초등학교 통합교과에서 창의·인성 신장을 위한 실천 방법으로서 주제 중심 프로젝트 학습 탐색

김영주 2014년
' 초등학교 통합교과에서 창의·인성 신장을 위한 실천 방법으로서 주제 중심 프로젝트 학습 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • creativity-personalityeducation
  • integratedsubjectmatters
  • project-based learning
  • 창의·인성교육
  • 통합교과
  • 프로젝트학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,665 1

0.0%

' 초등학교 통합교과에서 창의·인성 신장을 위한 실천 방법으로서 주제 중심 프로젝트 학습 탐색' 의 참고문헌

  • 학습자 주도적 학습 활동으로서의 프로젝트법(project method)에 대한 고찰
    박순경 교육과정연구 17 (2) : 21 ~ 38 [1999]
  • 학교현장 안정화를 위한 인성교육 방안-미래 지향적인 인성교육의 비전제시-
    서덕희 [2012]
  • 프로젝트 중심 학습 활동이 아동의 창의성 및 그림표현에 미치는 효과: 초등학교 4학년을 중심으로
    채수길 교육연구 23 : 129 ~ 146 [2000]
  • 프로젝트 중심 영어 교수-학습모형이 영어학업성취와 자기 주도적 학습태도에 미치는 효과
    조상기 Studies in English Education 4 (2) : 101 ~ 125 [1999]
  • 통섭으로 핵심역량 키우기: 교과통합 교육과정 재구성
  • 초등학교 창의성 교육 접근 방식에 대한 비판적 검토
    최석민 초등교육연구 19 (2) : 1 ~ 22 [2006]
  • 초등학교 교육과정 해설(II): 우리들은 1학년, 바른 생활, 슬기로운 생활, 즐거운 생활, 특별 활동. 교육인적자원부 고시 제2007-79호
  • 초·중등학교 통합적 인성교육 모델- 동심원 모델 -
    강충열 통합교육과정연구 7 (2) : 1 ~ 35 [2013]
  • 창의와 배려의 조화를 통한 인재 육성 : 창의인성교육 기본방안
  • 창의․인성교육의 유기적 관계성 분석
    최석민 초등도덕교육 41 (41) : 285 ~ 314 [2013]
  • 창의, 인성교육의 방향과 과제: 초등 도덕과 교육을 중심으로
    조난심 한국초등도덕교육학회 2010 하계학술대회자료집 : 9 ~ 30 [2010]
  • 중학교 인성교육 실태분석 연구
    현주 [2009]
  • 중학교 도덕교육의 문제점과 개선 방안
    박준영 교육철학 35 (35) : 71 ~ 96 [2008]
  • 주제별 교과서의 등장 - 초등통합교육과정에 주는 의미 -
    강충열 통합교육과정연구 5 (2) : 73 ~ 101 [2011]
  • 생각 정리의 기술
    Rebaud, D. 지형 [2007]
  • 배려와 나눔을 실천하는 창의인재 육성을 위한 창의인성교육 활성화 방안 연구
    문용린 [2010]
  • 교육과정 통합의 의미와 가치
    진영석 초등교육연구 25 (3) : 283 ~ 301 [2012]
  • thinkning hats: An essential approach to business management
    de Bono, E. Little, Brown, & Company [1985]
  • When high achievers and low achievers work in the same group : The roles of group heterogeneity and processes in project-based learning
    Weng-yi Cheng, R. British Journal of Educational Psychology 78 : 205 ~ 221 [2008]
  • What works in character education
    Berkowitz, M. Journal of Research in Character Education 5 (1) [2007]
  • Wake up your mind: 101 ways to develop creativeness
    Osborn, A. F. Scibners [1952]
  • Values and teaching
    Raths, L. Charles E. Merrill Publishing Company [1978]
  • Values and Education
    Kupfer, J. Rodopi [1994]
  • The techniques of creative thinking: How to use your ideas to achieve success
    Crawford, R. P. Hawthorn Books [1954]
  • The school and society
    Dewey, J. The University of Chicago Press [1915]
  • The project method: The use of the purposeful act in the educative process
    Kilpatrick, W. H. Teachers College [1918]
  • The probe method: A problem-based learning model's effect on critical thinking skills of fourth- and fifth-grade social studies
    Shepherd, H. G. Dissertation Abstracts International, Section A: Humanities and Social Sciences 59 (3) : 0779 ~
  • The need for and inevitability of moral indoctrination
    Suttle, B. B. Educational Studies 12 : 151 ~ 161 [1981]
  • The effectiveness of problem-based instruction : A comparative study of instructional methods and student characteristics
    Mergendoller, J. R. The Interdisciplinary Journal of Problem-based Learning 1 (2) : 49 ~ 69 [2006]
  • The dark side of creativity
    Cropley, D. Cambridge University Press [2010]
  • The brighter side of human nature
    Kohn, A. Basic Books [1990]
  • The aims of education and other essays
    Whitehead, A. The Macmillan Company [1929]
  • Technology integration applied to project-based learning in science
    ChanLin, L. Innovations in Education and Teaching International 45 : 55 ~ 65 [2008]
  • Teaching and evaluating outdoor ethics programs
    Matthews, B. National Wildlife Federation. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 401 097) [1995]
  • Scamper for student creativity
    Glen, R. Education Digest 62 (6) : 67 ~ 68 [1997]
  • Perceptions of the value of problem-based learning among students with special needs and their teachers
    Belland, B. The Interdisciplinary Journal of Problem-based Learning 1 (2) : 1 ~ 18 [2006]
  • Pedagogy of the oppressed
    Freire, P. Continuum [2000]
  • Observation of the Tinker Tech Program students for critical thinking and social participation behaviors
    Horan, C. Buck Institute for Education [1996]
  • Moral education, indoctrination, and the principle of minimizing substantive moral error
    Wagner, P. Philosophy of education: Proceedings of the 37th annual meeting of the Philosophy of Education Society in Normal : 191 ~ 198 [1981]
  • Learning about project-based learning
    Treten, R. [1995]
  • Increasing student motivation through project-based learning
  • In search of effective character education
    Leming, J. Educational Leadership 51 : 63 ~ 71 [1993]
  • Help! In solving problems creatively at home and school
    Eberle, B. Good Apple, Inc [1984]
  • Handbook of creativity
    Nickerson, R. S. Cambridge University Press : 392 ~ 430 [1999]
  • Handbook of Socialization Theory and Research
    Kohlberg, L. Rand McNally [1969]
  • Five minds for the future
    Gardner, H. Harvard Business School Press [2006]
  • Engaging children's minds: the project approach. Stamford
    Katz, L. Ablex Publishing Corporation [2000]
  • Educational psychology
    Santrock, J. W. McGrow-Hill [2008]
  • Education and democracy
    Dewey, J. MacMillan [1916]
  • Doing with understanding : Lessons from research on problem-and project-based learning
    Barron, B. The Journal of the learning Science 7 : 271 ~ 311 [1998]
  • Creativity: ethics and excellence in science
    Martin, M. W. Lexington Books [2007]
  • Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention
    Csikszentmihalya, M. HarperCollins [1996]
  • Creativity in education and learning
    Cropley, A. J. Kogan Page [2001]
  • Character and moral education
    Benninga, J. Peter Lang : 36 ~ 42 [2011]
  • Another view of school reform: Values and ethics restored
    Antes, R. Counseling and Values 38 : 215 ~ 222 [1994]
  • A theory of human motivation
    Maslow, A. Psychological Review 50 (4) : 370 ~ 396 [1943]
  • A letter to character educators
    Lockwood, A. L. Educational Leadership 51 : 72 ~ 75 [1993]
  • 21세기 인성교육의 방향설정을 위한 이론적 기초 연구
    강선보 교육문제연구 30 (30) : 1 ~ 38 [2008]
  • 21세기 변화에 적합한 영유아 인성교육 프로그램
    김용옥 다음세대 [2007]
  • 21세기 교육의 큰 두개의 축
    우종옥 교육과학사 [2001]
  • 101 creative problem solving techniques
    Higgins, J. New Management Publishing Company [1994]