메가 이벤트에서 동일한 메가 광고비, 왜 광고효과는 다른가?

' 메가 이벤트에서 동일한 메가 광고비, 왜 광고효과는 다른가?' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ad recall
  • advertisement effect
  • cluster analysis
  • complexitysystem
  • content analysis
  • network analysis
  • qualitative analysis
  • 광고회상
  • 광고효과
  • 군집분석
  • 내용 분석
  • 복잡계
  • 연결망 분석
  • 질적 연구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,355 0

0.0%

' 메가 이벤트에서 동일한 메가 광고비, 왜 광고효과는 다른가?' 의 참고문헌

  • 지상파 TV 광고 위치와 순서에 의한 노출효과 차이분석
    박현수 광고학연구 17 (1) : 159 ~ 177 [2006]
  • 작업기억용량의 개인차에 따른 광고 노출 시 주의제어와 광고텍스트 언어기억 분석: 아이트래커를 사용한 시선추적 연구
    이은주 마케팅연구 27 (4) : 101 ~ 122 [2012]
  • 응원팀의 시합 여부와 경기의 즐거움이 광고회상에 미치는 영향과 인지욕구의 조절효과: 2010 월드컵 광고를 통한 분석
    윤성욱 경영학연구 41 (5) : 1057 ~ 1077 [2012]
  • 유명인 광고모델 중복출연이 소비자태도에 미치는 영향:적합성의 조절효과
    송환웅 광고학연구 20 (6) : 205 ~ 221 [2009]
  • 월드컵 스폰서십 광고와 매복광고 내용분석: 2002년과 2006년 월드컵 광고를 중심으로
    최은섭 한국광고홍보학보 9 (1) : 109 ~ 138 [2007]
  • 왜 더 많이 회상되는가?: 연결망기법을 이용한 월드컵 광고 내용분석
    윤성욱 광고학연구 23 (5) : 29 ~ 62 [2012]
  • 온라인 상품평의 정보적 특성이 소비자 정보 조회와 참여에 미치는 영향
    이혜준 마케팅연구 28 (3) : 209 ~ 238 [2013]
  • 시보광고 효과에 대한 시보광고 위치의 조절적 역할 :TV시보광고를 중심으로
    박승배 마케팅연구 22 (3) : 209 ~ 226 [2007]
  • 스포츠 이벤트에서 필드 및 TV 스폰서십 효과에 관한 연구
    윤성욱 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (2) : 247 ~ 268 [2013]
  • 소비자의 상표평가에 대한 기분효과에 관한 연구
    최낙환 마케팅관리연구 9 (3) : 73 ~ 107 [2004]
  • 기업 및 대회의 개성과 기업의 대회 스폰서십에 관한 연구
    이학식 광고연구 (64) : 191 ~ 216 [2004]
  • 광고중력: 경쟁 광고간의 역학에 관한 새로운 패러다임
    이두희 소비문화연구 13 (3) : 53 ~ 74 [2010]
  • 광고의 반복 노출과 광고 효과에 관한연구 - 노출 기회 및 노출 인지의 반복 횟수를 중심으로
    김효규 한국광고홍보학보 14 (1) : 244 ~ 268 [2012]
  • 광고의 경쟁자 기여 효과: 마이너 브랜드의 관점에서
    이진원 경영학연구 39 (5) : 1123 ~ 1150 [2010]
  • What Happens to Television Ratings During Commercial Breaks?
    Danaher, Peter J. Journal of Advertising Research 35 (1) : 37 ~ 47 [1995]
  • Theories of Cognitive Consistency: A Source Book
    McGuire, Willian J. Rand McNally [1968]
  • The role of mood in advertising effectiveness
    Batra, Rajeev Journal of Consumer Research 17 (2) : 203 ~ 214 [1990]
  • The Super Bowl: An Investigation into the Relationship Among Program Context, Emotional Experience, and Ad Recall
    Pavelchak, Mark A. Journal of Consumer Research 15 : 360 ~ 367 [1988]
  • The Sourcebook for Teaching Science:Strategies, Activities, and Internet Resources
    Herr, Norman Jossey-Bass [2001]
  • The Oxford Handbook of Memory
    Brown, Scot C. Oxford University Press [2000]
  • The Impact of Program Environment on Recall of Humorous Television Commercials
    Murphy, John H. Journal of Advertising 8 (2) : 17 ~ 21 [1979]
  • The Effects of Television Commercial Repetition on Cognitive Response and Message Acceptance
    Belch, George E. Journal of Consumer Research 9 (1) : 56 ~ 65 [1982]
  • The Effect of Consumer's Empathy on Emotional Advertising
    Sung, Young Shin The Korean Journal of Advertising 18 (5) : 75 ~ 90 [2007]
  • The Cognitive Processes Mediating Acceptance of Advertising
    Wright, Peter L. Journal of Marketing Research 10 (1) : 53 ~ 62 [1973]
  • Television Violence and Public Policy
    Hamilton, James T. University of Michigan Press [1998]
  • TV홈쇼핑 광고에서 배경음악이 광고효과에 미치는 영향:음악 선호도와 상품개념 적합도의 효과
    황인석 마케팅연구 21 (3) : 47 ~ 67 [2006]
  • TV의 시간대별 시청률과 ADRATIO, 그리고 블록 내 위치별 광고효과에 관한 연구: 2시간 단위 분석
    이정아 광고학연구 16 (5) : 183 ~ 212 [2005]
  • TV 광고와 인터넷 검색이 만났을 때 - 크로스미디어 광고의 효과 -
    이유재 마케팅연구 25 (1) : 1 ~ 24 [2010]
  • Structuralism versus Individualism : Part 1, Shadowboxing in the Dark
    Mayhew, Bruce. H. Social Forces 59 (2) : 335 ~ 375 [1980]
  • Sports Sponsorship, Spectator Recall and False Consensus
    Bennett, Roger European Journal of Marketing 33 (3/4) : 291 ~ 313 [1999]
  • Social Network Analysis
    Kim, Yong-Hak Parkyoungsa [2011]
  • Reflections of the Environment in Memory
    Anderson, John R Psychological Science 2 (6) : 396 ~ 408 [1991]
  • Recognition versus Recall as Measures of Television Commercial Forgetting
    Singh, Surendra N. Journal of Marketing Research 25 (1) : 72 ~ 80 [1988]
  • Order Effects in Belief Updating : The Belief-Adjustment Model
    Hogarth, Robin M. Cognitive Psychology 24 (1) : 1 ~ 55 [1992]
  • Mood and Memory
    Bower, Golden. H. American Psychologist 36 (2) : 129 ~ 148 [1981]
  • Moderating Roles of Product Experiences and Involvement = Emotional Responses as Mediators of Advertising Effects
    Lee, Hak-Sik Korean Management Review 21 (1) : 345 ~ 378 [1991]
  • Message Order Effects in Persuasion: An Attitude Strength Perspective
    Haugtvedt, Curtis P. Journal of Consumer Research 21 (1) : 205 ~ 218 [1994]
  • Happy and Sad TV Programs: How They Affect Reactions to Commercials
    Goldberg, Marvin E. Journal of Consumer Research 18 : 387 ~ 403 [1987]
  • Generalizing What is Known about Temporal Aggregation and Advertising Carryover
    Leone, Robert. P. Marketing Science 14 (3) : 141 ~ 150 [1995]
  • Encoding Specificity and Retrieval Processes in Episodic Memory
    Tulving, Endel Psychological Review 80 (5) : 352 ~ 373 [1973]
  • Economic Action, Social Structure and Embeddedness
    Granovetter, Mark American Journal of Sociology 91 (3) : 481 ~ 510 [1985]
  • Duration of the effect of good mood on helping: Footprints on the sands of time
    Isen, Alice M. Journal of Personality and Social Psychology 34 (3) : 385 ~ 393 [1976]
  • Deterministic Nonperiodic Flow
    Lorenz, Edward N. Journal of the Atmospheric Sciences 20 (2) : 130 ~ 141 [1963]
  • Day-after Recall of Listerine Corrective Commercials
    Mazis, Michael B. Journal of Public Policy & Marketing 2 : 29 ~ 37 [1983]
  • Context-Dependent Memory in Two Natural Environments : On Land and Underwater
    Godden, Duncan R. British Journal of Psychology 66 (3) : 325 ~ 331 [1975]
  • Context Effects on Memory for Television Advertisements
    Norris, Claire E. Social Behavior and Personality : An International Journal 21 (4) : 279 ~ 296 [1993]
  • Complexity Sciences Workshop
    Jang, Deok-Jin Samsung Economics Research Institute [2006]
  • Complexity Introduction
    Yoon, Yeong-Soo Samsung Economics Research Institute [2006]
  • Community Structure in Social and Biological Networks
    Girvan, Michelle Proc. Natl. Acad. Sci. USA 99 : 7821 ~ 7826 [2002]
  • Clutter and Serial Order Redefined and Retested
    Zhao, Xinshu Journal of Advertising Research 37 (5) : 57 ~ 73 [1997]
  • Centrality in Social Networks : Conceptual Clarification
    Freeman, Linton C. Social Networks 1 (3) : 215 ~ 239 [1979]
  • Building Brand Image Through Event Sponsorship : The Role of Image Transfer
    Gwinner, Kevin P. Journal of Advertising 28 (4) : 47 ~ 57 [1999]
  • Beyond Benefit Segmentation
    Haley, Russell I. Journal of Advertising Research 11 (4) : 3 ~ 8 [1971]
  • Arousal and Advertising Effectiveness
    Singh, Surendra N. Journal of Advertising 16 (1) : 4 ~ 40 [1987]
  • Analyzing social Media Networks with NodeXL: Insights from a Connected World
    Hansen, Derek Morgan Kaufmann [2011]
  • An Auditory Analogue of the Sperling Partial Report Procedure : Evidence for Brief Auditory Storage
    Darwin, Christopher J. Cognitive Psychology 3 (2) : 255 ~ 267 [1972]
  • Affective Responses Mediating Acceptance of Advertising
    Batra, Rajeev Journal of Consumer Research 13 (2) : 234 ~ 249 [1986]
  • Advertisement Management
    Ahn, Kwangho Bobmunsa [2004]