저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구

논문상세정보
' 저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 2

0.0%

' 저학년 영재아동과 ADHD아동의 교실 내 상호작용에 관한 질적 연구' 의 참고문헌

  • 특수아동교육
    김종현 형설출판사 [2003]
  • 주의력-결핍 및 과잉행동장애 영재아동의 이해와 중재
    문태형 지체.중복.건강장애연구 45 : 65 ~ 79 [2005]
  • 주의력 결핍/과잉행동 장애와 영재의 행동특성과 판별의 문제점에 대한 고찰
    이영주 사회과학연구 20 (2) : 75 ~ 89 [2004]
  • 영재의 지적 정의적 특성
    박성익 윤여홍 교육과학사 [2003]
  • 영재들이 겪는 문제에 대한 사례 연구
    호사라 초등교육연구 21 (1) : 153 ~ 175 [2008]
  • 교육을 억압하는 문화에 관한 질적 연구: 햇살 테니스회를 중심으로
    김한미 교육인류학연구 14 (2) : 1 ~ 26 [2011]
  • Theory of level of emotional development
    Dabrowski, K. Dabor science [1977]
  • The gifted student
    Durr, W. K. Oxford University Press [1964]
  • The gifted and talented: Developmental perspectives
    Janos, P. M. American Psychological Association : 149 ~ 195 [1985]
  • The construct of asynchronous development
    Silverman, L. K. Peabody Journal of Education 72 (3) : 36 ~ 58 [1997]
  • The abilities of gifted children
    Pendarvis Prentice Hall [1990]
  • The Gifted Child with Attention Deficit Disorder: An Intervention Challenge
    Leroux, A. J. Rooper Review 22 (3) : 171 ~ 176 [2000]
  • Research related to the school-wide enrichment triad model
    Renzulli, J. S. Gifted Child Quarterly 38 : 7 ~ 20 [1985]
  • Relations between academic aptitude and psychosocial adjustment in gifted program students
    Oram, G. D. Gifted Child Quarterly 39 : 236 ~ 244 [1995]
  • Program for gifted students in Chicago public schools:Yesterday, today, and tomorrow
    Gallagher, R. M. Gifted Child Today 14 (4) : 4 ~ 8 [1998]
  • Positive disintegration
    Dabrowski, K. Little, Brown [1964]
  • Peer relations in hyperactive children Description and treatment
    Pelham, B. Advances in Learning and Behavioral Disabilities 1 : 365 ~ 436 [1982]
  • Misdiagnosis and Dual Diagnosis of Gifted Children
    Webb, J. T. Paper presented at The American Psychological Association Annual Convention [2000]
  • Learning and Motivational Characteristics of Boys with ADHD and/or Giftedness
    Zentall, S. S. Exceptional Children 67 (4) : 499 ~ 519 [2001]
  • Gifted children
    Ehrlich, V. Z. Prentice-Hall [1982]
  • Emotional and Social Characteristics of Bpys with AD/HD and Giftednes: A Comparative Case Study
    Moon, M. S. Journal of The Education of The Gifted 24 (3) : 207 ~ 247 [2001]
  • Diagnosis of ADHD among gifted children in relation to KEDI-WISC and T. O. V. A. performance
    Chae, P. K. Gifted Child Quarterly 47 (3) : 192 ~ 201 [2003]
  • Diagnosis and treatment of the hyperactive child in New York State
    Clark. B. Journal of Medicine 60 : 2379 ~ 2385 [2002]
  • Attention-Deficit Hyperactivity Disorder and Creativity: What is The Connection?
    Cramond, B. The Journal of Creative Behavior 28 (3) : 193 ~ 210 [1994]
  • Attention deficit, conduct, oppositional, and anxiety disorders in children : Ⅲ. Laboratory differences
    Werry, J. S. Journal of Abnormal Child Psychology 15 : 409 ~ 428 [1987]
  • ADHD 아동의 또래관계 어려움에 대한 생태학적 관점에서의 이해
    송연주 열린교육연구 21 (2) : 307 ~ 330 [2013]
  • ADHD and children who are gifted
    Webb, J. T. [1993]