18대 대통령 후보들의 뉴미디어 선거전략 평가

금혜성 2014년
' 18대 대통령 후보들의 뉴미디어 선거전략 평가' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 정치학
  • 18th presidential election
  • 18대 대선
  • campaign
  • mobile
  • social media
  • voting rate
  • 모바일
  • 선거운동
  • 소셜 미디어
  • 투표율
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,990 1

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' 18대 대통령 후보들의 뉴미디어 선거전략 평가' 의 참고문헌

  • 총선 유권자 미디어 이용행태 연구
  • 청년층의 세대적 결집으로 산뜻하게 이론화된 네트워크 공론장의 정치적 의의, 그리고 미결상태의 문제들 : 한종우, 『소셜 정치혁명 세대의 탄생: 네트워크 세대는 어떻게21세기 정치의 킹메이커가 되는가?』(2012, 부키)
    구자혁 경제와 사회 (98) : 341 ~ 350 [2013]
  • 온라인 공론장과 오프라인의 대인/대중매체 공론장의 연계성: 트위터 이용의 매개효과를 중심으로
    한혜경 언론과학연구 10 (3) : 618 ~ 661 [2010]
  • 소셜미디어와 인터넷공간에서의 정치적 소통
    김유향 평화연구 19 (2) : 199 ~ 222 [2011]
  • 소셜미디어와 선거정치: 오바마 웹캠페인의 연계와 동원전략
    장우영 한국정당학회보 10 (2) : 5 ~ 41 [2011]
  • 소셜 시대의 참여 민주주의
    금혜성 스마트 정보문화 리포트 3 : 3 ~ 28 [2012]
  • 소셜 미디어의 선택적 적응과 정치발전 : 2010년 영국 총선을 중심으로
    조희정 한국정당학회보 9 (2) : 141 ~ 179 [2010]
  • 네트워크 정치와 온라인 사회운동 : 2008년‘미국산 쇠고기 수입 반대 촛불집회’사례를 중심으로
    조희정 한국정치학회보 42 (3) : 311 ~ 332 [2008]
  • ‘Open-source Campaigning?’: UK Party Organizations and the Use of the New Media in the 2010 General Election
    Gibson, R. Presented at the annual meeting of the American Political Science Association [2010]
  • Web Campaigning from a Global Perspective
    Gibson, R. Asia-Pacific Review 11 (1) : 95 ~ 126 [2004]
  • Web Campaigning
    Foot, K. MIT press [2006]
  • Tweet your vote: How Content Analysis of Social Networks Can Improve Our Knowledge of Citizens’ Policy Preferences. An Application to Italy and France
    Ceron, A. [2012]
  • Towards a More Participatory Style of Election Campaigning: The Impact of Web 2.0 on the UK 2010 General Election
    Lilleker, D. Policy & Internet 2 : 69 ~ 98 [2010]
  • The(potential)benefits of campaigning via Social Network Sites
    Utz, S. Journal of Computer-Mediated Communication 14 : 221 ~ 243 [2009]
  • The wealth of networks: How social production transforms markets and freedom
    Benkler, Y. Yale University Press [2006]
  • The New Yorker
    Small Change: Why the Revolution will not be Tweeted
  • The Disconnection in Online Politics: the Youth Political Web Sphere and US Election Sites, 2002-2004
    Xenos, M Information, Communication & Society 10 (4) : 443 ~ 464 [2007]
  • The Civic Web
    Berman, J. Rowman & Littlefield Publishers, Inc [2002]
  • Studying Political Microblogging: Twitter Users in the 2010 Swedish Election Campaign
    Larsson, A. New Media & Society 14 (5) : 729 ~ 747 [2012]
  • Social Network Profiles as Taste Performances
    Liu, H. Journal of Computer -Mediated Communication 131 (1) [2007]
  • Political Information Efficacy and Young Voters
    Kaid, L. American Behavioral Scientist 50 : 1093 ~ 1111 [2007]
  • Political Information Efficacy and Internet Effects in the 2008U.S. Presidential Election
    Tedesco, J. American Behavioral Scientist 55 (6) : 696 ~ 713 [2011]
  • Off the Wall Political Discourse: Facebook Use in the 2008 U.S. Presidential Election
    Robertson, S. Information Polity 15 (1-2) : 11 ~ 31 [2010]
  • New Competencies in Democratic Communication? Blogs, Agenda Setting and Political Participation
    Woodly, D Public Choice 134 (1) : 109 ~ 123 [2008]
  • Mapping Commercial Web 2.0 Worlds: Towards a New Critical Ontogenesis
    Langlois, G. the Fibreculture Journal
  • American Behavioral Scientist : 55 ~
    Kirk R. [2011]
  • A Study on How Technological Innovation Affected the 2008 U.S. Presidential Election: Young Voters' Participation and Obama's Victory
    Kiyohara, S. Presented at Applications and the Internet, SAINT '09. Ninth Annual International Symposium : 223 ~ 226 [2009]