 초등학생의 인식에 관한 조사 연구' 의 참고문헌

  • 초・중등학생의 독서 실태 진단 및 활성화 방안 연구
    김순남 [2012]
  • 초등학생의 학교 밖 문식 활동의 빈도, 이유, 가치 부여에 관한 연구
    정혜승 국어교육연구 (32) : 225 ~ 272 [2013]
  • 초등학생의 학교 밖 문식 활동 조사 연구
    정혜승 독서연구 (30) : 287 ~ 336 [2013]
  • 초등학생의 읽기 태도에 대한 연구
    정혜승 국어교육 (134) : 355 ~ 384 [2011]
  • 초등학생의 읽기 태도 발달에 대한 연구 (1)
    윤준채 국어교육연구 (40) : 161 ~ 190 [2007]
  • 초등학생의 읽기 태도 발달에 관한 국제 비교
    윤준채 국어교육학연구 (28) : 485 ~ 518 [2007]
  • 초등학생 학부모의 문식성에 대한 인식과 문식 활동 및 자녀 지원 방식
    정혜승 국어교육 146 (146) : 275 ~ 310 [2014]
  • 청소년의 성별과 학년에 따른 학교 밖 쓰기 활동의 차이
    이지영 국어교육학연구 (47) : 291 ~ 325 [2013]
  • 책 읽어주세요: 우리 아이들을 더 좋은 독서가로 키우는 도움자료
  • 읽기 태도가 부정적인 학생들의 독자 정체성 인식
    정혜승 한국초등국어교육 (52) : 235 ~ 276 [2013]
  • 영유아 문해 발달과 교육
    Morrow, L. M. 아카데미프레스 [2001]
  • 부모의 읽기 태도에 대한 학생의 인식과 학생의 읽기 태도와의 상관성 연구
    김대희 한국초등교육 23 (4) : 39 ~ 51 [2012]
  • 문식성 후원자의 작용 양상에 대한 사례 연구 -초등학교 1학년의 그림일기 표현 활동을 중심으로-
    서수현 한국초등국어교육 (48) : 63 ~ 85 [2012]
  • 문식성 후원자로서 교사의 문식 활동과 학생에 대한 지원
    김정자 한국어교육학회 제277회 학술대회 발표 자료집 [2014]
  • 독서 지원 프로그램: 읽기 부진 문제 해결의 새로운 길 찾기
    엄훈 한국초등국어교육 (39) : 357 ~ 391 [2009]
  • Young children’s motivation to read and write:Development in social contexts
    Nolen, S. B. NIH Publick Access 25 (2-3) : 219 ~ 270 [2007]
  • The role of parents in motivating struggling readers
    Baker, L. Reading and Writing Quarterly 19 : 87 ~ 106 [2003]
  • The role of interest in learning and development
    Hidi, S. Erlbaum : 215 ~ 238 [1992]
  • Telling themselves who they are: What one out-of-school time study revealed about underachieving readers
    Alvermann, D. E Reading Psychology 28 : 31 ~ 50 [2007]
  • Teenage boys’ leisure reading dispositions: Juggling male youth culture and family cultural capital
    Love, K. Educational Review 55 (2) : 161 ~ 177 [2003]
  • Teacher beliefs about instructional choice : A phenomenalogical approach
    Flowerday, T. Journal of Educational Psychology 92 : 634 ~ 645 [2000]
  • Social literacies : Critical approaches to literacy in development, ethnography and education
    Street, B. V. Longman [1995]
  • Social linguistics and literacies : Ideology in discourses(2nd ed)
    Gee, J. P. Falmer [1996]
  • Relaions of perceived parent and friend support for recreational reading with children’ reading motivations
    Klauda, S. Journal of Literacy Research 44 (1) : 3 ~ 44 [2012]
  • Multilingual literacies: Comparative perspectives on research and practice
    Street, B. V. John Benjamins [2001]
  • Measuring attitudes toward reading : A new tool for teachers
    McKenna, M. C. The Reading Teacher 46 : 626 ~ 639 [1990]
  • Local literacies:Reading and writing in one community
    Barton, D. Routledge [1998]
  • Literacy : An Introduction to the ecology of written language
    Barton, D. Blackwell [1994]
  • Learning to love reading: Interviews with older children and teens
    Strommen, L. T. Journal of Adolescent & Adult Literacy 48 (3) : 188 ~ 200 [2004]
  • Interest and its contribution as a mental resource for learning
    Hidi, S. Review of Educational Research 60 : 549 ~ 571 [1990]
  • Home and School Correlates of Early Interest in Literature
    Morrow, L. M. Journal of Educational Research 76 (4) : 221 ~ 230 [1993]
  • Handbook of Family Literacy
    Wasik, B. H. Erlbaum : 3 ~ 22 [2012]
  • Family literacy: Connections in schools and communities
    Morrow, L. E. International Reading Association Inc [1995]
  • Factors that influence the decision to read: An investigation of fifth grade students' out-of-school reading habits
    McKool, S. S. Reading Improvement 44 : 111 ~ 131 [2007]
  • Encouraging children to make choices about their literacy learning
    Sanacore, J. Intervention in School and Clinic 35 : 38 ~ 42 [1999]
  • Dimensions of Children’s Motivation for Reading and Their Relations to Reading Activity and Reading Achievement
    Baker, L. Reading Research Quaterly 34 : 452 ~ 447 [1999]
  • Constructing critical literacies: Teaching and learning textual practice
    Luke, A. Hampton : 1 ~ 18 [1997]
  • College students as writing theorist : Goals and beliefs about the causes of success
    Silva, T. Contemporary Educational Psychology 18 (1) : 1 ~ 13 [1993]
  • A Snapshot of local support for literacy: 2010 survey
    McCoy, E. National Literacy Trust [2011]
  • 2011년 국민독서실태조사
    윤소영 [2012]