쓰기분석방법에 관한 국내외 문헌연구

논문상세정보
' 쓰기분석방법에 관한 국내외 문헌연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 5

0.0%

' 쓰기분석방법에 관한 국내외 문헌연구' 의 참고문헌

  • 학령기 언어발달 및 언어장애 문헌연구: 국내 · 외 언어병리학 관련 학술지를 중심으로
    진연선 Communication Sciences and Disorders 13 (4) : 594 ~ 620 [2008]
  • 학령기 아동의 이야기 말하기와 이야기 쓰기 특징 - 어휘다양성과 품사별 빈도를 중심으로 -
    박은실 언어치료연구 21 (3) : 69 ~ 83 [2012]
  • 학령기 아동의 설명담화 말하기와 쓰기 발달 - 구문, 의미, 결속장치를 중심으로 -
    이혜연 언어치료연구 22 (2) : 145 ~ 161 [2013]
  • 학령기 말더듬 아동의언어유창성과 구어유창성 특성
    신명선 언어치료연구 22 (1) : 207 ~ 221 [2013]
  • 학령기 다문화가정 아동의 쓰기 능력 연구
    유재연 언어치료연구 21 (3) : 101 ~ 113 [2012]
  • 초등학교 쓰기 평가의 회귀 현상과 지향
    전제응 청람어문교육 40 (40) : 263 ~ 290 [2009]
  • 초등학교 ADHD 학생의 쓰기 특성
    김은경 노승림 특수교육학연구 48 (1) : 207 ~ 228
  • 초등학교 2, 4, 6학년 아동의 설명담화 쓰기 비교
    안은주 Communication Sciences and Disorders 15 (3) : 321 ~ 336 [2010]
  • 청각장애 아동과 건청아동의 쓰기 능숙도에 따른 이야기 문법, 쓰기 전략, 텍스트 지식 비교
    김민정 김영욱 특수교육학연구 37 (3) : 143 ~ 170 [2002]
  • 읽기부진 아동의 문법형태소 사용력
    배소영 언어치료연구 21 (1) : 17 ~ 37 [2012]
  • 이야기문법 자기평가 교수전략이 초등 쓰기장애학생의 쓰기표현력에 미치는 효과
    고혜정 특수교육학연구 40 (1) : 281 ~ 303 [2005]
  • 유치원 아동의 철자발달 단기종단연구
    양민화 Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 14 ~ 33 [2009]
  • 언어학습장애아동과 일반아동의 말하기 쓰기에 나타난 이야기 문법 및 응집구조 비교
    김희규 특수교육학연구 39 (4) : 43 ~ 60 [2005]
  • 언어와 읽기장애
    김정미 시그마프레스 [2008]
  • 쓰기 학습장애 학생의 작문에 나타난 의미구조 및 응집표지에 관한 연구
    이옥인 특수교육학연구 47 (2) : 177 ~ 196 [2012]
  • 쓰기 평가 방식에 관한 학생들의 인식 차이 분석
    이영진 작문연구 14 (14) : 239 ~ 267 [2012]
  • 말더듬 성인의 읽기, 쓰기 및 말하기 유창성 특성
    신명선 언어치료연구 19 (4) : 53 ~ 69 [2010]
  • 단순언어장애아동, 경계선지능 언어발달장애아동, 일반아동의 쓰기지식특성
    유경 특수교육학연구 43 (2) : 217 ~ 236 [2008]
  • 낱말 친숙도 및 음운규칙 적용 유무에 따른 학령기 읽기장애 아동의 받침철자 인식 및 쓰기 특성
    최윤정 Communication Sciences and Disorders 16 (2) : 154 ~ 170 [2011]
  • 기초학습기능 수행평가체제
    김동일 학지사 심리검사연구소 [2008]
  • 기초 학력검사
    박경숙 국립특수교육원 [2008]
  • Written narrative characteristics in adults with language impairment
    Suddarth, R. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 55 : 409 ~ 420 [2012]
  • Written and oral narratives of children and adolescents with down syndrome
    Kay-Raining Bird, E. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 51 : 436 ~ 450 [2008]
  • Vocabulary use across genres: implications for students with complex communication needs
    Clendon, S. A. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 44 : 61 ~ 72 [2013]
  • The role of processing limitations in early identification of specific language impairment
    Ellis Weismer, S. Topics In Language Disorders 22 : 15 ~ 29 [2002]
  • The nature of written language deficits in children with SLI
    Mackie, C. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 47 : 1469 ~ 1483 [2004]
  • Spoken and written language relationships in language learning impaired and normally achieving school-age children
    Gillam, R. Journal of Speech and Hearing Research 35 : 1303 ~ 1315 [1992]
  • Role and responsibilities of speech-language pathologists in schools[Professional issues statement]
    American Speech Language Hearing Association
  • Oral and written story composition skills of children with language impairment
    Fey, M. E. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 47 : 1301 ~ 1318 [2004]
  • Narrative writing in children and adolescents: Examining the literate lexicon
    Sun, L. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 43 : 2 ~ 13 [2012]
  • Measuring children's lexical diversity: differentiating typical and impaired language learners
    Watkins, R. Journal of Speech and Hearing Research 38 : 1349 ~ 1355 [1995]
  • Longitudinal relationships of levels of language in writing and between writing and reading in grade 1 to 7
    Abbott, R. D. Journal of Educational Psychology 102 : 281 ~ 298 [2010]
  • Linguistic pattern analysis of misspellings of typically developing writers in grades 1-9
    Bahr, R. H. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 55 : 1587 ~ 1599 [2012]
  • Language disorders from infancy through adolescence
    Paul, R Mosby Inc [2003]
  • Language development: An introduction
    Owens, R. Allyn & Bacon [2012]
  • Language and reading disabilities
    Scott, C. M. The Allyn & Bacon : 244 ~ 268 [1999]
  • Developing motivation to write
    Bruning, R. Educational Psychologist 35 : 25 ~ 37 [2000]
  • Comparison of narrative and expository writing in students with and without language learning disabilities
    Koutsoftas, A. D. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 43 : 395 ~ 409 [2012]
  • Assessing the microstructure of written language using a retelling paradigm
    Puranik, C. S. American Journal of Speech-Language Pathology 17 : 107 ~ 120 [2008]
  • African American English-speaking students: an examination of the relationship between dialect shifting and reading outcomes
    Craig, H. K. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 52 : 839 ~ 855 [2009]