소비자 특성에 따른 주얼리 인터넷 쇼핑몰의 만족도와 재방문의도에 관한 연구

논문상세정보
' 소비자 특성에 따른 주얼리 인터넷 쇼핑몰의 만족도와 재방문의도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumer characteristics
  • internet shopping mall
  • jewelryproduct
  • revisit intention
  • satisfaction
  • 소비자 특성
  • 인터넷쇼핑몰
  • 재방문 의도
  • 쥬얼리제품
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,360 1

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' 소비자 특성에 따른 주얼리 인터넷 쇼핑몰의 만족도와 재방문의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 패션소매점 애고의도에 미치는 소비자 특성에 관한 연구
    남미우 한국의류산업학회지 7 (5) : 509 ~ 518 [2005]
  • 패션 명품 브랜드에 대한 구매행동연구
    이승희 한국의류학회지 27 (11) : 1241 ~ 1251 [2003]
  • 통계분석
    채서일 학현사 [2004]
  • 커스튬 주얼리의 브랜드 개성 측정에 관한 연구
    채송화 광고학연구 24 (5) : 205 ~ 226 [2013]
  • 지난 10년, 인터넷업계 지형변화
    삼성경제연구소 제114호 [2011]
  • 지각된 제품 특성과 과시적 소비 성향이 패션명품관여에 미치는 영향
    최선형 한국의류학회지 27 (2) : 209 ~ 218 [2003]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰에 대한 소비자의 만족·불만족 영향요인
    김미숙 한국의류학회지 25 (7) : 1353 ~ 1364 [2001]
  • 인터넷 쇼핑에서 가상점포 이미지, 만족, 가상점포신뢰, 가상점포 애호도간 관에 관한 연구
    김상현 경제연구 20 (2) : 113 ~ 130 [2002]
  • 웹 개인미디어에서의 사이버 자기표현
    김유정 한국언론학보 52 (6) : 78 ~ 99 [2008]
  • 온라인 쇼핑사이트 채널만족 및 지속사용의도 영향요인에 관한 연구
    권해익 세무회계연구 (30) : 167 ~ 189 [2011]
  • 소비행동에 있어서 물질주의성향과 정보탐색행동의 관계에 관한 연구
    주섭종 광고연구 26 (봄) : 257 ~ 285 [1995]
  • 소비자의 물질주의 성향과 측정에 관한 연구
    김형길 제주대학교 논문집 39 : 375 ~ 396 [1994]
  • 소비윤리의 내용과 차원정립을 위한 연구
    송인숙 소비자학연구 16 (2) : 37 ~ 56 [2005]
  • 미래 인터넷과 창조경제에 관한 제언. 인터넷
    김대영 정보보호 정책연구 (1) : 64 ~ 90 [2013]
  • 물질주의와 의복의 과시적 소비성향이 정보원 사용에 미치는 영향
    이옥희 복식문화연구 8 (2) : 293 ~ 304 [2000]
  • 독서교육이 중학생의 자아존중감, 자기표현 및 대인관계에 미치는 영향
    송연옥 청소년학연구 19 (3) : 223 ~ 244 [2012]
  • 도시주부의 과시소비성향과 영향요인에 관한 연구
    김태은 한국가족자원경영학회지 2 (1) : 33 ~ 46 [1998]
  • 고객만족 및 전환정벽이 점포 애호도에 미치는 효과에 관한 연구
    조광행 마케팅 연구 14 (1) : 47 ~ 74 [1999]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hil [1978]
  • Wordly Possessions : Issues and Criticisms
    Belk, R Advances in Consumer Research 10 : 514 ~ 519 [1983]
  • Withholding Consumption : A Social Dilemma Perspective on Consumer Boycotts
    Sen, S. Journal of Consumer Research 28 (3) : 399 ~ 417 [2001]
  • Why Satisfied Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review : 88 ~ 99 [1995]
  • Value-added marketing in the digital domain : enhancing the utility of the internet
    Breitenbach, C. S. Journal of Consumer Marketing 15 (6) : 558 ~ 575 [1998]
  • The nouveaux riches: Conspicuous consumption and the issue of self-fulfillment, Research in Consumer Behavior
  • The internet shopper
    Donthu, N. Journal of Advertising Research 39 (3) : 52 ~ 58 [1999]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The Uneasy Persuasion
    Schudson, M Basic Book [1984]
  • The Presentation of Self in Everyday Life
    Goffman, E Doubleday Anchor Boo [1959]
  • The Influence of Familial and Peer-Based Reference Groups on Consumer Decisions
    Childers, T. Journal of Consumer Research 19 (2) : 198 ~ 211 [1992]
  • Students and Housewives : Differences in Susceptibility to Reference Group Influences
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 4 (2) : 102 ~ 110 [1977]
  • Sociology : The Study of Human Interaction
    Dressler, D. Knopf, New York [1973]
  • Selling Home Entertainment of the Internet
    McQuitt, S. Journal of Consumer Marketing 17 (3) : 231 ~ 236 [2001]
  • Reflections on Materialism
    Csikszentmihalyi M. University of Chicago Magazine 70 (3) : 6 ~ 15 [1987]
  • Public self and private self
    Whitehead, G. I. Springer-Verlag [1986]
  • Public self and Private self
    Schlenker, B. Springer-Verlag [1986]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Englewood Cliffs [1995]
  • Money changes everything: compulsive buying from a biopsychological perspective
    Faber, R. J American Behavioral Scientist 35 (6) : 809 ~ 819 [1992]
  • Marketing in hypermedia Computer-mediated environment : Conceptual foundations
    Hoffman, L.D Journal of Marketing 60 (3) : 50 ~ 68 [1996]
  • Key dimensions of business-to-consumer web sites
    Ranganathan, C Information & Management 39 (6) : 457 ~ 465 [2002]
  • Interpersonal precesses involving impression regulation and management
    Schlenker, B. Annual Review of Psychology 45 : 133 ~ 168 [1992]
  • From Graven Images : Patterns of Modern Materialism
    Mukerji, C Columbia University Press [1983]
  • Exploring the implications of the Internet for consumer marketing
    Peterson, R. A. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (4) : 329 ~ 346 [1997]
  • Early identification of emotionally disturbed children school
    Bower, E. M Springfield [1976]
  • E-loyalty: Your secret weapon on the web
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review 78 (4) : 105 ~ 114 [2002]
  • Dynamic Fashion
    Stone, E Fairchild Publication a Division of ABC Media inc [1999]
  • Dimensions and Levels of Trust : Implications for Commitment to a Relationship
    Ganesan, S. Marketing Letters 8 (4) : 439 ~ 448 [1997]
  • Designing a Customer Retention Plan
    Desouza, G Journal of Business Strategy : 24 ~ 28 [1992]
  • Customer Satisfaction, Market Share and Profitability : Findings From Sweden
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 58 : 53 ~ 66 [1994]
  • Customer Loyalty in e-Commerce : An Exploration of Its Antecedents and Consequences
    Srinivasan, S. S. Journal of Retailing 78 (1) : 41 ~ 50 [2002]
  • Consuming impulses
    Rook, D. W. Advances in Consumer Research 12 : 23 ~ 27 [1985]
  • Consumer values, product benefits and customer value : A consumption behavior approach
    Lai, A. W Advances in Consumer Research 22 : 381 ~ 388 [1995]
  • Consumer Behavior(10th)
    Engel, J. F. Dryden Press [2006]
  • Consumer Behavior and Marketing Action
    Assael, H Boston, Mass.Kent Pub. Co [1987]
  • Conspicuous Consumption : A Literature Review
    Mason, R. S European Journal of Marketing 18 (3) : 26 ~ 39 [1984]
  • Conceiving the self
    Rosenberg, M Basic Book [1979]
  • Compulsive buying : An exploration into self-esteem and money attitudes
    Hanley, A. Journal of Economic Psychology 13 (1) : 5 ~ 18 [1992]
  • Building Customer Relations over the Internet
    Bauer, H. H. Industrial Marketing Management 31 : 155 ~ 163 [2002]
  • Building Consumer Trust in Online Environments : The Case for Information Privacy
    Hoffman, D. L. Communications of ACM 42 (4) : 80 ~ 85 [1999]
  • Addictive buying in west Germany : An empirical study
    Scherhorn, G. Journal of Consumer Policy 13 (4) : 355 ~ 387 [1990]
  • A subsequent study of the relationships between self-worth and financial beliefs, behavior, and satisfaction
    Grable, J. E. Journal of Family and Consumer Sciences 93 (5) : 25 ~ 30 [2001]
  • A Consumer Values Orientation for Materialism and Its Measurement : Scale Development and Validation
    Richins, M. L Journal of Consumer Research 19 (4) : 303 ~ 316 [1992]
  • 2013년 1분기 리포트
  • 2012년 인터넷이용 실태조사-요약보고서 : 1 ~ 27