연구논문 : 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 의류제품과 전자제품 광고효과에 미치는 영향

논문상세정보
' 연구논문 : 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 의류제품과 전자제품 광고효과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • advertising effectiveness
  • apparelproducts
  • electronicproducts
  • koreancelebrityadvertisingmodel
  • 광고효과
  • 의류제품
  • 전자제품
  • 한국연예인광고모델
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 의류제품과 전자제품 광고효과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한류의 인적 브랜드 자산 측정에관한 연구: 일본 광고에 기용된 한류스타를 중심으로
    Han, E. [2005]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 소비자의 한국 패션브랜드 구매의도에 미치는 영향
    권유진 한국의류학회지 33 (3) : 477 ~ 488 [2009]
  • 패션마케팅
    Ahn, K. Soohaksa [2005]
  • 최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로
    이경렬 한국광고홍보학보 8 (4) : 302 ~ 330 [2006]
  • 중국 광고시장에서 스포츠 스타 모델의 신뢰성이 광고효과에 미치는 영향
    박찬호 한국체육과학회지 20 (5) : 637 ~ 645 [2011]
  • 인터넷 마케팅과 광고 : 통합적 접근
    Lee, D. The Korean Journal of Advertising 8 (1) : 195 ~ 214 [1997]
  • 인터넷 광고가 웹사이트 태토, 브랜드 태도, 구매의도에 미치는 영향-패밀리 레스토랑 홈페이지 광고를 중심으로-
    박노현 호텔경영학연구 11 (2) : 115 ~ 132 [2002]
  • 외식프랜차이즈 브랜드의 광고 모델속성이 광고태도와 브랜드태도 그리고 구매의도에 미치는 영향
    박수현 호텔리조트연구 10 (2) : 227 ~ 247 [2011]
  • 스포츠스타 광고모델과 유명연예인 광고모델의 광고효과 분석
    이종호 한국 스포츠 리서치 17 (1) : 361 ~ 372 [2006]
  • 스포츠 스타 모델의 속성이 광고 및 브랜드에 대한 태도에 미치는 영향
    조경섭 한국체육과학회지 15 (4) : 263 ~ 274 [2006]
  • 소비자의 쇼핑가치가 패션제품 속성평가 및 브랜드 재구매의도에 미치는 영향-가격수준에 따른 조절효과를 중심으로-
    박현희 한국의류학회지 31 (2) : 236 ~ 246 [2007]
  • 소비자의 독특성 욕구와 소비행동: 구매목적과 상품유형과의 상호작용
    김완석 한국심리학회지: 소비자·광고 6 (2) : 79 ~ 101 [2005]
  • 상표성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 15 (1) : 65 ~ 82 [2004]
  • 브랜드 개성의 커뮤니케이션 일관성과 브랜드 태도와의 구조적 관계 -광고와 PR 요인을 중심으로-
    김유경 한국광고홍보학보 9 (1) : 57 ~ 86 [2007]
  • 모델속성에 따른 스포츠 스타 광고적합성 및 구매의도와의 관계
    김화룡 한국스포츠산업경영학회지 14 (3) : 177 ~ 187 [2009]
  • 그린제품의 속성에 대한 소비자의 태도와 품질 평가 : 환경관여도의 조절효과를 중심으로
    박상일 고객만족경영연구 13 (3) : 129 ~ 149 [2011]
  • 광고평가와 광고관여에 따른 광고효과 연구-패션잡지의 캐주얼 의류광고를 중심으로-
    신혜봉 한국의류학회지 28 (1) : 66 ~ 75 [2004]
  • 광고론
    Lee, D. Pakyoungsa [2000]
  • The study on effectiveness of comparative advertising according to celebrity endorser: Focusing on new product involvement
    Lee, S. H. Kyung Hee University [2006]
  • The role of attitude toward the Ad as an mediator of advertising effectiveness
    MacKenzie, S. B. Journal of Marketing Research 23 (2) : 130 ~ 143 [1986]
  • The measurement and dimensionality of brand associations
    Low, G. S. Journal of Product and Brand Management 9 (6) : 350 ~ 370 [2000]
  • The impact of cosmetic advertising model's attributes on attitudes of Vietnamese woman consumers: A comparative study between Korean model and Vietnamese model
    Phung, T. T. X. Pukyong National University [2011]
  • The impact of celebrity spokespersons' perceived image on consumers' intention to purchase
    Ohanian, R. Journal of Advertising Research 31 (1) : 46 ~ 54 [1991]
  • The effects of entertainment star model on the advertising effectiveness in the food service industry
    Kim, C. Gachon University [2008]
  • The effects of corporate advertising and product advertising on consumer attitudes
    Hwang, C. The Korean Journal of Advertising 4 : 63 ~ 78 [1993]
  • The effect of perception of advertising models' nationality as Korean on product evaluation in Chinese market
    Qing, J. Z. Hanyang University [2011]
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the customer
    Oliver, R. McGraw-Hill [1996]
  • Possible effects of significance and non-significance of menu naming on product brand attitudes and purchase intention: Based on the name of fast-food product
    Jung, S. Kyung Hee University [2008]
  • Influences of personality harmony of brand and athlete model on advertisement and brand attitude, purchase intention
    Ahn, C. Y. Korea University [2006]
  • Image perception of sports star and advertising effect per type of product
    O, S. Seokyeong University Seoul [2012]
  • Do males and females think in the same way? An empirical investigagion on the gender differences in Web advertising evaluation
    Sun, Y. Computers in Human Behavior 26 (6) : 1614 ~ 1624 [2010]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]
  • A study on the type of Internet fashion business
    Mok, B. K. Korean Internet e-Commerce Research 1 (1) : 39 ~ 60 [2001]
  • A study on advertising effect by advertising appeal and message framing: Focused on money lender advertising
    Jung, H. T. Myongji University [2010]