통영도서(섬)지역의 생태관광가치, 고객만족, 행동의도 간의 관계연구

' 통영도서(섬)지역의 생태관광가치, 고객만족, 행동의도 간의 관계연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • behavioral intention
  • customer satisfaction
  • eco-tourismvalue
  • jangsado
  • tongyoungisland
  • tourismbusiness
  • 고객만족
  • 관광산업
  • 생태관광가치
  • 장사도
  • 통영섬
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,658 0

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' 통영도서(섬)지역의 생태관광가치, 고객만족, 행동의도 간의 관계연구' 의 참고문헌

  • 환경적으로 지속가능한 관광개발
    한국관광공사 한국관광공사 : 7 ~ 8 [1997]
  • 환경 친화적인 호텔 식음료 서비스 요인이 고객만족·재방문의도에 미치는 영향
    박정화 관광경영연구 14 (4) : 123 ~ 145 [2010]
  • 호텔 일식당 메뉴관리와 레스토랑 이미지가 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
    채병숙 외식경영연구 10 (4) : 253 ~ 274 [2007]
  • 해양호텔 종사원의 인적특성이 호텔이미지, 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향
    오재신 한국도서연구 25 (1) : 119 ~ 141 [2013]
  • 해양관광지의 속성이 지각된 가치, 고객만족, 충성도에 미치는 영향에 관한 연구- 통영․거제 관광지 중심으로 -
    김기호 관광연구 25 (5) : 123 ~ 141 [2010]
  • 해양관광지 방문객의 관광동기 분석: 거제지역중심으로
    민창기 관광학연구 24 (3) : 243 ~ 265 [2001]
  • 박사
  • 여행박람회 참가자 만족-행동의도 연구
    임범종 관광연구저널 24 (1) : 191 ~ 207 [2010]
  • 생태관광지에 대한 관광동기, 속성, 만족, 재방문 의도간의 영향관계
    조혜경 동아대학교 대학원 [2003]
  • 생태관광자 만족과 행동의도 : 광릉수목원을 중심으로
    노용호 임채관 경영연구 21 (4) : 175 ~ 201 [2006]
  • 생태관광론
    최태광 백산출판사 : 21 ~ 22 [2009]
  • 생태관광 활성화 방안 연구 : 5 ~ 6
    최영국 [2005]
  • 생태관광 지침개발 및 활성화 방안에 관하여 : 10 ~ 11
    환경부 [2002]
  • 생태관광 인식이 관광동기, 생태관광태도 및 만족에 미치는 영향 : 중국 청도(노산) 방문 중국관광객 중심으로
    顧文燕 경원대학교 대학원 [2012]
  • 박사
  • 리조트 참여자들의 지각된 가치가 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향
    최종필 관광연구 26 (1) : 467 ~ 487 [2011]
  • 도서관광 속성과 체험품질이 행동의도에 미치는 영향 - 한려해상국립공원 중심으로 -
    김기호 한국도서연구 25 (1) : 61 ~ 83 [2013]
  • 대학생의 환경관과 환경행동: 관광과목 수강자를 중심으로
    김진동 관광학연구 28 (4) : 357 ~ 375 [2005]
  • 대와 지각된 성과가 관광자 만족에 미치는 영향에 관한 연구
    박창규 광광학 연구 특별호 22 (2) : 317 ~ 323 [1998]
  • 녹차인식, 지각된 가치와 관광만족간의 관계: 제주 오설록 녹차 박물관 방문객을 대상으로
    양성수 관광학연구 33 (1) : 95 ~ 112 [2009]
  • 관광소비자행동론
    박시사 대왕사 : 25 ~ 60 [2001]
  • 관광동기, 이미지, 기대, 만족 및 충성도간의 구조적 관계: 안동지역 방문자를 대상으로
    박동진 관광학연구 28 (3) : 65 ~ 83 [2004]
  • Why we buy what we buy: A theory of consumption values
    Sheth, J. N Journal of Business Research 22 (2) : 153 ~ 170 [1991]
  • Towards a more Desirable Form of Ecotourism
    Orams, M. B Tourism Management 16 : 3 ~ 8 [1995]
  • Towards a Conceptual Framework for Wildlife Tourism
    Reynolds, P. C Tourism Management 22 (1) : 31 ~ 42 [2001]
  • Things that Make Us Smart: Defending Human Attributes in the Age of the Machine
    Norman, D. A. William Patrick Book : 200 ~ 201 [1993]
  • The Future of Eco-Tourism
    Hactor C.L. Mexico Journal 17 : 51 ~ 52 [1988]
  • The Effects of Perceived Value of Mobile Phones on User Satisfaction, Brand Trust, and Loyalty : The Roles of Product Knowledge and Self-efficacy
    오재신 인터넷전자상거래연구 14 (2) : 59 ~ 78 [2014]
  • The Effect of Service Convenience on post-purchasing Behaviors
    Chang, K. C Tourism Management 31 (1) : 29 ~ 35 [2010]
  • The Effect of New Product Features on Brand Choice
    Nowlis, S. M. Journal of Marketing Research 33 (1) : 36 ~ 46 [1996]
  • The Consumption Values and Consumer Innovativeness on Convergence Products
    Hur, W. M Industrial Mnagement & Data Systems 112 (5) : 688 ~ 706
  • The Behavioral Consequence of Service Quality
    Zeithamal, V. A. Journal of Marketing 60 (31) : 31 ~ 46 [1996]
  • Temporal Destination Revisit Intention: The Effects of Novelty Seeking and Satisfaction
    Jang, S Tourism Management 28 (2) : 580 ~ 590 [2007]
  • Sustainable Ecotourism: Balancing Economic, Environmental, and Social Goals within an Ethical Frame Works
    Wight, P. Tourism Recreation : 21 ~ 22 [1995]
  • Perceived value of the purchase of a tourism product
    Sanchez, J. Tourism Management 27 (3) : 394 ~ 409 [2006]
  • Measurement and Evaluation of Satisfaction Process in Retail Setting
    Oliver, R.L. Journal of Retailing 57 : 25 ~ 48 [1981]
  • Marketing management
    Kotler, P. Pearson Education : 607 ~ 608 [1999]
  • Linking perceived value and loyalty in location-based mobile services
    Pura, M. Managing Service Quality 15 (6) : 509 ~ 538 [2005]
  • How Determinant Attributes of Service Quality Influence Customer-perceived Value
    Chen, P. T International Journal of Contemporary Hospitality Management 22 (4) : 405 ~ 406 [2010]
  • Esatisfaction and E-loyalty : A Contingency Framework
    Anderson, R. E. Psychology & Marketing 20 (2) : 123 ~ 138 [2003]
  • Environment, Tourism, Culture, Links(july) 1 (2) : 1 ~ 31
  • Ecotourism: Principles, Practices and Polices for Sustainability
    Wood. M UNEP : 14 ~ [2002]
  • Customer repurchase intention, a general structural equation model
    Hellier, P. K. European Journal of Marketing 37 (11/12) : 1762 ~ 1800 [2003]
  • Customer Satisfaction and Word of Mouth
    Anderson, E.W Journal of Service Research 1 (1) : 12 ~ 14 [1998]
  • Consumers' Intention to Buy Private Label Brands Revisited
    Walsh, G. Journal of General Management 35 (3) : 3 ~ 24 [2010]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-and Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Building a Model of Commitment to the natural environment to predict ecological behavior and willingness to sacrifice
    Davis, J. L Journal of Environmental Psychology 31 (3) : 257 ~ 265 [2011]
  • Analysing the Effect of Satisfaction and Previous Visits on Tourist Intentions to Return
    Alegre, J. European Journal of Marketing 4 (5) : 670 ~ 685 [2009]
  • An Evaluation of Ecotourism in Amazonas, Brazil
    G. N. Wallace Annals of Tourism Research 23 (4) : 843 ~ 873 [1996]
  • An Evaluation of Ecotourism in Amazonas, Brazil
    Wallace. G. N Annals of Tourism Research 23 (4) : 843 ~ 873 [1996]
  • A Multistage Model of Customers Assessments of Service Quality and Value
    Bolton, R.N. Journal of Consumer Research 17 : 375 ~ 384 [1991]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality: From Expectation to Behavioral Intention
    Boulding, W Journal of Marketing Research 30 (1) : 8 ~ 11 [1993]