외식기업의 사회적 책임(CSR)활동, 기업평판,구매의도와의 관계: S브랜드 사례를 중심으로

' 외식기업의 사회적 책임(CSR)활동, 기업평판,구매의도와의 관계: S브랜드 사례를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • behavior intention
  • corporate reputation
  • csr
  • 구매의도
  • 기업평판
  • 사회적 책임 활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 외식기업의 사회적 책임(CSR)활동, 기업평판,구매의도와의 관계: S브랜드 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 허베이 스피리트호 기름유출 피해지역 주민의 삶의 질에 관한 실증 분석
    이재은 한국위기관리논집 6 (2) : 51 ~ 75 [2010]
  • 친환경식품 인지도 및 친환경식품을 사용하는 기업이미지가 구매의도에 미치는 영향
    이희열 외식경영연구 14 (2) : 119 ~ 137 [2011]
  • 윈윈전략으로서의 사회공헌활동 현황과 시사점
    최숙희 [2004]
  • 우종필 교수의 구조방정식모델개념과 이해
    우종필 한나래아카데미 [2012]
  • 외식소비자와 경영자의 기업의 사회적 책임 활동에 대한기대 및 효과 인식 차이 -집단과 외식 업태의 상호작용 효과를 포함하여-
    김영자 관광학연구 37 (3) : 125 ~ 147 [2013]
  • 아파트 주거만족도와 브랜드 이미지가 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김영수 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2008]
  • 사회연구방법의 기초
    신민철 창민사 [2010]
  • 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업태도에 미치는 영향 - 소비자의 가치에 의한 상호작용효과를 중심으로
    김재휘 광고연구 69 (69) : 33 ~ 54 [2005]
  • 레스토랑의 브랜드이미지가 재방문의도 및 가격수용성에 미치는 영향에 관한 연구
    류경민 배재대학교 대학원 [2003]
  • 레스토랑 블로그의 신뢰도, 지각위험, 지각혜택 및 구매의도와의 관계
    제민지 외식경영연구 14 (3) : 157 ~ 174 [2011]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 (2003) : 155 ~ 177 [2003]
  • 기업의 사회책임활동(CSR)이 기업 이미지와 명성에 미치는 영향
    배현미 중앙대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 박사
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)이 소비자인지와 소비자신뢰 및 구매의도에 미치는 영향
    조선배 외식경영연구 16 (5) : 283 ~ 298 [2013]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 광고학연구 19 (4) : 149 ~ 163 [2008]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형과 기업평판의 관계에 대한 대학생과 일반인의 비교
    서구원 광고학연구 20 (1) : 189 ~ 203 [2009]
  • 기업사회공헌활동에 대한 대학생의 인식과 참여가 기업이미지에 미치는 영향
    윤호연 숭실대학교 대학원 [2008]
  • 기업 아이덴티티, 이미지 및 평판 간의 관계에 대한 상호지향적 접근 : 지상파 방송기업(KBS, MBC, SBS)의 내·외부 이해관계자를 중심으로
    장우성 성균관대학교 대학원 [2007]
  • 박사
  • 국내 기업의 사회적 책임 활동에서 환경보호 주제와 사회복지 주제가 기업평판과 사회적 연결감에 미치는 영향에 대한 비교분석
    진용주 홍보학연구 14 (1) : 185 ~ 216 [2010]
  • 가격수준, 소비자지각 및 구매의도간의 구조적 관계: 외식메뉴를 중심으로
    김영갑 외식경영연구 11 (4) : 247 ~ 266 [2008]
  • 企業PR廣告가 企業이미지 형성에 미치는 영향 : 대학생을 중심으로
    李茂鉉 慶星大學校 産業大學院 [1999]
  • The reputational landscape
    Fombrun, C. J. Corporate Reputation Review 1 : 5 ~ 13 [1997]
  • The relationships among overall quick-casual restaurant image, perceived value, customer satisfaction, behavioral intentions
    Ryu, K. International Journal of Hospitality Management 27 (3) : 459 ~ 469 [2008]
  • The new corporate philanthropy
    Smith, N. C. Harvard business review on corporate social responsibility : 27 ~ 64 [2003]
  • The influence of the quality of the physical environment, food, and service on restaurant image, customer perceived value, customer satisfaction, and behavioral intentions
    Ryu, K. International Journal of Contemporary Hospitality Management 24 (2) : 200 ~ 223 [2012]
  • The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behaviour
    Olsen, K. L. B. Journal of Business Research 59 (1) : 46 ~ 53 [2006]
  • The impact of CSR on relationship quality and relationship outcomes : A perspective of service employees
    Lee, Y. K. International Journal of Hospitality Management 31 : 745 ~ 756 [2013]
  • The effect of corporate social responsibility on consumer satisfaction and perceived value : The case of the automobile industry sector in portugal
    Loureiro, S. C. Journal of Cleaner Production 37 : 172 ~ 178 [2012]
  • The company and the product : Corporate associations and consumer product associations consumer product responses
    Brown, T. J. Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 83 [1997]
  • The challenge of measuring financial impacts from investments in corporate social performance
    Peloza, J. Journal of Management 35 (6) : 1518 ~ 1541 [2009]
  • The business case for corporate sustainability : literature review and research options
    Salzmann, O. European Management Journal 23 : 27 ~ 36 [2005]
  • The Effect of Environmental Perceptions on Behavioral Intentions Through Emotions: The Case of Upscale Restaurants
    Ryu, K. Journal of Hospitality and Tourism Research 31 (1) : 56 ~ 72 [2007]
  • The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy
    Porter, M. Harvard Business Review 84 (12) : 56 ~ 88 [2002]
  • Social Distance: The Missing Link in the loop of Movies. Destination Image and Tourist Behavior?
    Tasci, A. D. A. Journal of Travel Research 47 (4) : 494 ~ 507 [2009]
  • Sales-force reactions to corporate social responsibility : Attributions, outcomes and the mediating role of trust
    Vlachos, P. Industrial Marketing Management 39 (7) : 1207 ~ 1218 [2010]
  • Reputation:Realizing Value from the Corporate Image
    Fombrun, C. J. Harvard Business School Press [1996]
  • Relationships among residents’ image, evaluation of the stay and post-purchase behavior
    Alcaniz, E. B. Journal of Vacation Marketing 11 (4) : 291 ~ 302 [2005]
  • NGO-business partnerships : Research-in-progress
    Heap, S. Public Management 2 (4) : 555 ~ 563 [2000]
  • Measuring brand equity across products and markets
    Aaker, D. A. California Management Review 38 (3) : 102 ~ 120 [1996]
  • Managing for stakeholders
  • Instrumental stakeholder theory : A synthesis of ethics and economics
    Jones, T. M. Academy of Management Review 20 (2) : 404 ~ 437 [1995]
  • How corporate communication influences strategy implementation, reputation and the corporate brand : An exploratory qualitative study
    Foreman, J. Corporate Reputation Review 8 (3) : 245 ~ 264 [2005]
  • Greendesk
    Greenpostkorea
  • Fame and Fortune: How Successful Compaines Build Winning Reputations
    Fombrun, C. J. Prentice Hall Financial Times [2003]
  • Deriving interventions on the basis of factors influencing behavioral intentions for waste recycling, composting, and reuse in cuba
    Mcgehee, N. G. Environment and Behavior 40 (4) : 522 ~ 544 [2008]
  • Corporate social responsibility practices, corporate identity and purchase intention : A dual process model
    David, P. Journal of Public Relations Research 17 (3) : 291 ~ 313 [2005]
  • Corporate reputation : Focusing the zeitgeist
    Lewellyn, P. G. Business & Society 41 (4) : 446 ~ 455 [2002]
  • Consumer company identification : A framework for understanding consumer's relationship with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 67 (4) : 76 ~ 88 [2003]
  • Conceptualizing, Measuring and Managing Customer-Based Equity
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 : 1 ~ 22 [1993]
  • Business and society: Environment and responsibility
    Davis, K. McGraw-Hill [1975]
  • Being fair and being seen to be fair : Corporate reputation and CSR partnerships
    Mutch, N. Australasian Marketing Journal 17 (2) : 92 ~ 98 [2009]
  • A social actor conception of organizational identity and its implication for the study of organizational reputation
    Whetten, D. A. Business & Society 41 (4) : 393 ~ 414 [2002]
  • A new approach to CSR: Company stakeholder responsibility