학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성

논문상세정보
' 학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 2

0.0%

' 학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성' 의 참고문헌

  • 한국판 맥아더-베이츠 의사소통발달 평가(Korean MacArthur- Bates Communicative Development Inventory: K M-B CDI)
    배소영 마인드프레스 [2011]
  • 한국어의 발음 음소별 빈도로 본 한국어 PB word의 타당성
    변성완 대한이비인후과학회지: 두경부외과학 44 (5) : 485 ~ 489 [2001]
  • 한국 웩슬러 아동지능검사(K-WISC-III) 지침
    곽금주 특수교육 [2001]
  • 한국 기초 문화 용어
    국립국어원 국립국어원 [2001]
  • 박사
  • 학령기 일본인 다문화 아동과 일반 아동의 읽기를 통한 연음 규칙 인식 능력
    박선영 명지대학교 대학원 [2010]
  • 학령기 아동 언어평가(LSSC : Language Scale for School-aged Children)
    이윤경 학지사 [2014]
  • 학년에 따른 학령기 다문화가정아동과 일반가정아동의 생성이름대기 특성 비교
    김화수 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 331 ~ 360 [2009]
  • 초등학교 저학년 다문화가정 아동의 문법형태소 사용 특성
    김나영 한림대학교 대학원 [2009]
  • 초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어
    배소영 Communication Sciences and Disorders 15 (2) : 146 ~ 156 [2010]
  • 박사
  • 지방자치단체 외국계 주민 현황
  • 제 51-1 한국언어장애전문가협회 전문요원교육 자료집
    배소영 한국언어장애전문가협회 [2011]
  • 저소득층 일반 아동과 다문화 가정 아동의음운인식능력 비교 연구
    안성우 언어치료연구 17 (4) : 81 ~ 94 [2008]
  • 저소득층 다문화가정 취학 전 아동의 언어특성 및 CAI를 활용한 부모 훈련의 효과
    김영란 이화여자대학교 대학원 [2011]
  • 읽기 장애아동들의 읽기이해와 작업기억과의 관계
    이은주 성균관대학교 대학원 [2004]
  • 음절길이와 단어유사성이 3~5세 한국어-영어 이중언어아동의 비단어 따라말하기 수행에 미치는 영향
    이현정 이화여자대학교 대학원 [2010]
  • 어휘지식과 구어처리 과제를 통한 학령기 다문화가정 아동의 언어장애 예측요인 연구
    오소정 이화여자대학교 대학원 [2012]
  • 수용ㆍ표현 어휘력 검사(Receptive and Expressive Vocabulary Test: REVT)의 개발연구: 문항개발 및 신뢰도 분석을 중심으로
    홍경훈 Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 34 ~ 45 [2009]
  • 수용․표현 어휘력검사
    김영태 서울장애인복지관 [2009]
  • 수용·표현 어휘력검사(Receptive Expressive Vocabulary Test)의 타당도 연구 - 취학 전 언어발달지체아동을 중심으로 -
    김영태 언어치료연구 18 (1) : 57 ~ 72 [2009]
  • 문장따라말하기 검사의 학령 전 단순언어장애 진단 정확도
    황민아 Communication Sciences and Disorders 17 (1) : 1 ~ 14 [2012]
  • 다문화사회와국어교육다문화가정자녀의한국어교육을중심으로
    윤희원 국어교육학연구 34 (34) : 5 ~ 25 [2009]
  • 다문화가족의 증가가 인구의 양적질적 수준에 미치는 영향
    이삼식 한국보건사회연구원 [2009]
  • 다문화가정아동의 5세 전 후 집단 간 언어발달특성 비교 연구
    황상심 특수교육저널:이론과 실천 10 (3) : 265 ~ 281 [2009]
  • 다문화가정 유아의 초기 표현어휘 발달과 성차
    황상심 언어치료연구 19 (1) : 193 ~ 209 [2010]
  • 다문화가정 어머니의 한국어능력과 유아기 자녀의 언어발달
    우현경 아동학회지 30 (3) : 23 ~ 36 [2009]
  • 박사
  • 다문화가정 어머니와 발달지원자 설문을 통해 본아동의 언어환경 및 언어발달 실태
    배소영 언어치료연구 18 (4) : 165 ~ 184 [2009]
  • 다문화가정 아동의 표현어휘능력 연구 - K-BNT-C를 중심으로 -
    이수정 연세대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 다문화가정 아동의 이야기 산출
    배소영 언어치료연구 19 (2) : 53 ~ 72 [2010]
  • 박사
  • 다문화가정 아동의 언어능력
    박상희 제4회 한국 언어치료학회 학술발표대회 : 343 ~ 348 [2006]
  • 다문화가정 아동과 일반아동 간 음운처리에 관한 메타언어능력의 비교 분석
    권미지 대구대학교 대학원 [2010]
  • 다문화 가정 아동과 일반가정 아동 간 연결어미 이해 및 표현능력 비교
    송은주 대구대학교 대학원 [2009]
  • 농촌지역 다문화가정아동들의 언어특성관련 상관 연구
    황상심 언어치료연구 17 (1) : 81 ~ 102 [2008]
  • language development-intermediate
    Newcomer, P. Pro-Ed [1988]
  • Validity of the spanish preschool language scale-3 for use with bilingual children
    Restrepo, M. A. American Journal of Speech-Language Pathology 10 (4) : 382 ~ 393 [2001]
  • Toward tense as a clinical marker of specific language impairment in english-speaking children
    Rice, M. Journal of Speech and Hearing Research 47 : 816 ~ 834 [1996]
  • The use of an invented language rule in the differentiation of normal and language-impaired spanish-speaking children
    Rosebarry, C. A. Journal of Speech and Hearing Research 34 : 596 ~ 603 [1991]
  • The interaction between vocabulary size and phonotactic probability effects on children’s production accuracy and fluency in nonword repetition
    Edwards, J. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 47 : 421 ~ 436 [2004]
  • The influence of vocabulary size, phonotactic probability, and wordlikeness on nonword repetitions of children with and without specific language impairment
    Munson, B. Journal of Speech, Language & Hearing Research 48 (5) : 1033 ~ 1047 [2005]
  • The influence of early patterns of positive parenting on children's preschool outcomes
    Smith, K. E. Early Education and Development 11 (2) : 147 ~ 169 [2000]
  • The clinical utility of nonword repetition for children living in the rural south of the US
    Oetting, J. B. Clinical Linguistics & Phonetics 20 (7-8) : 553 ~ 561 [2006]
  • The Preschool Repetition Test: an evaluation of performance in typically developing and clinically referred children
    Chiat, S. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 50 : 429 ~ 443 [2007]
  • Speed of processing, working memory, and language impairment in children
    Leonard, L. B. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 50 : 408 ~ 428 [2007]
  • Specific language impairment and grammatical morphology: A discriminant function analysis
    Bedore, L. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 41 : 1185 ~ 1192 [1998]
  • Sensitivity and specificity of French language and processing measures for the identification of primary language impairment at age 5
    Thordardottir, E. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 54 : 580 ~ 597 [2011]
  • Reducing bias in language assessment: processing-dependent measures
    Campbell, T. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 40 : 519 ~ 525 [1997]
  • Psycholinguistic Markers for Specific Language Impairment
    Conti-Ramsden, G. Journal of Psychology and Psychiatry 42 (6) : 741 ~ 748 [2001]
  • Processing and linguistic markers in young children with specific language impairment (SLI)
    Conti-Ramsden, G. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 46 : 1029 ~ 1037 [2003]
  • Procedure for assessing verbal working memory in normal school-age children : some preliminary data
    Gaulin, C. A. Perceptual and Motor Skills 79 (1) : 55 ~ 64 [1994]
  • Primary or"specific"language impairment and children learning a second language
    Kohnert, K. Brain and language 109 (2) : 101 ~ 111 [2009]
  • Practitioner review: Short-term and working memory impairments in neurodevelopmental disorders: diagnosis and remedial support
    Gathercole, S. E. Journal of Child Psychology and Psychiatry 47 (1) : 4 ~ 15 [2006]
  • Potential cultural bias in training parents as conversational partners with their children who have delays in language development
    Van Kleek, A American Journal of Speech-Language Pathology 11 : 274 ~ 284 [1994]
  • Phonological memory and vocabulary development during the early school years : A longitudinal study
    Gathercole, S. E. Developmental Psychology 28 (5) : 887 ~ [1992]
  • Phonological Short-term Memory and New Word Learning in Children
    Gathercole, S. E. Developmental Psychology 33 (6) : 966 ~ [1997]
  • Performances of at-risk, african american preschoolers on the peabody picture vocabulary test-III
    Washington, J. A. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 30 : 75 ~ 82 [1999]
  • On the sensitivity and Specificity of nonword repetition and sentence recall to language and memory impairment in children
    Archibald, L. M. D. Jounal of Speech, Language, and Hearing Research 52 : 899 ~ 914 [2009]
  • Nonword repetition: a comparison of test
    Archibald, L. M. D. Journal of Speech, Langauge and Hearing Research 49 : 970 ~ 983 [2006]
  • Nonword repetition performance in school-age children with and without language impairment
    Ellis-Weismer, S. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 : 865 ~ 878 [2000]
  • Nonword repetition in spanish-speaking children with specific language impairment
    Girbau, D. Journal of Language and Communication Disorders 42 : 59 ~ 75 [2007]
  • Nonword repetition and sentence repetition as clinical markers of specific language impairment: the case of Cantonese
    Stokes, S. F. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 49 (2) : 219 ~ 236 [2006]
  • Nonword repetition and child language impairment
    Dollaghan, C. Journal of Speech, langauge and Hearing Research 41 : 1136 ~ 1146 [1998]
  • Meaningful differences in the everyday experience of young american children
    Hart, B. Brooks [1995]
  • Language-specific effects of task demands on the manifestation of specific language impairment: A comparison of English and Icelandic
    Thordardottir, E. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 51 (4) : 922 ~ [2008]
  • Language performance of low-income african american and european american preschool phildren on the PPVT–II
    Qi, C. H. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 37 : 5 ~ 16 [2006]
  • Korean-Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence: K-WPPSI
    박혜원 도서출판 특수교육 [2002]
  • Identifier of predominantly spanish-speaking children with language impairment. for use with bilingual children
    Restrepo, M. A. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 41 : 1398 ~ 1411 [1998]
  • Evidence-based medicine : how to practice and teach EBM
    Sackett, D. L. Churchill Livingstone [2000]
  • Eveidence-based practive in communication disorders: what do we know, and when do we know it?
    Dollaghan, C. Journal of Communication Disorders 37 : 391 ~ 400 [2004]
  • Evaluating the discriminant accuracy of a grammatical measure with latino english-speaking children
    Gutierrez-Clellen, A. F. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 49 : 1209 ~ 1223 [2006]
  • Disorders of Language Development
    Ellis-Weismer, S. New York Press : 21 ~ 37 [2002]
  • Differentiating dialect from disorder : A comparison of two processing tasks and a standardized language test
    Rodekohr, R. Journal of Communication Disorders 34 : 1 ~ 8 [2001]
  • Cross-language nonword repetition by bilingual and monolingual children
    Winsor, J. Journal of Speech-Language Pathology 19 : 298 ~ 310 [2010]
  • Complex sentence comprehension and working memory in children with specific language impairment
    Montgomery, J. W. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 52 : 269 ~ 288 [2009]
  • Beyond capacity limitations: Determinants of word recall performance on verbal working memory span tasks in children with SLI
    Mainela-Arnold, E. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 48 : 897 ~ 909 [2005]
  • Associations between key language-related measures in typically developing school-age children
    Archibald, L. M. Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology 216 (3) : 161 ~ 171 [2008]
  • An examination of verbal working memory capacity in children with specific language impairment
    Ellis-Weismer, S. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 42 : 1249 ~ 1260 [1999]
  • Alternative assesment of language and literacy in culturally and linguistically diverse population
    Laing, S. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 34 : 44 ~ 55 [2003]
  • 2∼5세 일반아동의 무의미단어 따라말하기
    황진경 Communication Sciences and Disorders 15 (4) : 561 ~ 571 [2010]
  • 2011년 다문화가족 자녀 언어발달지원사업 결과보고서
  • 2010년 다문화가족 자녀 언어발달지원사업 결과보고서
  • 2-5세 아동의 자발적 발화에 나타난 한국어 음절 및 음운 빈도
    김민정 음성과학 8 (4) : 99 ~ 107 [2001]