중학생들의 교육적-오락 프로그램 시청동기와 요인구조의 타당화 검증

논문상세정보
' 중학생들의 교육적-오락 프로그램 시청동기와 요인구조의 타당화 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • e-e(entertainment-education)program
  • theuseandgratificationtheory
  • validity of scale
  • viewing motivation
  • 교육적-오락프로그램
  • 시청동기
  • 이용과 충족 이론
  • 척도 개발
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 중학생들의 교육적-오락 프로그램 시청동기와 요인구조의 타당화 검증' 의 참고문헌

  • 텔레비전 시청의 동기와 유형에 관한 연구
    박은희 한국언론학보 17 : 153 ~ 176 [1984]
  • 텔레비전 시청만족도 형성에 관한 재고찰시청동기, 의사인간관계(para?social interaction),실재감(presence)의 상호작용을 중심으로
    황하성 한국방송학보 21 (5) : 342 ~ 382 [2007]
  • 텔레비전 선거관련 정치뉴스의 이용과 효과 연구 : 1996년 15대 국회의원 선거와 관련하여
    김정기 의정연구 3 : 155 ~ 190 [1996]
  • 텔레비전 등장인물과 청소년 시청자의 의사(擬似)인간관계
    김정기 한국방송학보 19 (1) : 255 ~ 285 [2005]
  • 텔레비전 드라마의 시청동기와 시청행태에 관한 연구 :〈아내의 유혹〉을 중심으로
    이병혜 한국언론학보 54 (2) : 138 ~ 162 [2010]
  • 텔레비전 드라마 시청동기와 태도 연구
    유세경 한국방송학보 18 (1) : 245 ~ 288 [2004]
  • 커뮤니케이션 핵심이론
    오미영 커뮤니케이션북스 [2005]
  • 주부대상 텔레비전 프로그램에 나타난 여성상 연구 : 1 ~ 147
    조 형 [1991]
  • 오락과 교육의 경계: 교육적 오락물 (Entertainment-Education)이 친사회적 태도 변화에 미치는 효과
    배현석 인문연구 (54) : 191 ~ 222 [2008]
  • 여성결혼이민자들의 텔레비전 이용 동기와 만족: 대도시 거주 여성 결혼이민자를 대상으로
    조성호 한국방송학보 23 (6) : 243 ~ 283 [2009]
  • 수용자의 반란에 대한 인식: 이용과 충족 연구의 관점
    김정기 커뮤니케이션북스 : 51 ~ 82 [1999]
  • 새로운 미디어 공공 캠페인으로서 교육적-오락물의 설득 효과에 대한 탐구: 텔레비전 프로그램의 장기기증에 대한 개인의 태도와 행동에 미치는 영향
    이병관 광고학연구 19 (1) : 75 ~ 97 [2008]
  • 라디오 청취동기의 요인구조와 측정척도 개발
    이호준 방송통신연구 (63) : 153 ~ 178 [2006]
  • 대학생들의 미국 텔레비전 드라마에 대한 시청동기 및 만족도 연구: 한국 텔레비전 드라마와의 비교를 중심으로
    임양준 한국언론정보학보 41 (1) : 302 ~ 336 [2008]
  • 뉴질랜드 거주 교민의 한국어 매체 이용 및문화적응 요인
    안수근 언론과학연구 6 (4) : 203 ~ 242 [2006]
  • 노인층의 텔레비전 이용행태와 충족에 관한 연구
    정재민 한국언론학보 51 (3) : 172 ~ 200 [2007]
  • 날씨 프로그램의 시청동기, 시청경험, 시청효과
    김정기 한국방송학보 17 (2) : 82 ~ 110 [2003]
  • 구조방정식모형에 의한 구성개념타당성 검정
    조현철 상품학 연구 18 : 203 ~ 230 [1998]
  • 구조방정식모델을 위한 SIMPLIS 활용과 실습
    배병렬 청목 출판사 [2004]
  • 구조방정식모델 : SIMPLIS & AMOS
    조현철 석정 [2003]
  • 교육적 오락물에서의 수용자 관여와 그 선행변수들: KBS 2 '부부 클리닉'의 에피소드 및 전자게시판 메시지 분석을 중심으로
    배현석 방송문화연구 15 (2) : 309 ~ 333 [2003]
  • 교육적 오락물과 사회변화: 역사, 연구 그리고 실제
    Singhal, A. 나남 출판 [2008]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Web surfing satisfaction
    Perse, E. M. the national communication association annual convention [2000]
  • Uses of daytime television soap operas by college students
    Rubin, A. M. Journal of Broadcasting & E lectronic 29 : 241 ~ 158 [1985]
  • Uses and gratifications at the crossroads
    Windahl, S. Mass Communication Review Yearbook 2 : 174 ~ 185 [1981]
  • The variable influence of audience activity on media effects
    Kim, J. Communication Research 24 : 107 ~ 135 [1997]
  • The theory behind entertainment-education
    Sood, S. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers : 117 ~ 149 [2004]
  • The television audience: a revised perspective
    McQuail, D. Longman [1972]
  • The Uses of Mass Communications:Current Perspectives on Gratifications Research
    Katz, E. Sage [1974]
  • The Philosophical Basis of Cost-Risk-Benefit Analyses
    Bantz, D. A. PSA: Proceedings of the Biennial Meeting of the Philosophy of Science Association : 227 ~ 242 [1982]
  • The Evolution of an E-E research agenda
    Greenberg, B. S. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers : 191 ~ 206 [2004]
  • The Elaboration Likelihood Model of persuasion
    Petty, R. E. Academic Press : 123 ~ 205 [1986]
  • Television use by children and adolescents
    Rubin, A. M. Human Communication Research 5 : 109 ~ 120 [1979]
  • Television in politics
    Blumler, J. G. Faber and Faber [1969]
  • Summary report: Developing a research agenda for entertainment education and multicultural audiences, A conference sponsored by The centers for disease control and prevention
    Murphy, S. T. Health & Society, and USC Annenberg Norman Lear Center [2003]
  • Structural model evaluation and modification: An interval estimation approach
    Steiger, J. Multivariate Behavioral Research 25 : 173 ~ 180 [1990]
  • Sociology
    Macionis, J. J. Prentice Ha [2011]
  • Social cognitive theory for personal and social change by enabling media
    Bandura, A. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers : 75 ~ 96 [2004]
  • Soap operas for social change
    Noriman, H. Praeger [1993]
  • Soap Opera Viewing Patterns of College Students and Cultivation
    Perse, E. M. Journal of Broadcasting & Electronic Media 30 : 175 ~ 193 [1986]
  • Research Reviews : Television and Social Behavior, Reports and Papers, Vol. Ⅱ
    Meyer, T. P. Educational Broadcadting Review 7 (3) : 191 ~ 201 [1973]
  • Relations between gratifications sought and obtained : a study of television news
    Palmgreen, P. Communication Research 7 (2) : 161 ~ 192 [1980]
  • Realiability : A Review of Psychometric Basics and Recent Marketing Practices
    Peter, J. P. Journal of Marketing Research 16 (1) : 6 ~ 17 [1979]
  • Radio and the promotion of family planning in the Gambia
    Valente, T. W. International Family Planning Perspectives 20 (3) : 96 ~ 100 [1994]
  • Radical drama, radical theater
    Murdoch, G. Media, Culture, & Society 2 : 151 ~ 168 [1980]
  • Prosocial effects of entertainment television in India
    Brown, W. J. Asian Journal of Communication 1 (1) : 113 ~ 135 [1991]
  • Prime-time propaganda: How the White House secretly hooked network TV on its anti-drug message
  • Practical Issues in Structural Modeling
    Bentler, P. M. Sociological Methods and Research 16 : 78 ~ 117 [1987]
  • Power Analysis and Determination of Sample Size for Covariance Structure Modeling
    MacCallum, R. C. Psychological Methods 1 (2) : 130 ~ 149 [1996]
  • Political news on television : A reconsideration of audience orientations
    Wenner, L. A. Western Journal of Speech Communication 47 : 380 ~ 395 [1983]
  • Normative images of communication media : Mass and interpersonal channels in the new media environment
    Perse, E. M. Human Communication Research 19 : 485 ~ 503 [1993]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Media society: Industries, images, and audiences
    Croteau, D. Sage [2012]
  • Media interventions to promote responsible sexual behavior
    Keller, S. N. The Journal of Sex Research 39 (1) : 67 ~ 72 [2002]
  • Mass media family planning promotion in three Nigerian cities
    Piotrow, P. T. Studies in Family Planning 21 (5) : 265 ~ 274 [1990]
  • Mass communication research and the study of culture
    Katz, E. Studies in Public Communication 2 : 1 ~ 6 [1959]
  • Making Anti-Drug-Abuse advertising work
    Schmeling, D. G. Journalism of advertising Research 20 (3) : 33 ~ 37 [1980]
  • Lisrel 8.52
    Jöreskog, K. G. Scientific Software International [2002]
  • India’s information revolution
    Singhal, A. Sage [1989]
  • Gratifications of television viewing and their correlates for British children
    Greenberg, B. S. Sage : 71 ~ 92 [1974]
  • Gratifications of daytime TV serial viewers
    Compesi, R. J. Journal of Quarterly 57 : 155 ~ 158 [1980]
  • Explaining audience behavior: three approaches considered
    McQuail, D. Sage : 287 ~ 301 [1974]
  • Entertainment-education and social change: History, Research, and Practice : 3 ~ 20
    Singhal, A. [2004]
  • Entertainment-education and elaboration likelihood : understanding the processing of narrative persuasion
    Slater, M. D. Communication Theory 12 (2) : 173 ~ 191 [2002]
  • Entertainment-Education: A communication strategy for social change
    Singhal, A. Erlbaum [1999]
  • Effects of an entertainment-education radio soap opera on family planning in Tanzania
    Rogers, E. M. Studies in Family Planning 30 (3) : 193 ~ 211 [1999]
  • EBS English 시청동기가 영어능력, 관여도와 시청의도에 미치는 영향에 관한 연구
    송종길 방송통신연구 76 (76) : 93 ~ 117 [2011]
  • E-E (entertainment-education) 연구란 무언인가? 성과, 전망 그리고 과제
    배현석 언론정보학연구 6 : 41 ~ 69 [2004]
  • Drama, emotion, and cultural convergence
    Kincaid, D. L. Communication Theory 12 (2) : 136 ~ 152 [2002]
  • Audience involvement and entertainment-education
    Sood, S. Communication Theory 12 (2) : 153 ~ 172 [2002]
  • Applied muliple regressin/correlation for the behavioral sciences
    Cohen, J. Erlbaum [1983]
  • An examination of television viewing motivations
    Rubin, A. M. Communication Research : 141 ~ 165 [1981]
  • An Equilibrium Theory of the Distribution of Income and Intergenerational Mobility
    Becker, G. S. Journal of Political Economy 87 (6) : 1153 ~ 1189 [1979]
  • AMOS 구조방정식 모형분석
    김계수 한나래 [2004]
  • A Theoretical agenda for entertainment-education
    Singhal, A. Communication Theory 12 (2) : 117 ~ 135 [2002]
  • 2012 방송매체이용행태조사
    방송통신위원회 방송통신위원회 [2012]