학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,658
2
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
15,032
1
계
15,032
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성' 의 참고문헌
한국판 맥아더-베이츠 의사소통발달 평가(Korean MacArthur- Bates Communicative Development Inventory: K M-B CDI)
한국어의 발음 음소별 빈도로 본 한국어 PB word의 타당성
변성완
대한이비인후과학회지: 두경부외과학 44 (5) : 485 ~ 489
[2001]
한국 웩슬러 아동지능검사(K-WISC-III) 지침
박사
학령기 일본인 다문화 아동과 일반 아동의 읽기를 통한 연음 규칙 인식 능력
학령기 아동 언어평가(LSSC : Language Scale for School-aged Children)
학년에 따른 학령기 다문화가정아동과 일반가정아동의 생성이름대기 특성 비교
김화수
특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 331 ~ 360
[2009]
초등학교 저학년 다문화가정 아동의 문법형태소 사용 특성
초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어
배소영
Communication Sciences and Disorders 15 (2) : 146 ~ 156
[2010]
박사
제 51-1 한국언어장애전문가협회 전문요원교육 자료집
저소득층 일반 아동과 다문화 가정 아동의음운인식능력 비교 연구
안성우
언어치료연구 17 (4) : 81 ~ 94
[2008]
저소득층 다문화가정 취학 전 아동의 언어특성 및 CAI를 활용한 부모 훈련의 효과
읽기 장애아동들의 읽기이해와 작업기억과의 관계
음절길이와 단어유사성이 3~5세 한국어-영어 이중언어아동의 비단어 따라말하기 수행에 미치는 영향
어휘지식과 구어처리 과제를 통한 학령기 다문화가정 아동의 언어장애 예측요인 연구
수용ㆍ표현 어휘력 검사(Receptive and Expressive Vocabulary Test: REVT)의 개발연구: 문항개발 및 신뢰도 분석을 중심으로
홍경훈
Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 34 ~ 45
[2009]
수용·표현 어휘력검사(Receptive Expressive Vocabulary Test)의 타당도 연구 - 취학 전 언어발달지체아동을 중심으로 -
김영태
언어치료연구 18 (1) : 57 ~ 72
[2009]
문장따라말하기 검사의 학령 전 단순언어장애 진단 정확도
황민아
Communication Sciences and Disorders 17 (1) : 1 ~ 14
[2012]
다문화사회와국어교육다문화가정자녀의한국어교육을중심으로
윤희원
국어교육학연구 34 (34) : 5 ~ 25
[2009]
다문화가족의 증가가 인구의 양적질적 수준에 미치는 영향
다문화가정아동의 5세 전 후 집단 간 언어발달특성 비교 연구
황상심
특수교육저널:이론과 실천 10 (3) : 265 ~ 281
[2009]
다문화가정 유아의 초기 표현어휘 발달과 성차
황상심
언어치료연구 19 (1) : 193 ~ 209
[2010]
다문화가정 어머니의 한국어능력과 유아기 자녀의 언어발달
우현경
아동학회지 30 (3) : 23 ~ 36
[2009]
박사
다문화가정 어머니와 발달지원자 설문을 통해 본아동의 언어환경 및 언어발달 실태
배소영
언어치료연구 18 (4) : 165 ~ 184
[2009]
다문화가정 아동의 표현어휘능력 연구 - K-BNT-C를 중심으로 -
박사
다문화가정 아동의 이야기 산출
배소영
언어치료연구 19 (2) : 53 ~ 72
[2010]
박사
다문화가정 아동과 일반아동 간 음운처리에 관한 메타언어능력의 비교 분석
다문화 가정 아동과 일반가정 아동 간 연결어미 이해 및 표현능력 비교
농촌지역 다문화가정아동들의 언어특성관련 상관 연구
황상심
언어치료연구 17 (1) : 81 ~ 102
[2008]
language development-intermediate
Validity of the spanish preschool language scale-3 for use with bilingual children
Restrepo, M. A.
American Journal of Speech-Language Pathology 10 (4) : 382 ~ 393
[2001]
Toward tense as a clinical marker of specific language impairment in english-speaking children
Rice, M.
Journal of Speech and Hearing Research 47 : 816 ~ 834
[1996]
The use of an invented language rule in the differentiation of normal and language-impaired spanish-speaking children
The interaction between vocabulary size and phonotactic probability effects on children’s production accuracy and fluency in nonword repetition
Edwards, J.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 47 : 421 ~ 436
[2004]
The influence of vocabulary size, phonotactic probability, and wordlikeness on nonword repetitions of children with and without specific language impairment
Munson, B.
Journal of Speech, Language & Hearing Research 48 (5) : 1033 ~ 1047
[2005]
The influence of early patterns of positive parenting on children's preschool outcomes
Smith, K. E.
Early Education and Development 11 (2) : 147 ~ 169
[2000]
The clinical utility of nonword repetition for children living in the rural south of the US
Oetting, J. B.
Clinical Linguistics & Phonetics 20 (7-8) : 553 ~ 561
[2006]
The Preschool Repetition Test: an evaluation of performance in typically developing and clinically referred children
Chiat, S.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 50 : 429 ~ 443
[2007]
Speed of processing, working memory, and language impairment in children
Leonard, L. B.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 50 : 408 ~ 428
[2007]
Specific language impairment and grammatical morphology: A discriminant function analysis
Bedore, L.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 41 : 1185 ~ 1192
[1998]
Sensitivity and specificity of French language and processing measures for the identification of primary language impairment at age 5
Thordardottir, E.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 54 : 580 ~ 597
[2011]
Reducing bias in language assessment: processing-dependent measures
Campbell, T.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 40 : 519 ~ 525
[1997]
Psycholinguistic Markers for Specific Language Impairment
Processing and linguistic markers in young children with specific language impairment (SLI)
Conti-Ramsden, G.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 46 : 1029 ~ 1037
[2003]
Procedure for assessing verbal working memory in normal school-age children : some preliminary data
Gaulin, C. A.
Perceptual and Motor Skills 79 (1) : 55 ~ 64
[1994]
Primary or"specific"language impairment and children learning a second language
Kohnert, K.
Brain and language 109 (2) : 101 ~ 111
[2009]
Practitioner review: Short-term and working memory impairments in neurodevelopmental disorders: diagnosis and remedial support
Potential cultural bias in training parents as conversational partners with their children who have delays in language development
Van Kleek, A
American Journal of Speech-Language Pathology 11 : 274 ~ 284
[1994]
Phonological memory and vocabulary development during the early school years : A longitudinal study
Phonological Short-term Memory and New Word Learning in Children
Performances of at-risk, african american preschoolers on the peabody picture vocabulary test-III
Washington, J. A.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 30 : 75 ~ 82
[1999]
On the sensitivity and Specificity of nonword repetition and sentence recall to language and memory impairment in children
Nonword repetition: a comparison of test
Nonword repetition performance in school-age children with and without language impairment
Ellis-Weismer, S.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 : 865 ~ 878
[2000]
Nonword repetition in spanish-speaking children with specific language impairment
Girbau, D.
Journal of Language and Communication Disorders 42 : 59 ~ 75
[2007]
Nonword repetition and sentence repetition as clinical markers of specific language impairment: the case of Cantonese
Stokes, S. F.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 49 (2) : 219 ~ 236
[2006]
Nonword repetition and child language impairment
Dollaghan, C.
Journal of Speech, langauge and Hearing Research 41 : 1136 ~ 1146
[1998]
Meaningful differences in the everyday experience of young american children
Language-specific effects of task demands on the manifestation of specific language impairment: A comparison of English and Icelandic
Thordardottir, E.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 51 (4) : 922 ~
[2008]
Language performance of low-income african american and european american preschool phildren on the PPVT–II
Qi, C. H.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 37 : 5 ~ 16
[2006]
Korean-Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence: K-WPPSI
Identifier of predominantly spanish-speaking children with language impairment. for use with bilingual children
Restrepo, M. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 41 : 1398 ~ 1411
[1998]
Evidence-based medicine : how to practice and teach EBM
Eveidence-based practive in communication disorders: what do we know, and when do we know it?
Dollaghan, C.
Journal of Communication Disorders 37 : 391 ~ 400
[2004]
Evaluating the discriminant accuracy of a grammatical measure with latino english-speaking children
Disorders of Language Development
Differentiating dialect from disorder : A comparison of two processing tasks and a standardized language test
Rodekohr, R.
Journal of Communication Disorders 34 : 1 ~ 8
[2001]
Cross-language nonword repetition by bilingual and monolingual children
Winsor, J.
Journal of Speech-Language Pathology 19 : 298 ~ 310
[2010]
Complex sentence comprehension and working memory in children with specific language impairment
Montgomery, J. W.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 52 : 269 ~ 288
[2009]
Beyond capacity limitations: Determinants of word recall performance on verbal working memory span tasks in children with SLI
Mainela-Arnold, E.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 48 : 897 ~ 909
[2005]
Associations between key language-related measures in typically developing school-age children
Archibald, L. M.
Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology 216 (3) : 161 ~ 171
[2008]
An examination of verbal working memory capacity in children with specific language impairment
Ellis-Weismer, S.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 42 : 1249 ~ 1260
[1999]
Alternative assesment of language and literacy in culturally and linguistically diverse population
Laing, S.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 34 : 44 ~ 55
[2003]
2∼5세 일반아동의 무의미단어 따라말하기
황진경
Communication Sciences and Disorders 15 (4) : 561 ~ 571
[2010]
2011년 다문화가족 자녀 언어발달지원사업 결과보고서
2010년 다문화가족 자녀 언어발달지원사업 결과보고서
2-5세 아동의 자발적 발화에 나타난 한국어 음절 및 음운 빈도
김민정
음성과학 8 (4) : 99 ~ 107
[2001]
'
학령기 다문화가정 언어장애 아동의 어휘지식 및 구어처리 과제 수행 특성'
의 유사주제(
) 논문