연구논문 : 온/오프라인 브라우징에 따른 소비자 집단의 쇼핑성향과 구매행동 연구

논문상세정보
' 연구논문 : 온/오프라인 브라우징에 따른 소비자 집단의 쇼핑성향과 구매행동 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • impulse buying
  • on/offlinebrowsing
  • shoppingorientations
  • theratioofexpenditure
  • 구비금액비율
  • 쇼핑성향
  • 온/오프라인브라우징
  • 충동구매
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
356 1

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' 연구논문 : 온/오프라인 브라우징에 따른 소비자 집단의 쇼핑성향과 구매행동 연구' 의 참고문헌

  • 패션제품 충동구매행동에 대한 브라우징의 중재효과
    박은주 한국의류학회지 29 (9,10) : 1340 ~ 1348 [2005]
  • 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인
    김상훈 유통연구 12 (3) : 69 ~ 90 [2007]
  • 인터넷쇼핑 및 TV홈쇼핑 위험지각에 따른 의복쇼핑성향, 구매의도, 구매행동
    황진숙 한국의류학회지 29 (5) : 637 ~ 648 [2005]
  • 인터넷 패션 구매경험자와 무경험자의 특성 비교-패션 쇼핑성향과 쇼핑사이트 서비스에 대한 태도의 차이-
    전양진 한국의류학회지 32 (9) : 1387 ~ 1396 [2008]
  • 인터넷 의류 쇼핑동기에 따른 정보탐색과 충동구매행동 연구
    임현정 한국의류학회지 28 (8) : 1065 ~ 1075 [2004]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 의류의 충동 구매에 관한 연구
    이현정 복식문화연구 14 (6) : 917 ~ 931 [2006]
  • 인터넷 쇼핑몰 이용자의 의류상품 쇼핑행동 유형 연구
    김선숙 한국의류학회지 27 (9) : 1036 ~ 1147 [2003]
  • 인터넷 매장과 오프라인 매장의 혼합 선택에 따른 소비자 의복 쇼핑 성향 및 쇼핑 행동 차이 연구
    김세희 한국의류학회지 33 (5) : 764 ~ 774 [2009]
  • 인도 여성의 패션 라이프스타일에 따른 의복구매행동 특성 연구-뭄바이 거주 신세대 여성을 중심으로-
    고수진 한국의류학회지 33 (10) : 1590 ~ 1600 [2009]
  • 의류제품 웹브라우징 동기와 소매전략요소가 구매전환행동에 미치는 효과
    김은영 한국생활과학회지 20 (4) : 849 ~ 860 [2011]
  • 의류점포 브라우저들의 브라우징 동기, 쇼핑 선도력 및 선호점포 속성에 관한 연구
    정혜영 복식문화연구 9 (1) : 86 ~ 99 [2001]
  • 유통점포별 충동구매의 결정요인에 대한 경험적 접근
    윤성준 유통연구 13 (3) : 1 ~ 25 [2008]
  • 온라인 소비자의 쇼핑성향에 따른 의류제품속성, 가격속성 및 소비자 만족도에 관한 연구
    나윤규 한국의류산업학회지 10 (2) : 164 ~ 172 [2008]
  • 쇼핑 성향에 따른 인터넷 패션 쇼핑 몰 환경과 구매 의도에 관한 연구
    박은주 복식문화연구 13 (4) : 564 ~ 575 [2005]
  • 소비자 정보탐색 및 구매 단계에서 멀티채널(Multichannel) 선택 행동에 관한 연구
    최자영 소비자학연구 15 (4) : 103 ~ 120 [2004]
  • 비계획구매의 유형화에 관한 탐색적 연구 - 의류제품의 구매의사결정과정을 중심으로 -
    고선영 소비자학연구 19 (3) : 147 ~ 162 [2008]
  • 멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인
    최아영 소비자학연구 23 (2) : 135 ~ 164 [2012]
  • 다채널 쇼핑과 유통업체 충성도의 관계에 대한 실증적 연구
    주영혁 마케팅연구 23 (4) : 1 ~ 22 [2008]
  • Who are the multichannel shoppers and how do they perform? correlates of multi-channel shopping behavior
    Kumar, V. Journal of Interactive Marketing 19 (2) : 44 ~ 62 [2005]
  • The internet navigation value and internet shopping behavior
    Park, C. Journal of Korean Marketing Association 15 (1) : 143 ~ 162 [2000]
  • The dark side of consumer behavior: Empirical examinations of impulsive and compulsive
    Wansink, B. Advances in Consumer Research 21 (1) : 508 ~ [1994]
  • Study on the clothing behavior of korean college women: Concentrating on the clothing behavioral and socio-psychological factors
    Lim, S. J. Ewha Womans University [1992]
  • Socialization effects of retail work experience on shopping orientation
    Darden, W. R. Academy of Marketing Science 15 (3) : 52 ~ 63 [1987]
  • Shopping Channel the per capita average 4.5 “Now, Nontrend is trend”
    MKnews
  • Selection of on-line and/or off-line channels of the consumers during the purchase decision making process for apparel
    Jang, J. I. Seoul National University [2004]
  • Patronage behavior of apparel shopping: Part 1. shopping orientations, store attributes, information source, and personal characteristics
    Shim, S. Clothing and Textiles Research Journal 10 (2) : 48 ~ 57 [1992]
  • National Internet Shopping Market Analysis and Forecasts
  • Multichannel shopping: Cause and consequences
    Kumar, R. V. Journal of Marketing 71 (2) : 114 ~ 132 [2007]
  • Managing marketing communications with multichannel customers
    Tomas, J. S. Journal of Marketing 69 (4) : 239 ~ 251 [2005]
  • In the mood: Impulse buying's affective antecedents
    Rook, D. W. Research in Consumer Behavior 6 (1) : 1 ~ 28 [1993]
  • Impulse buying: Modelling its precursors
    Beautty, S. E. Journal of Retailling 74 : 169 ~ 191 [1998]
  • Impulse buying varies by product
    Bellenger, D. N. Journal of Advertising Research 18 (6) : 15 ~ 18 [1978]
  • Impulse buying its relation to personality traits and cues
    Youn, S. Advances in Consumer Research 27 : 179 ~ 185 [2000]
  • Fashion life style, self concept, shopping orientation and store patronage: An integrated analysis
    Gutman, J. Journal of Retailing 58 (2) : 64 ~ 86 [1982]
  • Extending the concept of hopping: An investigation of browsing activity
    Bloch, P. H. Journal of the Academy of Marketing Science 17 (1) : 13 ~ 21 [1989]
  • Development of conceptual structure and measurement scale for clothing shopping orientation
    Kim, S. H. Seoul National University [2003]
  • Customer retailer loyalty in the context of multiple channel strategies
    Wallace, D. W. Journal of Retailing 80 (4) : 249 ~ 263 [2004]
  • Consumer search: An extended framework
    Bloch, P. H. Journal of Consumer Research 13 (1) : 119 ~ 126 [1986]
  • Buying, searching, or browsing: Differentiating between online shoppers using in-store navigational clickstream
    Moe, W. W. Journal of Consumer Psychology 13 (1/2) : 29 ~ 39 [2003]
  • Apparel-shopping patterns of the elderly consumer
    Lumpkin, R. J. Journal of Retailing 58 (4) : 68 ~ 69 [1982]
  • Another growth opportunity ‘Multi-channel Distribution Strategy’
    Economychosun
  • An empirical study on the measurement & influence variables of impulse buying
    Jeon, J. O. Journal of Marketing Management 3 (1) : 135 ~ 160 [1998]
  • A study on the relationship between the fashion leadership and the characteristics of the shopping-related behaviors
    Kim, S. H. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 25 (1) : 162 ~ 172 [2001]
  • A profile of browsers in regional hopping malls
    Jarboe, G. R. Journal of the Academy of Marketing Science 15 (1) : 46 ~ 53 [1987]
  • 2013 View retailing research
  • 2013 Internet access Survey Summary Report
  • (A) Study on the methods in terms of design aspect for revitalization of ecological riverfront space
    Sin, H. S. Chungnam National University [2006]