대학생의 학년 및 전공별 학습역량 차이 분석

논문상세정보
' 대학생의 학년 및 전공별 학습역량 차이 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회복지
  • cognition
  • learning motivation
  • learningbehavior
  • universitystudentslearningcompetencies
  • 대학생학습역량
  • 인지
  • 학습동기
  • 학습행동.
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,046 2

0.0%

' 대학생의 학년 및 전공별 학습역량 차이 분석' 의 참고문헌

  • 한국의 대학생
    이현청 원미사 [1999]
  • 평생학습 학습 성과 평가를 위한 자기주도 학습 준비도 검사도구(SDLRS)의 타당성 연구
    한지영 공학교육연구 11 (4) : 64 ~ 75 [2008]
  • 초인지초동기,의지통제와 자기조절 학습과의 관계
    박승호 교육심리연구 9 (2) : 57 ~ 89 [1995]
  • 전문대학생을 위한 학습전략 진단 도구의 개발
    박성미 수산해양교육연구 21 (1) : 16 ~ 27 [2009]
  • 연령에 따른 학습동기의 변화
    심우엽 초등교육연구 14 (3) : 19 ~ 44 [2001]
  • 대학생용 학습역량 검사(LCT-CMB) 개발 및 타당화
    이경화 교육심리연구 25 (4) : 791 ~ 809 [2011]
  • 대학 교수가 바라본 고등교육에서의 대학생 핵심역량: 서울대학교 사례를 중심으로
    김동일 아시아교육연구 10 (2) : 195 ~ 214 [2009]
  • 농민후계자의 자기주도학습준비도와 관련변인에 관한 연구
    金珍昊 서울대학교 [1995]
  • 국가수준의 생애능력표준 설정 및 학습체제 질 관리 연구(II)
    김안나 한국교육개발원 [2003]
  • 국가수준 생애능력 표준설정 및 학습체제 질관리 연구(I)
    유현숙 한국교육개발원 [2002]
  • 成人學習者의 自己主導性과 人口學的 및 社會心理學的 變因 연구
    劉貴玉 서울대학교 [1997]
  • 大學生의 性, 學年, 專攻에 따른 自己主導的 學習 準備度의 差異
    李眞姬 경남대학교 [1997]
  • Variables affecting choice of language learning strategies by university students
    Oxford R. L. The Modern Language Journal 73 (2) : 291 ~ 300 [1989]
  • Tools for learning
    Gall, M. D. Association for Supervision and Curriculum Development [1990]
  • The definition and selection of key competencies: executive summary
    DeSeCo
  • The control-value theory of achievement emotions : Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice
    Pekrun, R. Educational Psycholoy Review 18 : 315 ~ 341 [2006]
  • Super study skills
    Rozakis, I. Wiely, Hoboken [2002]
  • Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
    Zimmerman, B. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 51 ~ 59 [1990]
  • Self-directed learning readiness and learning style preference of adult learners
    Adenuga, B. O. Iowa State University [1989]
  • Self-Regulated Learning and College Students’ Regulation of Motivation
    Wolters, C. A. Journal of Educational Psychology 90 (2) : 224 ~ 235 [1998]
  • S-R Involves more than Metacognition : A Social Cognitive Perspective
    Zimmerman, B. J. Educational Psychologist 30 : 217 ~ 221 [1995]
  • Lernkompetenzen als Bildungsstandards – eine Diskussion der Umsetzungsmoeglichkeiten
    Maag Merki, K. Zeitschrift fuer Erziehungswissenschaft 7 (4) : 539 ~ 552 [2004]
  • Lernkompetenz fuer die Wissengesellschaft
    Mandl, H. Ludwig Maximilians [2001]
  • Effects of sex differences, career choice, and psychological type on adult language learning strategies
    Ehrman M. The Modern Language Journal 73 (1) : 1 ~ 13 [1989]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 23 : 614 ~ 628 [1986]
  • Competence at work Models for superior performance
    Spencer, L. M. John Wiley & Son [1993]
  • Basic needs and the development of interest and intrinsic motivational orientations
    Krapp, A. Learning and Instructions 15 : 381 ~ 395 [2005]
  • Assessment of competencies in educational contexts
    Hartig, J. Hogrefe & Huber [2008]
  • Achievement goal theory and effect : An asymmetrical bidirectional model
    Linnenbrink, E. A. Educational Psychologist 37 (2) : 69 ~ 78 [2002]
  • A meta analytic study of adult self direcrion in learning: A review of the research from 1977 to 1987
    McCune, S. K. Texas A&M University [1990]
  • A longitudinal perspective on learning strategies in higher education : Different viewpoints towards development
    Vermetten, Y. J. British Journal of Educational Psychology 69 : 221 ~ 242 [1999]