저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구
-
-
저자
맹현숙
이지연
-
제어번호
100094292
-
학술지명
열린교육연구
-
권호사항
Vol.
22
No.
3
[
2014
]
-
발행처
한국열린교육학회
-
발행처 URL
http://www.openedu.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
207-229
(
23쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2014
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
교보문고
'
저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구' 의 참고문헌
-
-
-
주의력-결핍 및 과잉행동장애 영재아동의 이해와 중재
문태형
지체.중복.건강장애연구 45 : 65 ~ 79
[2005]
-
주의력 결핍/과잉행동 장애와 영재의 행동특성과 판별의 문제점에 대한 고찰
이영주
사회과학연구 20 (2) : 75 ~ 89
[2004]
-
-
영재들이 겪는 문제에 대한 사례 연구
호사라
초등교육연구 21 (1) : 153 ~ 175
[2008]
-
교육을 억압하는 문화에 관한 질적 연구: 햇살 테니스회를 중심으로
김한미
교육인류학연구 14 (2) : 1 ~ 26
[2011]
-
Theory of level of emotional development
-
-
The gifted and talented: Developmental perspectives
Janos, P. M.
American Psychological Association : 149 ~ 195
[1985]
-
The construct of asynchronous development
-
The abilities of gifted children
-
The Gifted Child with Attention Deficit Disorder: An Intervention Challenge
-
Research related to the school-wide enrichment triad model
-
Relations between academic aptitude and psychosocial adjustment in gifted program students
Oram, G. D.
Gifted Child Quarterly 39 : 236 ~ 244
[1995]
-
Program for gifted students in Chicago public schools:Yesterday, today, and tomorrow
-
-
Peer relations in hyperactive children Description and treatment
Pelham, B.
Advances in Learning and Behavioral Disabilities 1 : 365 ~ 436
[1982]
-
Misdiagnosis and Dual Diagnosis of Gifted Children
Webb, J. T.
Paper presented at The American Psychological Association Annual Convention
[2000]
-
Learning and Motivational Characteristics of Boys with ADHD and/or Giftedness
-
-
Emotional and Social Characteristics of Bpys with AD/HD and Giftednes: A Comparative Case Study
Moon, M. S.
Journal of The Education of The Gifted 24 (3) : 207 ~ 247
[2001]
-
Diagnosis of ADHD among gifted children in relation to KEDI-WISC and T. O. V. A. performance
Chae, P. K.
Gifted Child Quarterly 47 (3) : 192 ~ 201
[2003]
-
Diagnosis and treatment of the hyperactive child in New York State
Clark. B.
Journal of Medicine 60 : 2379 ~ 2385
[2002]
-
-
Attention-Deficit Hyperactivity Disorder and Creativity: What is The Connection?
Cramond, B.
The Journal of Creative Behavior 28 (3) : 193 ~ 210
[1994]
-
Attention deficit, conduct, oppositional, and anxiety disorders in children : Ⅲ. Laboratory differences
Werry, J. S.
Journal of Abnormal Child Psychology 15 : 409 ~ 428
[1987]
-
ADHD 아동의 또래관계 어려움에 대한 생태학적 관점에서의 이해
송연주
열린교육연구 21 (2) : 307 ~ 330
[2013]
-
ADHD and children who are gifted
'
저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구'
의 유사주제(
) 논문