핵심역량과 융합교육에 초점을 둔 과학과 교육과정 개선방향 연구

논문상세정보
' 핵심역량과 융합교육에 초점을 둔 과학과 교육과정 개선방향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • key competencies
  • science curriculum
  • steam education
  • steam 교육
  • 과학과 교육과정
  • 핵심 역량
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,502 8

0.3%

' 핵심역량과 융합교육에 초점을 둔 과학과 교육과정 개선방향 연구' 의 참고문헌

  • 초등학교 교사들의 융합인재교육(STEAM)에 대한 인식 연구
    신영준 초등과학교육 30 (4) : 514 ~ 523 [2011]
  • 융합형 ‘과학’ 평가에 사용된 선다형 문항의 특성 분석 : 4개 고등학교의 사례
    이기영 과학교육연구지 37 (2) : 278 ~ 293 [2013]
  • 공통과학 교사양성 교육과정 운영과 임용의 실태 및 과학교육계열 교수들이 제안한 개선 방안
    양찬호 한국과학교육학회지 33 (2) : 345 ~ 358 [2013]
  • The management status of and students' perceptions on science in high school based on 2009 curriculum revision
    Kang, G. -S. Korea National University of Education [2013]
  • The New Zealand Curriculum
    New Zealand Ministry of Education Learning Media Limited [2007]
  • The Australian curriculum
    ACARA
  • Tasks and directions for the national curriculum improvement
    KSCS The 4th national curriculum forum [2014]
  • Research on ways to advance elementary and secondary school curriculum reform (I)
    Park, S. [2008]
  • Research on how to support schools' autonomous curriculum organization and implementation
    Lee, M. [2011]
  • Research on Teaching and learning and teacher education to improve learners' key competencies: Centering on mother tongue
    Choe, S. [2011]
  • Next Generation Science Standards: For States
    NGSS NGSS Lead States [2013]
  • Design of the competenciesbased national curriculum for the future society
    Lee, K. [2012]
  • 2013 KICE Issue paper: Curriculum research and development center management plans for the reinforcement of integration and coordination in national curriculum
    Kwak, Y. [2013]
  • 2009 개정 고등학교‘과학’의 운영 실태와 교사들의 인식 조사
    신영옥 한국과학교육학회지 32 (10) : 1599 ~ 1612 [2012]