차세대영재기업인 교육 참여자들의 상담 요구 분석
-
-
저자
이행은
이윤조
유현실
김선주
-
제어번호
100094163
-
학술지명
영재와 영재교육
-
권호사항
Vol.
13
No.
2
[
2014
]
-
발행처
한국영재교육학회
-
발행처 URL
http://www.kgt.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
215-247
(
33쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2014
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
교보문고
'
차세대영재기업인 교육 참여자들의 상담 요구 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,658
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
0
|
|
계 |
|
15,032
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
차세대영재기업인 교육 참여자들의 상담 요구 분석' 의 참고문헌
-
-
-
-
박사
-
박사
-
초등과학영재와 수학영재의 상담 실태 및 상담 요구 분석
-
-
박사
-
-
-
차세대 영재기업인 역량모델개발
이찬
농업교육과 인적자원개발 42 (1) : 155 ~ 176
[2010]
-
차세대 영재기업인 선발모형 개발 및 육성체계 구축
-
-
박사
-
일반계 고등학교에서의 학교 상담의 실태 및 인식 연구
-
-
영재의 고민과 상담요구에 대한 개념도 분석
성희경
청소년학연구 18 (9) : 309 ~ 336
[2011]
-
-
-
영재 학급을 위한 사이버 상담 시스템 개발 및 적용
정현남
정보교육학회논문지 8 (2) : 177 ~ 190
[2004]
-
-
미성취 영재의 상담요구와 전문상담교사의 역할
유형근
초등교육연구 22 (1) : 113 ~ 139
[2009]
-
박사
-
기업영재의 기질이 직업적 흥미 유형에 미치는 영향: Strong 흥미검사와 TCI를 중심으로
윤상석
2013년 한국심리학회 연차학술발표대회논문집 : 187 ~
[2013]
-
-
-
교육실습을 통한 교육실습생의 교육신념 변화 연구
정혜영
초등교육연구 21 (2) : 235 ~ 257
[2008]
-
-
-
고등학교의 상담 실태와 상담요구분석에 관한 연구 : 인천지역 일반계 고등학교를 중심으로
-
Why bright kids get poor grades and what you can do about it : A six-step program for parents and teachers
-
The psychology of gifted children: Perspectives on development and education
-
The guidance of exceptional children: A book of readings (2nd ed)
-
The ASCA national model: A framework for school counseling programs (2nd ed.)
-
Nation deceived: How schools hold back America’s brightest student, 2
-
Models of counseling gifted children, adolescents, and young adults
Moon, S.
Prufrock Press Inc : 7 ~ 32
[2007]
-
Misdiagnosis and dual diagnosis of gifted children and adults : ADHD, bipolar, OCD, Asperger's, depression, and other disorders
-
Meeting the Guidance and Counseling Needs of Gifted Students in School Settings
Elijah, K.
Journal of School Counseling 9 : 1 ~ 19
[2011]
-
Handbook of gifted education
-
Giftedness, conflict, and underachievement
-
Excellence in educating gifted and talented learners
-
Depressive disorder in highly gifted adolescents
Jackson, S. M.
Journal of Secondary Gifted Education 14 : 175 ~ 186
[2003]
-
Curriculum study of gifted-student learning in the language arts
-
Counseling the gifted and talented
-
Counseling needs of gifted students : an analysis of intake forms at a university-based counseling center
Yoo, J. E.
Gifted Child Quarterly 50 (1) : 52 ~ 61
[2006]
-
Counseling Gifted and Talented Students
-
Content-based curriculum for high-ability learners
-
Children above 180 IQ, Stanford Binet
-
An argument for proactive attention to affective concerns of gifted adolescents
-
Affective characteristics of gifted children : Educational implications
Franks.
Gifted Child Quarterly 26 : 172 ~ 178
[1982]
-
Addressing counseling needs of gifted students
-
A longitudinal study of post-high-school development in gifted individuals at risk for poor educational outcomes
'
차세대영재기업인 교육 참여자들의 상담 요구 분석'
의 유사주제(
) 논문