소셜 공중에 적합한 새로운 공중 세분화 이론 페이스북 페이지의 소셜 네트워크 요인을 중심으로

' 소셜 공중에 적합한 새로운 공중 세분화 이론 페이스북 페이지의 소셜 네트워크 요인을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • centrality
  • nodexl
  • social network
  • social network analysis
  • socialpublicsegmentation
  • 관계
  • 소셜 네트워크
  • 소셜 네트워크 분석
  • 소셜공중세분화
  • 중앙성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 소셜 공중에 적합한 새로운 공중 세분화 이론 페이스북 페이지의 소셜 네트워크 요인을 중심으로' 의 참고문헌

  • 효율적 정책집행과정과 정책공중 유형별 정책고객관계관리를 위한 정책홍보 실무자들의 인식
    한균태 홍보학연구 12 (1) : 73 ~ 108 [2008]
  • 트위터에서 형성된 정치적 의견 분석을 통한 분화된 공중 연구: 10․26 서울시장 재보궐 선거를 중심으로
    홍주현 한국언론정보학보 59 (3) : 138 ~ 161 [2012]
  • 정책 PR 네트워크 모형을 통한 정책 관계관리에 관한 연구:정책ㆍPRㆍ네트워크 이론의 학제간 접근을 중심으로
    박치성 행정논총 45 (3) : 207 ~ 231 [2007]
  • 쟁점유형별 공중의 문제인식 및 정보추구행동에 미치는 매스미디어의 영향에 관한 연구
    차동필 한국방송학보 16 (3) : 458 ~ 489 [2002]
  • 온라인과 오프라인 커뮤니케이션 상황이 공중 세분화 변인에 미치는 영향에 관한 연구
    한정호 언론과학연구 7 (1) : 319 ~ 350 [2007]
  • 온라인 위험에 대한 상황 인식과 사전 지식 수준이 커뮤니케이션 행동에 미치는 영향: 개인정보 유출을 중심으로
    김수정 한국광고홍보학보 13 (4) : 528 ~ 567 [2011]
  • 온라인 공중 : 개념, 특성, 공중세분화에 관한 논의
    배미경 홍보학연구 7 (2) : 213 ~ 247 [2003]
  • 상황이론의 블로거 공중 세분화 적용 연구
    박노일 홍보학연구 14 (3) : 69 ~ 105 [2010]
  • 상황 지각과 공중의 유형에 따른 커뮤니케이션 행동과 이슈관련 행동에 관한 연구
    김인숙 언론과학연구 8 (3) : 201 ~ 232 [2008]
  • 사용확산모형을 적용한 소비자의 온라인 소셜 네트워크활용에 대한 연구
    나종연 소비자학연구 21 (2) : 443 ~ 472 [2010]
  • 공중의 커뮤니케이션 특성과 수돗물 직접음용 태도 및 의도에 관한 연구: 상황이론(situational theory)의 재해석
    이유나 광고학연구 20 (3) : 7 ~ 28 [2009]
  • 공중의 라이프스타일이 소셜 미디어 이용 동기 및 이용 행위에 미치는 영향에 관한 연구
    김남이 한국광고홍보학보 13 (2) : 306 ~ 341 [2011]
  • 공중유형에 따른 자기의견 표명에 관한 연구: 성매매 처벌 특별법 이슈를 중심으로
    문관식 한국광고홍보학보 9 (1) : 87 ~ 108 [2007]
  • 공중유형과 메시지 프레이밍이건강위험 커뮤니케이션 태도에 미치는 영향 : 분노행동주의모델(Anger Activism Model)의 적용
    김수진 한국언론학보 53 (2) : 231 ~ 253 [2009]
  • The study on the segmentation campaign strategy for the national pension policy based on relationship between the information processing and the attitude
    Shin, H. C Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology 1 (2) : 169 ~ 185 [2000]
  • The situational theory of publics in a different cultural setting: Consumer publics in Singapore
    Sriramesh, K Journal of Public Relations Research 19 (4) : 307 ~ 332 [2007]
  • The four publics of anti-bioterrorism information campaigns: A test of the situational theory
    Lee, S. M Public Relations Review 34 : 60 ~ 62 [2008]
  • The dynamics of issues activation and response: An issues processes model
    Hallahan, K Journal of Public Relations Research 13 (1) : 27 ~ 59 [2001]
  • The Power of theoretical integration: Merging the situational theory of publics with the Elaboration Likelihood Model
    Sha, B. L Proceedings of the 8th International Public Relation Research Conference [2005]
  • Social network analysis
    Sohn, D. W K-Books [2002]
  • Social Network Analysis a handbook
    Scott, J CommunicationBooks [2000]
  • Public’s communication behaviors to environmental problems: Situational theory
    Kim, I. S Media and Society 15 : 85 ~ 109 [1997]
  • Problem solving and communicative action : A situational theory of problem solving
    Kim, J. N Journal of Communication 61 (1) : 120 ~ 149 [2011]
  • Plan and practice of PR campaign
    Jung, I. T CommunicationBooks [2004]
  • PR on internet
    Han, M. J CommunicationBooks [2002]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L Journal of Consumer Research 12 : 341 ~ 352 [1985]
  • Managing public relations
    Grunig, J Holt, Rinehart and Winston [2006]
  • Korean Young Voters’ Views on Exchanging Tweets with Politicians: A Q-method Study
    박재진 홍보학연구 16 (2) : 32 ~ 50 [2012]
  • Introduction to social network analysis using R
    Huh, M. H FreeAcademy [2012]
  • Inactive publics : The forgotten publics in public relations
    Hallahan, K Public Relations Review 26 (4) : 499 ~ 515 [2000]
  • Grunig과 Hallahan의 공중 분류 모델 비교 연구
    차동필 홍보학연구 6 (2) : 96 ~ 127 [2002]
  • Grunig's situational theory : A replication, application, and extension
    Hamilton, P Journal of Public Relations Research 4 (3) : 123 ~ 149 [1992]
  • Excellence in public relations and communication management
    Grunig, J. E Lawrence Erlbaum Associates : 117 ~ 157 [1992]
  • Digital Cities 2
    Wellman, B Springer-Verlag : 3 ~ 15 [2001]
  • Defining publics in public relations: The case of a suburban hospital
    Grunig, J. E Journalism Quarterly 55 (1) : 109 ~ 118 [1978]
  • Challenges to the notion of publics in public relations: Implications of the risk society for the discipline
    Jones, R Public Relations Review 28 (1) : 49 ~ 62 [2002]
  • Applying situational communication theory to an international political problem: Two studies
    Atwood, L. E Journalism Quarterly 68 (1-2) : 200 ~ 210 [1991]
  • Advances in Consumer Research Vol. 13
    Selnes, F Association for Consumer Research : 67 ~ 71 [1986]
  • A study on determinants of public segmentation and the process of the public opinions in CMC
    Kim, H. J Hanyang University [2009]