구매후회와 포기후회가 사용의사와 재구매의사에 미치는 영향-호텔 쿠폰 패키지 구매에 따른 매몰비용 효과를 대상으로-

' 구매후회와 포기후회가 사용의사와 재구매의사에 미치는 영향-호텔 쿠폰 패키지 구매에 따른 매몰비용 효과를 대상으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • irrationaluseintention
  • post-purchaseregret
  • regretaboutwithdrawal
  • repurchase intention
  • sunk-costeffect
  • 구매후회
  • 매몰비용 효과
  • 사용의사
  • 재구매의사
  • 포기후회
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,597 1

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' 구매후회와 포기후회가 사용의사와 재구매의사에 미치는 영향-호텔 쿠폰 패키지 구매에 따른 매몰비용 효과를 대상으로-' 의 참고문헌

  • 후회경험과 예상후회가 구매의사결정에 미치는영향: 후회의 감정을 최소화하기 위한 소비자의 의사결정고려요인과 거래경험의 조절적 역할을 중심으로
    주우진 황희중 소비자학연구 19 (2) : 215 ~ 246 [2008]
  • 홈쇼핑 소비자의 상품특성별 구매결정요인 및 소비자만족도 분석 - Cable TV를 중심으로 - 심미영
    심미영 소비자학연구 13 (4) : 8 ~ 200 [2002]
  • 주제공원 서비스 질이 방문자 만족 및 행동의도에 미치는 영향
    권유홍 이훈 관광학연구 26 (1) : 219 ~ 236 [2002]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰 이용자의 의류구매 만족도:20-30대 남녀를 중심으로
    김민정 신수연 복식문화연구 11 (4) : 487 ~ 499 [2003]
  • 인터넷 종합쇼핑몰과 전문쇼핑몰의 쇼핑만족과 구전의도에 미치는 영향 10 (6) : 890 ~ 899
    전달영 [2004]
  • 외식기업의 온라인 소셜 네트워크 서비스(SNS)특성이고객만족 및 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구- 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로 -
    성혜진 관광학연구 37 (2) : 187 ~ 211 [2013]
  • 왜 복권은 바꾸려하지 않는가?: 예상되는 사후가정사고와 후회 의 역할
    허태균 한국심리학회지: 사회및성격 18 (3) : 201 ~ 215 [2004]
  • 신혼여행상품 구매 후 인지부조화 경험차이에 관한 연구 : 457 ~ 470
    노윤구 [2004]
  • 스키리조트 다종묶음상품의 프레이밍 유형에 따른 매몰비용효과
    윤지환 관광학연구 37 (3) : 231 ~ 249 [2013]
  • 소비행동의 적극성에 대한 매몰비용 압력과 거래 커플링의효과에 관한 연구
    박소진 최낙환 마케팅연구 17 (1) : 97 ~ 132 [2002]
  • 소비자 감정의 유형(Valence)이 구매의사결정에 미치는 영향에 관한 연구- 감정의 환기수준과 지식수준의 조절효과를 중심으로 -
    김문섭 소비자학연구 17 (2) : 35 ~ 63 [2006]
  • 부정적 소비 감정의 선행요인과 결과변수에 대한연구 : 후회감, 실망감을 중심으로
    이유재 차문경 소비자학연구 16 (4) : 103 ~ 128 [2005]
  • 박사
  • Why do customers switch? The dynamics of satisfaction versus loyalty
    Mittal, B. Journal of Services Marketing Research 12 (3) : 177 ~ 194 [1998]
  • Transaction decoupling : How price bundling affects the decision to consume
    Soman, D. Journal of Marketing Research 38 (1) : 30 ~ 44 [2001]
  • Toward a positive theory of consumer choice
    Thaler, R. H. Journal of Economic Behavior and Organization 1 : 39 ~ 60 [1980]
  • The psychology of sunk cost
    Arkes, H. R. Journal of Personality and Social Psychology 63 : 320 ~ 330 [1985]
  • The effect of windfall gains on the sunk-cost effect
    Soman, D. Marketing Letters 12 (1) : 51 ~ 62 [2001]
  • The Influence of Anticipating Regret and Responsibility on Purchase Decisions
    Simonson, I. Journal of Consumer Research 19 (1) : 105 ~ 118 [1992]
  • Sunk costs in the NBA : Why draft order affects playing time and survival in professional basketball
    Staw, B. M. Administrative Science Quarterly 40 : 474 ~ 494 [1995]
  • Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
    Crosby, L. A. Journal of Marketing 54 : 68 ~ 82 [1990]
  • Regret: A Model of Its Antecedents and Consequences in Consumer Decision Making
    Tsiros, M. Journal of Consumer Research 26 (4) : 401 ~ 417 [2000]
  • Regret regulation : Disentangling self-reproach from learning
    Inman, J. J. Journal of Consumer Psychology 17 (1) : 19 ~ 24 [2007]
  • Regret in repeat purchase versus switching decisions:The attenuating role of decision justifiability
    Inman, J. J. Journal of Consumer Research 29 (1) : 116 ~ 128 [2002]
  • Reactance, compliance and anticipated regret
    Crawford, M. T. Journal of Experimental Social Psychology Bulletin 21 : 109 ~ 124 [2002]
  • Now or never : Effects of limited purchase opportunities on patterns of regret over time
    Abendroth, L. J. Journal of Consumer Research 33 (3) : 342 ~ 351 [2006]
  • Mental accounting matters
    Thaler, R. H. Journal of Behavioral Decision Making 12 : 183 ~ 206 [1999]
  • Mental accounting and consumer choice
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  • Further evidence of the impact of regret and disappointment in choice under uncertainty
    Loomes, G Economic Journal 92 : 805 ~ 824 [1988]
  • Effects of alternative nutrition label formats and nutrition reference information on consumer perceptions, comprehension, and product evaluations
    Burton, S. Journal of Public Policy & Marketing 13 (1) : 36 ~ 47 [1994]
  • Effects of Relationship Marketing on Satisfaction, Retention, and Prices in the Life Insurance Industry
    Crosby, L. A. Journal of Marketing Research 24 (11) : 404 ~ 411 [1987]
  • Effect of expectation and discontinuation on post-exposure product evaluation an alternative interactive interpretation
    Oliver, R. L. Journal of Applied Psychology 62 : 480 ~ [1977]
  • Department of Social Psychology
    Connolly, T. University of Amsterdam [2006]
  • Counterfactual thought regret and Superstition: How to avoid kicking yourself
    Miller, D. T. What Might Have Been:The Social Psychology of Counterfactual Thinking : 305 ~ 331 [1995]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 : 418 ~ 430 [1993]
  • Best Value, Price-Seeking, and Price Aversion : The Impact of Information and Learning on Consumer Choices
    Tellis, G. J. The Journal of Marketing : 34 ~ 45 [1990]
  • Avoiding future regret in purchase timing decisions
    Cooke, A. J. Journal of Consumer Research 27 (3) : 447 ~ 459 [2001]
  • A theory of cognitive dissonance
    Festinger, L. Stanford University Press [1957]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 469 [1980]
  • A Theory of Regret Regulation 1. 0
    Zeelenberg, M. Journal of Consumer Psychology 17 (1) : 3 ~ 18 [2007]
  • A Generalized Utility Model of Disappointment and Regret Effects on Post-Choice Valuation
    Inman, J. J. Marketing Science 16 : 97 ~ 111 [1997]