인터넷 쇼핑몰의 반품/교환서비스 품질과 고객만족 및 재구매 의도에 관한 연구

' 인터넷 쇼핑몰의 반품/교환서비스 품질과 고객만족 및 재구매 의도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • customer satisfaction
  • logistics service quality
  • repurchase intention
  • return&exchangeservice
  • 고객만족
  • 교환
  • 물류서비스품질
  • 반품
  • 인터넷쇼핑몰
  • 재구매 의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,351 2

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' 인터넷 쇼핑몰의 반품/교환서비스 품질과 고객만족 및 재구매 의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 화주기업의 유통경로 선택요인 분석
    김찬성 대한교통학회지 26 (6) : 17 ~ 27 [2008]
  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 관광연구 23 (4) : 81 ~ 99 [2009]
  • 한·중·일 3개국 B2C 전자상거래의 전반적 물류서비스 품질 영향경로와 고객성과에 관한 실증적 비교연구
    주혜영 통상정보연구 14 (2) : 497 ~ 521 [2012]
  • 패션 마케팅
    이은영 교문사 [1999]
  • 인터넷쇼핑몰의 서비스 및 물류 품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
    권재일 동양대학교 대학원 [2007]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 소비자 충성도(e-충성도) 분석모형
    김철민 조광행 경영학연구 33 (2) : 9 ~ 9 [2004]
  • 인터넷 쇼핑몰 유형에 따른 소비자의 신뢰 및 만족 형성요인 분석
    강소라 박종훈 경영연구 22 (1) : 203 ~ 239 [2007]
  • 온라인 쇼핑몰과 택배업체의 배송 서비스품질이 온라인 쇼핑몰 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    안아람 청주대학교 대학원 [2007]
  • 온라인 上에서 衣類製品의 返品 經驗이 브랜드에 對한 態度에 미치는 影響 硏究
    김연희 패션 비즈니스 7 (4) : 26 ~ 42 [2003]
  • 소비자들의 인터넷 쇼핑가치에 따른 관계품질 및 구매행동특성 - 의류제품 구매를 중심으로 -
    지혜경 한국의상디자인학회지 11 (1) : 63 ~ 75 [2009]
  • 구조방정식모형 분석
    김계수 한나레 아카데미 [2011]
  • 고객만족의 정의 및 측정에 관한 연구
    이유재 이유재( You Jae Yi ) 경영논집 29 (1-2) : 145 ~ 168 [1994]
  • The relationship between anomie and unethical retail disposition
    Rosenbaum, M. S Psychology and Marketing 20 (12) : 1067 ~ 1093 [2003]
  • The effects of satisfaction and complaining behavior on consumers repurchase behavior
    Halstead, D. Journal of Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 5 : 1 ~ 11 [1992]
  • The Theory of Better Behavior
    Howard, John A. John Wiley & Sons [1969]
  • The Role of Sale Signs
    Anderson, Eric T. Marketing Science 17 (2) : 139 ~ 155 [1998]
  • The Empirical Study on Consumer Acceptance of Products in Electronic Markets : Transaction cost model
    Liang, T. Decision Support Systems 24 : 29 ~ 43 [1998]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. M. E. Sharpe Inc [1997]
  • Return and Policies and the Optimal Level of ‘Hassle’
    Davis S. Journal of Economics & Business 50 (5) : 445 ~ 460 [1998]
  • Physical Distribution Service Quality in Internet Retailing : Service Pricing, Transaction Attribution and Firm Attributes
    Rabinovich, E. Journal of Operation Management 8 (4) : 313 ~ 321 [2004]
  • Multivariate data analysis with readings
    Hair, J. F. Pretice-Hall [2006]
  • Modeling supply chain dynamics : A multiagent approach
    Swaminathan, J. M. Decision Sciences 29 (3) : 607 ~ 632 [1998]
  • Measuring the Customer Experience in Online Environments : A Structural Modeling Approach
    Novak T. P. Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 42 [2000]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 6 : 55 ~ 68 [1992]
  • Logistics service quality : A new way to loyalty
    Saura, I. G. Industrial Management & Data Systems 108 (5) : 650 ~ 668 [2008]
  • Logistics Service Quality as a Segment-Customized Process
    Mentzer, J. T Journal of Marketing 65 (4) : 82 ~ 105 [2001]
  • From Mass Marketing to Mass Customization
    Kotler, P. Planning Review 17 (5) : 10 ~ 13 [1989]
  • Evaluation of goodness-of-fit indices for structural equations models
    Mulaik, A. Psychological Bulletin 105 (3) : 430 ~ 445 [1989]
  • Evaluating service encounters : The effects and physical surroundings and employee responses
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 52 : 57 ~ 71 [1990]
  • Developing a logistics service quality scale
    Mentzer, J. T Journal of Business Logistics 20 (1) : 9 ~ 32 [1999]
  • Customer Service : Meaning and Measurement
    LaLonde, Bernard J. National Council of Physical Distribution Management [1976]
  • Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
    Jarvenpaa, S. L International Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • Consumer Satisfaction and Complaining Behavior
    Swan, J. E. Indiana University [1985]
  • Consumer Needs in Global Eectronic Commerce
    Farquhar, B. J. EM-Electronic Markets 8 : 9 ~ 12 [1998]
  • Conceptualization and Measurement of consumer Satisfaction and Dissatisfaction
    Hunt, H. Keith Marketing Science Institute [1997]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Barriers to global electronic commerce : a cross-country study of Hong Kong and Finland
    Farhoomand, A. F. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce 10 (1) : 23 ~ 48 [2000]
  • Assesing the Dimensionality Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Mano, H. Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1993]
  • Applications of Structural Eequation Modeling in Marketing and Consumer Research : A Rreview
    Baumgartner, H. International Journal of Research in Marketing 13 (2) : 139 ~ 161 [1996]
  • An operational procedure for prioritizing customer service elements
    O’Neil, F. Journal of Business Logistics 12 (2) : 157 ~ 178 [1991]
  • Amos 20 통계분석 따라 하기
    신건권 도서출판 청람 [2013]
  • A conceptual model of service quality and satisfaction : compatible goals, different concepts
    Oliver, R. L. Advances in Services Marketing and Management 2 : 65 ~ 85 [1993]