빅데이터 시대에 개인화서비스와 프라이버시 패러독스의 고찰

논문상세정보
' 빅데이터 시대에 개인화서비스와 프라이버시 패러독스의 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 위생, 도시, 환경공학
  • big data
  • paradox
  • personalization service
  • privacy concerns
  • socio-technicalsystems
  • 개인화 서비스
  • 빅데이터
  • 사회기술시스템
  • 패러독스
  • 프라이버시 염려
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,334 1

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' 빅데이터 시대에 개인화서비스와 프라이버시 패러독스의 고찰' 의 참고문헌

  • 한국과 미국의 공공부문 빅데이터 활용 현황 분석
    김강훈(Gang-Hoon Kim) 정지형 한국정보과학회학술발표논문집 39 (2) : 243 ~ 245 [2012]
  • 인터넷 이용자의 개인정보 처리방침에 대한 인지 및 확인과 온라인 거래 행동
    장원창 정보보호학회논문지 22 (6) : 1419 ~ 1427 [2012]
  • 빅데이터의 이해와 주요 이슈들
    조영임 한국지역정보화학회지 16 (3) : 31 ~ 52 [2013]
  • 빅데이터의 개인화 서비스 기술분석
    홍언주 한국인터넷정보학회 학술발표대회 논문집 : 35 ~ 36 [2012]
  • 빅데이터와 퍼스널라이제이션(Personalization)
    연세대학교 마케팅 그룹 마켓팅 47 (4) [2013]
  • 빅데이터와 공공데이터활용
    이만재 Internet and Information Security 2 (2) : 47 ~ 64 [2011]
  • 빅데이터 시대의 경쟁력 확보를 위한 선택과 집중
    임용재 한국통신학회지(정보와 통신) 29 (11) : 3 ~ 10 [2012]
  • 빅데이터 시대의 개인정보 과잉이 사용자 저항에 미치는 영향
    이환수 지능정보연구 19 (1) : 125 ~ 139 [2013]
  • 빅 데이터에 따른 지적정보의 효율화 방안 연구
    김현영 한국지적정보학회지 16 (1) : 29 ~ 48 [2014]
  • 빅 데이터를 활용한 스마트 정부 구현
  • 논의의 초점: 지역정보화와 빅데이터
    오철호 한국지역정보화학회지 16 (3) : 1 ~ 11 [2013]
  • 공공데이터를 활용한 국가정보화 전략연구 - 시나리오플래닝을 적용하여 -
    이상윤 한국전자통신학회 논문지 7 (6) : 1259 ~ 1273 [2012]
  • Understanding Online B-to-C Relationships: An Integrated Model of Privacy Concerns, Trust, and Commitment
    Eastlick, M. A. Journal of Business Research 59 (8) : 877 ~ 886 [2006]
  • U-코리아 추진시 프라이버시 염려 영향 요인 인과 지도 분석
    김헌식 이미숙 한국지방정부학회 학술 대회자료집 : 277 ~ 310 [2005]
  • Theories in online information privacy research:A critical review and an integrated framework
    Li Y Decision Support Systems 54 (1) : 471 ~ 481 [2012]
  • The impact of personal dispositions on information sensitivity, privacy concern and trust in disclosing health information online
    Bansal G Decision Support Systems 49 (2) : 138 ~ 150 [2010]
  • The Personalization Privacy Paradox:An Exploratory Study of Decision Making Process for Location-Aware Marketing
    Xu, H. Decision Support Systems 51 (1) : 42 ~ 52 [2011]
  • Technology as social organization
    La Porte, T. R. Institute of Governmental Studies, University of California [1984]
  • TRUSTe-TNS Study: Consumer Attitudes about Behavioral Targeting
    TRUSTe Tech. rep [2009]
  • TECHNOLOGY, COMPLEXITY, AND RISK
    Burns, T. R. Sociologia Problemas e Práticas 62 : 97 ~ 131 [2010]
  • Risk, complexity and ICT
    Hanseth, O. Edward Elgar Publishing [2007]
  • Public Administration and Information Technology
    Christopher G. Reddick Jones & Bartlett Learning [2012]
  • Privacy-Personalization Paradox in Adoption of Mobile Health Service: The Mediating Role of Trust
    Guo, X. PACIS : 1 ~ 27 [2012]
  • Privacy, Big Data, and the Public Good
    Lane, J. Cambridge University Press [2014]
  • Privacy in the age of big data: A time for big decisions
    Tene, O. Stanford Law Review Online 64 : 63 ~ 69 [2012]
  • Privacy and Identity Management for Life
    Deuker, A. Springer Berlin Heidelberg : 275 ~ 283 [2010]
  • Personalization versus privacy : An empirical examination of the online consumer’s dilemma
    Chellappa, R. K. Information Technology and Management 6 (2) : 181 ~ 202 [2005]
  • Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems
    Toch, E. User Modeling and User-Adapted Interaction 22 (1) : 203 ~ 220 [2012]
  • Personalisation-privacy paradox: The effects of personalisation and privacy assurance on customer responses to travel Web sites
    Lee, C. H. Tourism Management 32 (5) : 987 ~ 994 [2011]
  • How internet users’ privacy concerns have evolved since 2002. Security & Privacy
    Antón, A. I. IEEE 8 (1) : 21 ~ 27 [2010]
  • Gartner says solving ‘big data’challenge involves more than just managing volumes of data
    Beyer, M. Gartner : 13 ~ [2011]
  • Extracting value from chaos
    Gantz, J. IDCiView : 1 ~ 12 [2011]
  • Big-data applications in the government sector
    Kim, G. H. Communications of the ACM 57 (3) : 78 ~ 85 [2014]
  • Big data: The next frontier for innovation, competition and productivity : 9 ~
    Manyika, J. [2011]
  • Are you ready for the era of ‘big data’
    Brown, B. McKinsey Quarterly 4 : 24 ~ 35 [2011]
  • An Experimental Study on Ubiquitous Commerce Adoption : Impact of Personalization and Privacy Concerns
    Sheng, H. Journal of the Association for Information Systems 9 (6) [2006]
  • Addressing The Personalization- Privacy Paradox: An Empirical Assessment From A Field Experiment On Smartphone Users
    Sutanto, J. Mis Quarterly 37 (4) [2013]