' 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • school-basedinquirycommunity
  • teachersprofessionalexpertise
  • yungbokhap education
  • 교사의 전문성
  • 실행공동체
  • 융복합 교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,543 6

0.1%

' 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해' 의 참고문헌

  • 혁신 중학교에서의 융복합 교육 운영에 관한 질적 사례 연구
    유병규 한양대학교 [2014]
  • 통합교육과정 실행 경험에 대한 내러티브 탐구: 세 초등교사의 이야기
    박민정 교육과정연구 25 (1) : 69 ~ 93 [2007]
  • 초등학교 전문학습공동체의 환경 수업 공동 설계와 실행 사례 연구: 환경 수업 전문성의 관점에서
    김남수 환경교육 26 (3) : 315 ~ 335 [2013]
  • 질적연구방법론 I
    김영천 문음사 [2008]
  • 전문학습공동체 구성 가능성 탐색
    권낙원 학습자중심교과교육연구 7 (2) : 1 ~ 27 [2007]
  • 융복합교육의 개념과 필요성
    함승환 융복합교육 전문성 향상을 위한 교사 학습공동체 2014 동계 워크숍 [2014]
  • 융복합교육 프로그램 구성을 위한 기초 연구: 현장 사례 분석을 통한 구성틀 적용 가능성 탐색
    이선경 학습자중심교과교육연구 13 (3) : 483 ~ 513 [2013]
  • 숙의를 통한 융복합 교육과정의 가능성 탐색- 미술과-국어과 교육과정을 중심으로 -
    김선아 미술교육논총 27 (1) : 71 ~ 96 [2013]
  • 수업반성을 통한 교육과정 실행가로서의 교사에 관한 연구
    김지선 교육과정연구 29 (1) : 187 ~ 208 [2011]
  • 사회과교육
    차경수 동문사 [2009]
  • 반성적 교사교육 실제와 이론
    Korthagen, F. A. J. 학지사 [2007]
  • 교육대학과 부설학교 간 협력에 기반한 과학과 학습공동체 운영 사례와 시사점
    이선경 초등과학교육 32 (4) : 437 ~ 451 [2013]
  • 교사협력 학교풍토와 학습자 자율성 촉진 교수: 아시아 태평양 세 국가를 중심으로
    구하라 학습자중심교과교육연구 14 (3) : 355 ~ 376 [2014]
  • 교사의 수업개선을 위한 반성적 사고의 의미 고찰
    이진향 한국교원교육연구 19 (3) : 169 ~ 188 [2002]
  • 과학교육에서 융복합 교육에 대한 교사의 인식과 경험 탐색 - 과학교사 포커스 그룹 논의를 중심으로
    이선경 한국과학교육학회지 32 (5) : 974 ~ 990 [2012]
  • “융복합교육”의 개념화: 융(복)합적 교육 관련 담론과 현장 교사 포커스 그룹 면담을 중심으로
    함승환 교육과정평가연구 16 (1) : 107 ~ 136 [2013]
  • “융복합교육”을 위한 교사 전문성 및 교육여건: 초ㆍ중등 영어교사들의 초점집단인터뷰 결과를 중심으로
    안성호 한양대학교 [2014]
  • What is "professional learning community"
    DuFour, R. Educational Leadership 61 (6) : 6 ~ 11 [2004]
  • Trust in schools : A conceptual and empirical analysis
    Tschannen-Moran, M. Journal of Educational Administration 36 (4) : 334 ~ 352 [1998]
  • The reflective practitioner
    Schön, D. Teachers College Press [1983]
  • The influence of principals’ instructional leadership on teachers’ use of autonomy-supportive instruction : An analysis of three Asia-Pacific countries
    Ham, S. -H. Asia-Pacific Education Researcher [2015]
  • Professional learning community at work: Best practices for enhancing student achievement
    DuFour, R. Association for Supervision and Curriculum Development [1998]
  • Professional capital :transforming teaching in every school
    Hargreaves, A. Routledge [2012]
  • Professional Learning Communities: Communities of Continuous Inquiry and Improvement
    Hord, S. South Educational Development Laboratory [1997]
  • Organizations or communities? Changing the metaphor changes the theory
    Sergiovanni, T. J. Educational Administration Quarterly 30 (2) : 214 ~ 226 [1994]
  • On the nature of teaching and teacher education : Difficult practices that look easy
    Labaree, D. F. Journal of Teacher Education 51 (3) : 228 ~ 233 [2000]
  • Knowledge and teaching: foundations of the new reform
    Shulman, L. S. Harvard Educational Review 57 (1) : 1 ~ 22 [1987]
  • How We Think
    Dewey, J. Heath [1933]
  • Four ages of professionalism and professional learning
    Hargreaves, A. Teachers and Teaching : Theory and Practice 6 (2) : 151 ~ 182 [2000]
  • Examining Teacher Collegiality in Context: An Uncertainty Management Perspective
    함승환 교육행정학연구 29 (2) : 135 ~ 157 [2011]
  • Empowering education for all: A Korean experiment for an impossible dream
    Cha, Y. -K. Paper presented at the 2013 annual international conference of the National Association for Multicultural Education [2013]
  • Educational administration : Theory, research, and practice
    Hoy, W. K. McGraw-Hill [2001]