개별논문 : 대학생 필자의 동료 피드백 수용 양상 연구­ - 동료 피드백에 대한 필자의 반응 및 수정고 반영 양상을 중심으로

' 개별논문 : 대학생 필자의 동료 피드백 수용 양상 연구­ - 동료 피드백에 대한 필자의 반응 및 수정고 반영 양상을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • college writing
  • feedback acceptance
  • feedback effect
  • feedbackresponse
  • peer feedback
  • peer tutoring
  • reflectiononfeedback
  • 대학 글쓰기
  • 동료 피드백
  • 동료튜터링
  • 피드백 효과
  • 피드백반영
  • 피드백반응
  • 피드백수용
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
585 0

0.0%

' 개별논문 : 대학생 필자의 동료 피드백 수용 양상 연구­ - 동료 피드백에 대한 필자의 반응 및 수정고 반영 양상을 중심으로' 의 참고문헌

  • 작문 활동에서 동료 피드백 의견의 유형별 타당도 연구
    서영진 국어교육학연구 (44) : 369 ~ 395 [2012]
  • 작문 활동에서 동료 피드백 의견 유형별 수용도 연구
    서영진 국어교육학연구 (45) : 215 ~ 244 [2012]
  • 대학생의 보고서에 대한 동료 반응과 그 수용 양상
    서수현 국어교육학연구 (41) : 447 ~ 472 [2011]
  • 대학생의 글쓰기 실태조사와 효율적인 지도방안 연구
    심보경 국어교육연구 (39) : 31 ~ 50 [2006]
  • 대학생 글쓰기의 수정 방법에 관한 실험 연구 -자기첨삭, 동료첨삭, 교수첨삭의 효과를 중심으로-
    정희모 국어교육학연구 (33) : 657 ~ 685 [2008]
  • 대학생 글쓰기에서 동료 피드백의 양상 및 타당도 연구
    이윤빈 작문연구 (20) : 299 ~ 334 [2014]
  • Training students to become successful peer reviewers
    Min, H. T. System 33 (2) : 293 ~ 308 [2005]
  • The value of written peer criticism
    Holt, M. College composition and Communication 43 (3) : 384 ~ 392 [1992]
  • The role of classroom context in the revision strategies of student writers
    Yagelski, R. Research in the Teaching of English 29 : 216 ~ 338 [1995]
  • The effects of trained peer response on ESL students’ revision types and writing quality
    Berg, E. C. Journal of Second Language Writing 8 : 215 ~ 241 [1999]
  • The effects of the assessor and assessee’s roles on preservice teachers’ metacognitive awareness, performance, and attitude in a technology-related design task
    Kim, M. Florida State University [2005]
  • The effects of peer editing on the writing proficiency of low-achieving tenth grade students
    Karegianes, M. L. The Journal of Educational Research [1980]
  • Student revision with peer and expert reviewing
    Cho, K. Learning and Instruction 20 (4) : 328 ~ 338 [2010]
  • Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature
    Pajares, F. Reading &Writing Quarterly 19 (2) : 139 ~ 158 [2003]
  • Scaffolded writing and rewriting in the discipline: A web-based reciprocal peer review system
    Cho, K. Computers & Education 48 (3) : 409 ~ 426 [2007]
  • Reexamining the affective advantage of peer feedback in the ESL writing class
    Zhang, S. Journal of second language writing 4 (3) : 209 ~ 222 [1995]
  • Peer-Based Computer-Supported Knowledge Refinement : An Empirical Investigation
    Cho, K. Communications of the ACM 51 (3) : 83 ~ 88 [2008]
  • Peer response groups: Do L2 writers use peer comments in revising their drafts?
    Nelson, G. L. Tesol Quarterly 27 (1) : 135 ~ 141 [1993]
  • Peer assessment training in teacher education: Effects on performance and perceptions
    Sluijsmans, D. M. Assessment & Evaluation in Higher Education 27 (5) : 443 ~ 454 [2002]
  • NCTE/CCCC’s recent war on scholarship
    Haswell, R. H. Written Communication 22 (2) : 198 ~ 223 [2005]
  • Effects of training for peer response on students’ comments and interaction
    Zhu, W. Written Communication 12 (4) : 492 ~ 528 [1995]
  • Do secondary L2 writers benefit from peer comments?
    Tsui, A. Journal of Second Language Writing 9 (2) : 147 ~ 170 [2000]
  • Detection, Diagnosis, and the Strategies of Revision
    Flower, L. College composition and Communication 37 (1) : 16 ~ 55 [1986]
  • Commenting on writing: typology and perceived helpfulness of comments form novice peer reviewers and subject matter experts
    Cho, K. Written Communication 23 : 260 ~ 294 [2006]
  • Coaching student writers to be effective peer evaluators
    Stanley, J. Journal of Second Language Writing 1 (3) : 217 ~ 233 [1992]
  • A comparative study of peer and teacher feedback in a Chinese EFL writing class
    Yang, M. Journal of Second Language Writing 15 (3) : 179 ~ 200 [2006]